aerdenhout1 schreef:Mijn paarden mogen zo veel mogelijk paard zijn, maar kosten ook een godsvermogen aan zowel tijd als voer, dus niet elke dag paard zijn en werken voor de kost... tja, jammer voor het peerd, maar ik werk harder dan mijn paardjes zal ik je vertellen!
En nee, die van mij staan niet 24/7 buiten, en staan een groot gedeelte op stal! Ik heb niet het idee dat ze dat nu zo erg vinden eigenlijk. Schone stal(die ik heb schoongemaakt) lekker hooi ( wat een fortuin kost)Dat overdreven gedoe van een paard hoort de hele dag buiten begint mij een klein beetje de keel uit te hangen eigenlijk!
Laat ze dan echt paard zijn en ga er ook niet meer op zitten, want dat is meestal de grootste boos doener w.b.t de ellende van een paard!
Rug problemen, mond problemen, staken, steigeren, ik kan nog wel even door gaan, zijn de grootste topics hier op bokt, maar als je je paard de hele dag buiten zet ben je er goed voor en ben je een paarden mens....
Nou, NEE...maar ik draaf door geloof ik!
Waarom wordt er altijd links of rechts geroepen? Heel de dag buiten staat niet meteen gelijk aan een goed paardenmens, net als andersom ook.
Kijk naar je paard en zoek wat het beste past.
De mijne heeft een allergie voor huisstofmijt. Dus staat daarom 24/7 buiten (gras in de zomer, bak in de winter, met veel hooi). Niks natural. Hij wordt gewoon traditioneel bekapt, ik rij met bit, niet boomloos, in de winter wordt hij geschoren en krijgt hij een deken op. En staat dan nog steeds 24/7 buiten. Overigens heeft hij gewoon een box tot zijn beschikking waarvan de deur altijd open staat. Maar hij staat er alleen om te eten en dan gaat hij weer naar buiten.
In de winter in het zweet werken met een dikke vacht vind ik ook niet eerlijk.
Ik ga bij 10 graden boven nul ook niet hardlopen.
Sinds hij buiten staat is hij wel rustiger. Hij kan zijn energie immers kwijt. Maar dat had hij ook gekund met overdag op de wei en 's nachts op stal. Aangezien er maar 1 stal in de omgeving is die dat in de winter ook doet en dit een alternatief was van 24/7/365 buiten heb ik daarvoor gekozen.
Dit maakt mij nog geen natural.
En met het noodweer? De eerste keer dat het onweerde en hij er pas stond ben ik 4x in een nacht heen en weer gereden.
Toen hij de 4e keer nog steeds buiten stond en stond te kijken of ik gek was, had ik er rust van.
Hij gaat binnen staan als hij dat nodig vindt en niet als dat niet zo is. Prima!
Een stukje verhard, voor als de zandpaddock te drassig wordt, en een stuk zandpaddock erachter. Lijkt me echt fijn voor hem dat hij kan kiezen of hij binnen of buiten staat
Na tienen 's avonds gaat zijn staldeur wel dicht, maar in de winter als ze eerder van de wei komen, heeft hij wel veel meer ruimte en keuze dan met alleen een box.

Slaat echt nergens op... Ja mijn paard staat op een Pensionstal, ja ze komt dagelijks een uur of vijf op de paddock, ze wordt een uur per dag gereden, halfuurtje grazen aan de hand en dan nog af en toe een wandelingetje aan de hand. Dat maakt dus dat mijn "verwaarloosde" paard minstens zeven uur per dag beweegt en buitenkomt. Ze heeft als ze binnenstaat een schone stal, vers water, hooi en 's ochtends en 's avonds een schep voer. Vul zelf dan maar in hoe slecht het gaat met mijn paard TS