Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Setteli schreef:anneliesdj schreef:Voor de 3e keer dan; hoe groot is je weiland?
Het weiland is ongeveer 55 x 40 meter. Groot genoeg om elkaar niet in de weg te zitten.
Het is ook niet dat ie geen eigen plekje heeft, hij richt zich puur op haar en gaat over tot de aanval
russel schreef:Jammer dat je niet niet op mijn vragen reageert, kan een hoop verklaren..paarden zijn vredelievend en doen niet zomaar wat.
Setteli schreef:Net of ik hem ga elektrocuteren.

delerium schreef:Je gaat je shet opzettelijk stroomstoten toedienen. Nee, is niet hetzelfde als elektrocuteren, maar het is op zich niet heel raar dat er veel mensen stroom als straf een wreed gebeuren vinden. Je bent er zelf niet non-stop bij, je hebt te maken met je eigen menselijke reacties en reactiesnelheid en beperkingen in je begrip. Als je het bv vergelijkt met een stroomdraad als afrastering dan is die stroomdraad volslagen consequent. Hij is er altijd, en geeft altijd dezelfde reactie (tik) bij dezelfde actie (draad aanraken). Helemaal helder dus en voor je paard te snappen.
Wat jij nu wilt doen is je pony een pijnprikkel toedienen op volslagen onvoorspelbare momenten voor hem. De ruimte die je hebt is gewoon te klein om 5 paarden in te houden en dan te verwachten dat ze elkaar zonder morren gaan accepteren. Groot genoeg om elkaar niet in de weg te zitten? Er is gewoon geen eerlijke vluchtkans voor je jaarling. Dus waarom de shet de zwarte piet toebedeeld wordt is me een raadsel.
delerium schreef:Setteli schreef:Net of ik hem ga elektrocuteren.
Je gaat je shet opzettelijk stroomstoten toedienen. Nee, is niet hetzelfde als elektrocuteren, maar het is op zich niet heel raar dat er veel mensen stroom als straf een wreed gebeuren vinden. Je bent er zelf niet non-stop bij, je hebt te maken met je eigen menselijke reacties en reactiesnelheid en beperkingen in je begrip. Als je het bv vergelijkt met een stroomdraad als afrastering dan is die stroomdraad volslagen consequent. Hij is er altijd, en geeft altijd dezelfde reactie (tik) bij dezelfde actie (draad aanraken). Helemaal helder dus en voor je paard te snappen.
Wat jij nu wilt doen is je pony een pijnprikkel toedienen op volslagen onvoorspelbare momenten voor hem. De ruimte die je hebt is gewoon te klein om 5 paarden in te houden en dan te verwachten dat ze elkaar zonder morren gaan accepteren. Groot genoeg om elkaar niet in de weg te zitten? Er is gewoon geen eerlijke vluchtkans voor je jaarling. Dus waarom de shet de zwarte piet toebedeeld wordt is me een raadsel.

delerium schreef:Maar JIJ denkt dat het de shet is die zich misdraagt. Ik kan niet anders dan lezen dat je jaarling zich niet normaal kan gedragen. Ik geloof overigens direct dat er bij de shet een draadje los zit; het willen killen van een geit is weird. Maar niet minder weird dan 2 jaar zonder soortgenootjes staan. Maar het is de jaarling die de shet ruimte moet geven en dat niet kan. Daarmee doet de shet niets raars door dat van haar te eisen.

delerium schreef:Maar JIJ denkt dat het de shet is die zich misdraagt. Ik kan niet anders dan lezen dat je jaarling zich niet normaal kan gedragen. Ik geloof overigens direct dat er bij de shet een draadje los zit; het willen killen van een geit is weird. Maar niet minder weird dan 2 jaar zonder soortgenootjes staan. Maar het is de jaarling die de shet ruimte moet geven en dat niet kan. Daarmee doet de shet niets raars door dat van haar te eisen.