Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sparky10 schreef:eigenlijk denk ik dat we hier te maken hebben met een meisje wat mee moet naar spanje in de zak![]()
![]()
Want ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat ze alles bij elkaar liegt,geen paarden heeft.
Daarom zegt ze niet waar precies ze woont.
Daarom geeft ze verwarde , maar ook tegen strijdige antwoorden..
kom meisje is 14? en heeft al 5 paarden? en ouders die er geen verstand van hebben...
mij maak je niet wijs , dat ze allemaal op een pension stalling staan dat is duur, ook hebben ze geen boerderij of eigen stalling, gezien de ouders die er dus geen verstand van hebben ect..
kortom stout meisje ...en stoute kinderen moeten met sinterklaas mee in de zak naar spanje...zal eens een goede piet aanschrijven
![]()
SaskiaKa schreef:Zoals ik het begrijp ben je een andere pony aan het inrijden en heb je met je paard moeite in de omgang?
Ik ga proberen om in correct Nederlands te herhalen wat je eerder zei, je verhaal is nogal moeilijk te begrijpen...![]()
Je hebt het paard gekocht toen hij twee was. Na een jaar (dus toen hij drie was) heb je hem naar stal gehaald om met hem aan de slag te gaan.
Er is toen iets gebeurt waardoor je bang van hem werd, waarna hij drie of vier jaar het land op is gegaan.
Dit paard was dus zes of zeven jaar oud toen hij weer op stal kwam.
Hij staat nu een jaar op stal en in dat jaar heb je het laatst een keer voor elkaar gekregen om hem een deken op te doen en aan de lijn te laten lopen. Na die laatste keer is dat je niet meer gelukt. Je hebt het idee dat hij je niet vertrouwd, waardoor je steeds opnieuw moet beginnen.
Heb ik het zo goed begrepen?
Zoals ik het lees is het niet het paard wat jou niet vertrouwd, maar ben jij misschien te onzeker voor dit paard en sta je zelf niet sterk genoeg in je schoenen. Dit is helemaal niet erg en heel begrijpelijk voor een jong meisje als jij. Je hebt nu te maken met een paard van zeven of acht jaar oud, dat eigenlijk nog helemaal groen is. Ik vind het jammer dat je geen professionele begeleiding wil zoeken of liever nog: je paard tijdelijk naar een trainingsstal brengen, want ik denk dat dit echt veel te hoog gegrepen is voor je. Het feit dat het paard na zes (!) jaar bij jou nog niet normaal aan een touwtje loopt moet toch genoeg zeggen?
Het is geen schande om toe te geven dat dit te veel voor je is. Ik ben zelf een ZZ-licht amazone met 31 jaar "paarden-ervaring", maar er zijn best paarden waar anderen echt véél handiger mee zijn.
Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Laten ze liever hun dochter aanmodderen dan te zorgen dat ze een fijn paard heeft? Ik denk dat het paard tijdelijk wegbrengen naar een goede trainingsstal de beste oplossing is, zodat jij eindelijk na al die jaren eens plezier kan hebben met je paard.
Marga schreef:Hierbij het dringende verzoek om alleen te reageren als je een serieuze tip hebt voor de topicstarter. Als je het verhaal niet gelooft kan je het topic ook gewoon negeren.[/mod]
Tigra_ schreef:Sparky10 schreef:eigenlijk denk ik dat we hier te maken hebben met een meisje wat mee moet naar spanje in de zak![]()
![]()
Want ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat ze alles bij elkaar liegt,geen paarden heeft.
Daarom zegt ze niet waar precies ze woont.
Daarom geeft ze verwarde , maar ook tegen strijdige antwoorden..
kom meisje is 14? en heeft al 5 paarden? en ouders die er geen verstand van hebben...
mij maak je niet wijs , dat ze allemaal op een pension stalling staan dat is duur, ook hebben ze geen boerderij of eigen stalling, gezien de ouders die er dus geen verstand van hebben ect..
kortom stout meisje ...en stoute kinderen moeten met sinterklaas mee in de zak naar spanje...zal eens een goede piet aanschrijven
![]()
Dat vermoeden had ik ergens ook al. Aan de andere kant als ik 2 eerdere berichten van haar lees in een andere topic is daar ook bijna geen touw aan vast te knopen dus ik weet ook niet wat ik er van moet denken.
Ik stop er in ieder geval geen tijd meer in we zijn al een paar pagina's verder en nog steeds is mij niet duidelijk wat het probleem is dan is het paard niet te hanteren aan de hand dan heeft ze hem alles geleerd en "bezig" met inrijden en vervolgens is ze er helemaal nog niet mee bezig.
Als ze hem alles wat hij nu kan geleerd heeft dan heeft het paard er weinig van opgestoken als je al 4 jaar bezig bent en nog niet te hanteren is.
Snap eigenlijk ook niet waarom er geen mod is die het op slot gooit die ziet toch ook dat het nutteloos topic is.

sanluvmisty schreef:ze liegt niet mensen..
Mandy66 schreef:sanluvmisty schreef:ze liegt niet mensen..
Waarom verteld ze dan gewoon niet wat er is? Ze gaat niet op onze tips in, wilt niets over haar problemen met het paard vertellen en iets over het paard en tot slot weet ze niet eens wat het probleem is.
Als het echt een probleem zou zijn zou ze het wel willen vertellen maar daar vergissen we ons dus in
sanluvmisty schreef:ze liegt niet mensen..
[/quote]
Mandy66 schreef:sanluvmisty schreef:ze liegt niet mensen..
Waarom verteld ze dan gewoon niet wat er is? Ze gaat niet op onze tips in, wilt niets over haar problemen met het paard vertellen en iets over het paard en tot slot weet ze niet eens wat het probleem is.
Als het echt een probleem zou zijn zou ze het wel willen vertellen maar daar vergissen we ons dus in
[/quote]19marjo90 schreef:Dus je kunt zijn deken op en af doen? doe je dit met of zonder halster? Dan wordt hij neem ik aan ook vastgehouden of dan staat hij ook vast? Wat gaat er dan mis als je met hem wil lopen aan het touw, wat doet hij dan? Even wat specifiekere informatie nodig.
19marjo90 schreef:Oke, dan lijkt het me duidelijk toch? Als ze zo doorgaat, kan het echt gevaarlijk worden. Straks hangt ze er achter en krijgt ze een schop mee o.i.d. Moet ik toch niet aan denken.
Het lijkt me heel belangrijk dat je in dit geval niet alleen met het paard aan de slag gaat, maar er inderdaad hulp bij te zoeken. Ik hoop echt dat je er wat mee doet. Je geeft aan dat je een probleem hebt en je niet weet wat het is, laat staan hoe je het kunt oplossen. Echt waar, voordat er ongelukken gebeuren, haal hulp en aanvaard die hulp ook, doe er wat mee. Ik heb dit vaak genoeg mis zien gaan niet altijd met een even fijne afloop, voor zowel persoon als paard.