Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Ik ben blij dat je wat aan mijn post hebt en daardoor het paard ook.Paardentango schreef:Compañero wat zou dat een geweldig mooie en vooral passende naam zijn. Hij is met andere paarden heel goed, netjes, sociaal en de laatste tijd zelfs speels. Dan ben ik zo trots op hem...
Je ziet hoe hij kan zijn... en je wil dat hij ook zo naar jou/mensen kan/durft te zijn. Toch? Als je hem behalve in je gedrag en fysieke houding, ook in naam zo gaat bejegenen kan dat in elk geval geen kwaad lijkt me.
En ik weet niet of het 'm veel uitmaakt, maar mij wel, de lading is anders, ik vind dat de naam doorwerkt in de rest. Ik denk wel dat een paard merkt of je 'm als "solo" bekijkt (hee jij daar, alleenerd) of als "compañero" (ahí estás, compañerito) <- nog erg lastig om de lading daarvan te vertalen zeg!
't Is gewoon mijn visie en gevoel erbij. 
Ik kom zomaar het topic binnenstommelen en bemoei me nu al met van alles, sorry.
Wat betreft je reactie naar solo toe denk ik ook als telpeva..Je bent ook maar een mens en die maken fouten..Zelf ben ik ook wel eens onredelijk naar de paarden toe en dan zit ik er de hele avond mee..Gelukkig wordt ik weer vrolijk begroet de volgende dag en houden ze nog steeds van me haha..Ik snap wel dat solo veel heeft meegemaakt en je er mee zit dat dit misschien veel kan verpesten,maar hij is erg intelligent en weet vast dat je echt het beste met hem voor hebt!!
kunnen reageren. Het is maar goed dat ze onze taal niet spreken en verstaan. Veulen84 schreef:Ik heb paardentango net even een berichtje gestuurd. Solo is een kind van mijn Rosa. En met pijn in mijn hart zie ik hoe enorm ze op elkaar lijken. Echt op elkaar lijken. De stress, de angst en alles.
Dit aanblik breekt mijn hart. Solo verdiend ook een kans, Rosa heeft hem gekregen. Waarom Solo dan niet. Helaas heb ik niet het geld om hem te onderhouden... Had ik het gehad, dan had ik het gedaan...
. Tot die tijd heeft hij het naar mijn idee heel goed bij Paardentango
Paardentango schreef:Voel me langzaam weer kwaad worden en me zo schamen voor mijn minder gevoelige soortgenoten.
Sorry paard. Het spijt me zo...
Je hebt zo vaak 'help' gezegd, en wie luisterde daar eigenlijk naar..?

van zijn automutileren tot zijn vluchtgedrag ja, er zitten wel heel veel lessen in. Hij is niet de enige die bang is.