help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sal01

Re: help

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:12

lovechamp, je blijft nu herhalen dat je altijd alles zelf hebt gedaan maar ik zou heel graag van je willen weten of je open staat om van anderen te leren.
Ik begrijp je vraag ook niet zo goed. Je hebt een paard dat niet hanteerbaar is en dat wil je graag veranderen. Ik neem aan dat je tips wilt om daarmee aan de slag te gaan. Maar je kunt alleen bruikbare tips verwachten als je precies aangeeft wat er mis gaat. Dus wat gebeurt er als je met hem wil gaan lopen en wat gebeurt er als je bijvoorbeeld borstelt of een deken op wil leggen? Welk negatief gedrag moet worden omgebogen naar positief gedrag. Het is dan ook handig om te weten wat de leefomstandigheden zijn van je paard. Als je heel precies aangeeft hoe of wat dan kunnen mensen daarop inspringen.
Maar ik blijf erbij, kijk op paarden begrijpen en zoek een instructeur met wie het klikt. Daar heb je veel meer aan dan dit topic. Ik zou graag willen weten wat je hiervan vindt.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:50

eigenlijk denk ik dat we hier te maken hebben met een meisje wat mee moet naar spanje in de zak <:) :){

Want ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat ze alles bij elkaar liegt,geen paarden heeft.

Daarom zegt ze niet waar precies ze woont.

Daarom geeft ze verwarde , maar ook tegen strijdige antwoorden..

kom meisje is 14? en heeft al 5 paarden? en ouders die er geen verstand van hebben...
mij maak je niet wijs , dat ze allemaal op een pension stalling staan dat is duur, ook hebben ze geen boerderij of eigen stalling, gezien de ouders die er dus geen verstand van hebben ect..

kortom stout meisje ...en stoute kinderen moeten met sinterklaas mee in de zak naar spanje...zal eens een goede piet aanschrijven

:D :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:52

Misschien mag ze dan de schimmel van Sinterklaas wel verzorgen :))

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:12

@lovechamp;
Als je wat meer duidelijkheid geeft over de situatie kunnen mensen je hier op t topic je gerichter advies geven, althans daar vraag je naar...
Maar je moet wel antwoorden natuurlijk naar mensen die met ideeën voor je komen.
Ti's wel erg verwarrend zo.... En lijkt mij dat je toch graag tips wilt om verder te komen?

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:13

Heb t topic zitten lezen pffff...
Diep respect voor degenen die er tijd insteken.

Geloof dat er inmiddels minstens tien x gevraagd is waar TS woont, hoe oud d'r paard is, wat de precieze problemen zijn etc.... maar lovechamp reageerd niet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:17

WAT IS NOU HET PROBLEEM ?????????? je doet iets fout maar je weet niet wat? maar wat gaat er dan mis, er moet iets mis gaan als je iets fout doet dus, wat gaat er mis?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:35

heb haar een paar vragen gestuurd. hoop dat het dan duidelijker wordt

hoe oud is het paard
wat doet het paard als hij aan een lijntje moet lopen
in welke omgeving woon je ?
en hoe kun je met 5 paarden nou al die tijd opbrengen als 14 jarige om een paard correct te beleren ?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:38

Gosh dat jullie je druk maken om dit, dit is toch gewoon lariekoek :=
Kan je onmogelijk serieus nemen :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:43

Sparky10 schreef:
eigenlijk denk ik dat we hier te maken hebben met een meisje wat mee moet naar spanje in de zak <:) :){

Want ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat ze alles bij elkaar liegt,geen paarden heeft.

kom meisje is 14? en heeft al 5 paarden? en ouders die er geen verstand van hebben...
mij maak je niet wijs , dat ze allemaal op een pension stalling staan dat is duur, ook hebben ze geen boerderij of eigen stalling, gezien de ouders die er dus geen verstand van hebben ect..

kortom stout meisje ...en stoute kinderen moeten met sinterklaas mee in de zak naar spanje...zal eens een goede piet aanschrijven

Dat vermoeden had ik ergens ook al. Aan de andere kant als ik 2 eerdere berichten van haar lees in een andere topic is daar ook bijna geen touw aan vast te knopen dus ik weet ook niet wat ik er van moet denken.
Ik stop er in ieder geval geen tijd meer in we zijn al een paar pagina's verder en nog steeds is mij niet duidelijk wat het probleem is dan is het paard niet te hanteren aan de hand dan heeft ze hem alles geleerd en "bezig" met inrijden en vervolgens is ze er helemaal nog niet mee bezig.
Als ze hem alles wat hij nu kan geleerd heeft dan heeft het paard er weinig van opgestoken als je al 4 jaar bezig bent en nog niet te hanteren is.

Snap eigenlijk ook niet waarom er geen mod is die het op slot gooit die ziet toch ook dat het nutteloos topic is.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 18-11-12 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:44

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om alleen te reageren als je een serieuze tip hebt voor de topicstarter. Als je het verhaal niet gelooft kan je het topic ook gewoon negeren.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 02:43

SaskiaKa schreef:
Zoals ik het begrijp ben je een andere pony aan het inrijden en heb je met je paard moeite in de omgang?

Ik ga proberen om in correct Nederlands te herhalen wat je eerder zei, je verhaal is nogal moeilijk te begrijpen... :o

Je hebt het paard gekocht toen hij twee was. Na een jaar (dus toen hij drie was) heb je hem naar stal gehaald om met hem aan de slag te gaan.
Er is toen iets gebeurt waardoor je bang van hem werd, waarna hij drie of vier jaar het land op is gegaan.
Dit paard was dus zes of zeven jaar oud toen hij weer op stal kwam.
Hij staat nu een jaar op stal en in dat jaar heb je het laatst een keer voor elkaar gekregen om hem een deken op te doen en aan de lijn te laten lopen. Na die laatste keer is dat je niet meer gelukt. Je hebt het idee dat hij je niet vertrouwd, waardoor je steeds opnieuw moet beginnen.

Heb ik het zo goed begrepen?

Zoals ik het lees is het niet het paard wat jou niet vertrouwd, maar ben jij misschien te onzeker voor dit paard en sta je zelf niet sterk genoeg in je schoenen. Dit is helemaal niet erg en heel begrijpelijk voor een jong meisje als jij. Je hebt nu te maken met een paard van zeven of acht jaar oud, dat eigenlijk nog helemaal groen is. Ik vind het jammer dat je geen professionele begeleiding wil zoeken of liever nog: je paard tijdelijk naar een trainingsstal brengen, want ik denk dat dit echt veel te hoog gegrepen is voor je. Het feit dat het paard na zes (!) jaar bij jou nog niet normaal aan een touwtje loopt moet toch genoeg zeggen?
Het is geen schande om toe te geven dat dit te veel voor je is. Ik ben zelf een ZZ-licht amazone met 31 jaar "paarden-ervaring", maar er zijn best paarden waar anderen echt véél handiger mee zijn.

Wat vinden je ouders hier eigenlijk van? Laten ze liever hun dochter aanmodderen dan te zorgen dat ze een fijn paard heeft? Ik denk dat het paard tijdelijk wegbrengen naar een goede trainingsstal de beste oplossing is, zodat jij eindelijk na al die jaren eens plezier kan hebben met je paard.

dat bovenste stuk plopt niet helemaal

maar me moeder denkt ook wel dat het mij lukt en ik ben ook hulp aan het zoeken en heb iemand gevonden die mij kan helpen maar ik wil het gewoon graag zelfdoen

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 07:59

Als ik je moeder was zou ik mijn hart vast houden in deze situatie ik snap haar niet, als je bang bent moet je goede hulp hebben. En nu zeg je weer dat je hulp hebt maar het liever zelf wilt doen? Dat snapt niemand. Ik hoop dat jij en je paard hier veilig doorheen komen. Ik heb al te veel ongelukken door onkundigheid gezien.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:24

Marga schreef:
Hierbij het dringende verzoek om alleen te reageren als je een serieuze tip hebt voor de topicstarter. Als je het verhaal niet gelooft kan je het topic ook gewoon negeren.[/mod]

Nou Marga, op welke informatie moeten de mensen dan serieuze tips geven? Als jij kunt uitleggen wat de TS nou wil weten en wat er aan de hand is: prima, leg het ons dan uit zodat we kunnen reageren. Want dan ben je denk ik de enige die snapt wat er aan de hand is :+

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:07

Tigra_ schreef:
Sparky10 schreef:

Dat vermoeden had ik ergens ook al. Aan de andere kant als ik 2 eerdere berichten van haar lees in een andere topic is daar ook bijna geen touw aan vast te knopen dus ik weet ook niet wat ik er van moet denken.
Ik stop er in ieder geval geen tijd meer in we zijn al een paar pagina's verder en nog steeds is mij niet duidelijk wat het probleem is dan is het paard niet te hanteren aan de hand dan heeft ze hem alles geleerd en "bezig" met inrijden en vervolgens is ze er helemaal nog niet mee bezig.
Als ze hem alles wat hij nu kan geleerd heeft dan heeft het paard er weinig van opgestoken als je al 4 jaar bezig bent en nog niet te hanteren is.

Snap eigenlijk ook niet waarom er geen mod is die het op slot gooit die ziet toch ook dat het nutteloos topic is.

nee.. het klopt wel allemaal. we zijn vriendinnen (soort van penvriendinnen (: ) en de paarden bestaan echt..

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:32

^ kort maar krachtig :')

Maar TS, ik geloof wel dat dat paard bestaat en dat hij/zij niet zo goed luisterd, maar ik denk dat je het wel heel erg aandikt en dingen erbij verzint.
Je hoeft ons niet voor de gek te houden.
Bokkers willen je best helpen en lezen ook je antwoorden, maar als jij niet serieus en duidelijk reageert dan kán niemand je helpen.

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:40

ze liegt niet mensen.. ;)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:51

Dus je kunt zijn deken op en af doen? doe je dit met of zonder halster? Dan wordt hij neem ik aan ook vastgehouden of dan staat hij ook vast? Wat gaat er dan mis als je met hem wil lopen aan het touw, wat doet hij dan? Even wat specifiekere informatie nodig.

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:52

sanluvmisty schreef:

Waarom verteld ze dan gewoon niet wat er is? Ze gaat niet op onze tips in, wilt niets over haar problemen met het paard vertellen en iets over het paard en tot slot weet ze niet eens wat het probleem is.
Als het echt een probleem zou zijn zou ze het wel willen vertellen maar daar vergissen we ons dus in ;)

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:59

Mandy66 schreef:
sanluvmisty schreef:

Waarom verteld ze dan gewoon niet wat er is? Ze gaat niet op onze tips in, wilt niets over haar problemen met het paard vertellen en iets over het paard en tot slot weet ze niet eens wat het probleem is.
Als het echt een probleem zou zijn zou ze het wel willen vertellen maar daar vergissen we ons dus in ;)

dat weet ik ook niet.. hihi.. maar ze liegt in ieder geval niet... :p

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:20

sanluvmisty schreef:

Als het echt een probleem zou zijn zou ze het wel willen vertellen maar daar vergissen we ons dus in ;)[/quote]

dat weet ik ook niet.. hihi.. maar ze liegt in ieder geval niet... :p[/quote]

Hoe weet je dan dat ze niet liegt, ja daar heb je dan misschien ook geen rede voor.
Maar wij gaan der gewoon allemaal vanuit, zij liegt. Want ze wilt ons niets vertellen, prima, dan verteld ze toch niets. Maar wij kunnen haar dan niet helpen ;)

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:36

Mandy66 schreef:
sanluvmisty schreef:

dat weet ik ook niet.. hihi.. maar ze liegt in ieder geval niet... :p[/quote]

Hoe weet je dan dat ze niet liegt, ja daar heb je dan misschien ook geen rede voor.
Maar wij gaan der gewoon allemaal vanuit, zij liegt. Want ze wilt ons niets vertellen, prima, dan verteld ze toch niets. Maar wij kunnen haar dan niet helpen ;)[/quote]

jawel, ik heb veel foto's gezien enz enz.

ik zal aan haar vragen waarom ze het niet verteld, maar ze liegt niet.

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:47

19marjo90 schreef:
Dus je kunt zijn deken op en af doen? doe je dit met of zonder halster? Dan wordt hij neem ik aan ook vastgehouden of dan staat hij ook vast? Wat gaat er dan mis als je met hem wil lopen aan het touw, wat doet hij dan? Even wat specifiekere informatie nodig.

ik vertel het wel even haha :

Als ze met hem wil lopen aan een touw gaat hij trekken, dan wil hij weglopen, zij houd vast en dan gaat hij rennen.
Met het deken af doen staat hij los en wil dan gaan lopen omdat hij dit niet zo fijn vindt..

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:52

Tja ik geloof best dat ze problemen heeft met een pony. (of het hele verhaal van 5 paarden waar is, en het zelf inrijden enz, vraag ik me dan ook af, maargoed ik ga even uit van haar goede bedoelingen... )

Maar ik heb haar zelfs een PB gestuurd om te kijken of ik haar kan helpen (heb laatst nog iemand geholpen met precies hetzelfde probleem, wegrennen, zich lostrekken enz.) maar ik krijg geen antwoord. En ze geeft aan niemand antwoord, zeker op de vraag waar ze ergens woont, dan houdt het op hè.

Nog 1 laatste poging, vraag aan de TS: wat hoop je te bereiken met dit topic en hoe?

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:54

Oke, dan lijkt het me duidelijk toch? Als ze zo doorgaat, kan het echt gevaarlijk worden. Straks hangt ze er achter en krijgt ze een schop mee o.i.d. Moet ik toch niet aan denken.

Het lijkt me heel belangrijk dat je in dit geval niet alleen met het paard aan de slag gaat, maar er inderdaad hulp bij te zoeken. Ik hoop echt dat je er wat mee doet. Je geeft aan dat je een probleem hebt en je niet weet wat het is, laat staan hoe je het kunt oplossen. Echt waar, voordat er ongelukken gebeuren, haal hulp en aanvaard die hulp ook, doe er wat mee. Ik heb dit vaak genoeg mis zien gaan niet altijd met een even fijne afloop, voor zowel persoon als paard.

sanluvmisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:09

19marjo90 schreef:
Oke, dan lijkt het me duidelijk toch? Als ze zo doorgaat, kan het echt gevaarlijk worden. Straks hangt ze er achter en krijgt ze een schop mee o.i.d. Moet ik toch niet aan denken.

Het lijkt me heel belangrijk dat je in dit geval niet alleen met het paard aan de slag gaat, maar er inderdaad hulp bij te zoeken. Ik hoop echt dat je er wat mee doet. Je geeft aan dat je een probleem hebt en je niet weet wat het is, laat staan hoe je het kunt oplossen. Echt waar, voordat er ongelukken gebeuren, haal hulp en aanvaard die hulp ook, doe er wat mee. Ik heb dit vaak genoeg mis zien gaan niet altijd met een even fijne afloop, voor zowel persoon als paard.

Jaa.. hulp zou idd goed zijn, maar wat als haar moeder dit per se niet wil, of ze hier geen geld voor heeft? :(