Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EquusDream96 schreef:Somebitch schreef:Dat snap ik wel hoor.En ze zal zich heus wel verweerd hebben, maar duidelijk niet op de juiste manier als ik het zo hoor.
Wanneer komt de andere persoon? Misschien is die meer geschikt.
Ligt nog niet echt vast (: moet ook een beetje passen, want als ik op school zit dan heeft het niet veel nut (: wat zou jij dan doen als hij tegen je opsprong en je beet?
tiny_tiger schreef:ik weet niet of hij iets heb mee gemaakt maar ik geef een voorbeeld mijn fries is zwaar mishandelt haar veulen was er bij ze 3 weken oud maar nu is ze 4 jaar maar bijt naar elke man in haar buurt ik ken haar niet anders dan zo zelfs naar mijn man ik straf haar hier niet voor haar moeder is hier voor ingeslapen
als je nog nooit bent aangevallen weet je niet wat voor kracht zo'n dier heeft. Als je voor het eerst nr die pony gaat zonder vooraf gezien te hebben hoe hij precies aanvalt, is het best normaal dat deze persoon niet snel genoeg was om hem weg te jagen. Wanneer een paard of pony je eenmaal vastheeft kun je er als aangevallen persoon niets tegen beginnen, een paard is en blijft sterker dan de mens en niemand maar dan ook niemand die geen bodybuilder of zwaar gebouwd is kan zo'n pony of paard tegenhouden. Al wie dat beweert, is klaarblijkelijk nooit zelf aangevallen en weten dus niet waar ze over praten
met vriendelijke groet loldeknol itsmi schreef:Ts zegt zelf bij aanvallen, de voorbenen van de pony vast te pakken.
Lijkt me sowieso geen handige oplossing, maar als je dus de kans hebt om de voorbenen te pakken, lijkt me ook dat ej kans hebt om een goeie schop te verkopen.
Mijn adrenaline gaat stromen als een paard de aanval inzet op mij. Maar inderdaad, ik heb het nooit meegemaakt. Opvoeding, of geluk?
zij pakt zijn voorbenen vast als ie iemand anders aanvalt
aanvallen heeft overigens niet perse met opvoeding te maken
maar dat is weer een andere discussie
Een aanval is overigens vaak alweer voorbij voor je het goed en wel doorhebt, het aanvallen duurt vaak nog geen 15 sec (bij wijze van spreken) en het heeft dan ook geen zin om em een halve minuut na de aanval te straffen, straffen moet direct gebeuren en dat is nou het leuke van het aanvallen: een paard valt aan en loopt weer weg alsof er niets gebeurd is, je moet al verdomd snel zijn om je op 3sec te herpakken en de pony, die ondertussen al verderop is, te straffen
en het heeft weinig zin als de ts de pony straft bij een aanval op iemand anders want voor haar heeft ie wel degelijk al respect, als je niet snel genoeg bent of je krijgt de pony niet op tijd weggejaagd, sta je nu eenmaal machteloos