Ik heb dus niet meer gereden erna omdat ik haar geen slechte ervaring wil aandoen door een niet passend-zadel, en heb nu een zadel gekocht (maar dat duurt nog een week voordat ik hem heb) dat wel past.
Maar goed, ik merkte tijdens het rijden dat ze erg zoekende is (ook naar andere paarden). Dat vind ik niet erg, maar ik vind het gewoon niet leuk dat ze als reactie omhoog kwam. (en ik zat echt niet in de mond te trekken of zo). Dan wil ik graag dat ze buiten zich eerst alleen op haar gemak voelt voordat ik buiten ga rijden. Anders ben ik bang dat als ik erop zit en er komt iets ''engs'' aan, ze dan weer omhoog komt. En ik ben niet geschikt voor een steigeraar. Dan ben ik niet brutaal, ervaren whatever genoeg om daardoor heen te rijden
en alleen maar bang dat ik achterover zal klappen op een gegeven momentDus denk ik dat ik het niet zo snel moet doen allemaal en ook dat ik een instructeur zoek om mij te begeleiden.
Ik had gewoon een ander beeld door de handelaar gekregen (mak paard, loopt zonder problemen buiten) dan het blijkt te zijn. Of ze is gewoon nog te onzeker zonder een ander paard erbij. Ik wil best in het begin iemand opzoeken om met mij naar buiten te gaan, maar wil er niet van afhankelijk blijven dat ik nooit alleen kan gaan.
En dat ze niet omhoogkomen als een regelmatige optie ziet (vandaar dat ik les moet hebben).
Oef, ik hoop dat ik me niet teveel hooi op de vork heb genomen. Ik wilde gewoon een lekker simpel buitenrijdpaard (heb geen wedstrijdambities) dus ik hoop dat we daar samen naar toe kunnen werken.
ps iemand een idee hoe ik het beste om kan gaan met haar steigerneiging of wie een goede lesgever zou zijn voor mij?
Aangezien ik toch wel een beetje de bibbers heb gekregen van haar omhoogkomen
(beetje erg geschrokken dat ze het deed)
maar mijn instructeur heeft me zover gekregen. Wij hadden tussendoor ook grondwerkles.
) en welke grondwerkoefeningen zou je aanraden (als je dat via het forum uit kan leggen tenminste) en doe je dan ook oefeningen met zadel op of is dat nooit het geval (de meeste die ik zie zijn altijd zonder zadel)