vraag me af of ze dat zou doen als je t paardje schatje zou noemen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kijkt als er iemand anders op klimt.
Maar ik ben dan wel ook zo eerlijk dat ik dan ook niet ga vragen om op iemand anders zijn paard te zitten.
.
! Maar de afspraak is wel dat er iemand bij is, die ik zelf persoonlijk ken. Met mn bijrijdster heb ik afgesproken dat ze iedereen van de wereld mag meenemen, maar wanneer ze iemand meeneemt die wil rijden, ik er wel de eerste keer bij ben, zodat ik wel weet wat voor iemand er op mijn paard zit.

Vind het wel grappig om aan te horen hoe boevig ze zijn bij anderen. In het begin schaamde ik me, maar ik heb ze goed opgevoed, ze proberen een ander direct uit.GamblersCup schreef:Wat een "hebbe, hebbe, hebbe" gevoel en jaloezie zeg! Iemand die er al niet tegen kan dat een verzorgster een foto op FB post en anderen die het niet kunnen hebben als hun paard door iemand anders geaaid wordt... ik zou zeggen, als je volwassen wordt gaat dat wel weg![]()
Hier gelukkig niet die jaloezie, dat vreselijke "meins meins meins" gevoel of dat gezeik van "mijn paard, afblijven". Paarden worden door verschillende mensen 's avonds binnen gehaald, ligt er aan wie er op dat moment is. Paarden worden wel gewisseld met rijden, mensen worden gevraagd of ze even op een bepaald paard willen rijden, om te helpen of voor de lol, als een groepje een buitenrit wil gaan maken en iemand heeft daar niet het geschikte paard voor krijgt die persoon zó een paard van een ander mee, als je geen geschikt springpaard hebt en toch in de springles wilt, is er altijd wel iemand die z'n paard aanbied. Heerlijk, zo'n stal zonder zulke zeikwijven! Want dat is het in mijn ogen: zeiken, hebberigheid, stoerdoenerij (MIJN paard) en jaloezie. Absoluut niet normaal.
mairead schreef:Amable schreef:Maar waarom mogen er dan geen foto's geplaatst worden zonder jouw nadrukkelijke toestemming? Wat is de schade die je er aan ondervind?
Zelfde reden als waarom ik zeer weinig foto's van mezelf op internet plaats: Omdat ik erg voorzichtig ben met wat ik op internet plaats. Ik heb wel enkele foto's van mijn paard op Bokt en FB, maar dan wel foto's waarbij de achtergrond niet herkenbaar is en waar er geen andere paarden herkenbaar op staan.
mika11 schreef:Maar goed, het is mijn paard dus ik doe er niemand kwaad mee.
) als één van die zeikwijven, zo'n arrogante tuthola die samen met andere arrogante jaloerse tuthola's de sfeer op een stal omlaag brengt. Die meiden, waar een ieder over klaagt. Je paard korter aanbinden tijdens het poetsen... ehm, tja... gróót probleem!
Nu jaaaren later kan ik zo'n beetje iedereen opzetten en ze vind alles prima. Ik heb een bijrijdster waar ik superblij mee ben die haar 2x per week verzorgt/rijdt, en verder komt er op, de staleigenaren na, niemand aan mijn paard behalve als ik er zelf bij ben. Zo laat ik wel eens jonge meiden rijden die mijn paard leuk vinden, maar dan ben ik er zelf bij. Zal nooit tegen iemand zeggen hier neem paardlief maar mee als ik er zelf niet bij zou zijn. Ze is dan ook niet altijd even braaf, dus het is meer uit voorzorg...
Dat was toen ook echt angst om kwijt te raken, wat nou als "die ander" ze beter zou rijden dan ik, dan kon ik de laan uit... Je hebt er dan ook niks over te zeggen hè.
Ik verwacht ook niet van anderen dat ik op hun paard mag, zal dat ook niet vragen.
Het is aan de hand een hardstikke braaf knuffelpaard en het is niet zo dat ze er de snelweg mee over moeten ofzo. Zolang ik weet wie en wat natuurlijk, niet dat de overbuurkindjes van de broer van de buren eens langskomen en dan gezegd wordt "Ga die van Vientje maar lekker poetsen"
Wat heb je te vrezen? Ongelukken zitten in een klein hoekje, wil je die uitsluiten dan wordt het bubbeltjesplastic in een gecapitonneerde box (en dat werkt zelfs nog niet). De jaloezie en bezitterigheid vind ik onzin
GamblersCup schreef:mika11 schreef:Maar goed, het is mijn paard dus ik doe er niemand kwaad mee.
Dat is maar hoe je het bekijkt![]()
Jij komt over (en ik ken je niet persoonlijk, dus daarom kan ik alleen maar uitgaan van het overkomen via een forum, ik bedoel het dus niet persoonlijk op jou als persoon want misschien val je best mee in real life) als één van die zeikwijven, zo'n arrogante tuthola die samen met andere arrogante jaloerse tuthola's de sfeer op een stal omlaag brengt. Die meiden, waar een ieder over klaagt. Je paard korter aanbinden tijdens het poetsen... ehm, tja... gróót probleem!
![]()
Als iemand hier op vakantie gaat, wordt aan iedereen gevraagd wie er zin heeft om zich met het desbetreffende paard bezig te houden, ook gewoon rijden. Ze weten dat paardlief gewoon in goede handen is, dat er mensen rondlopen die de boel in de gaten houden mocht er iets niet goed gaan (ahum, zoals bij mijn paard, meisje kreeg er moeilijkheden mee doordat paard ondeugend was en vanaf dat moment heeft alleen de instructrice er nog op gereden tijdens mijn maand in het buitenland vertoeven).
Ik ben blij dat wij een kleine stalgemeenschap zijn, gemixt met volwassenen en jongeren, beginners en (ver) gevorderden, iedereen die elkaar helpt en geen gezeur of jeloezie. Iedereen geniet van zijn of haar paard, van het gezelschap van andere ruiters en iedereen gunt een ander gewoon van alles.
Ja, ik val best mee in real life, gelukkig.
GamblersCup schreef:Wat een "hebbe, hebbe, hebbe" gevoel en jaloezie zeg! Iemand die er al niet tegen kan dat een verzorgster een foto op FB post en anderen die het niet kunnen hebben als hun paard door iemand anders geaaid wordt... ik zou zeggen, als je volwassen wordt gaat dat wel weg![]()
Hier gelukkig niet die jaloezie, dat vreselijke "meins meins meins" gevoel of dat gezeik van "mijn paard, afblijven". Paarden worden door verschillende mensen 's avonds binnen gehaald, ligt er aan wie er op dat moment is. Paarden worden wel gewisseld met rijden, mensen worden gevraagd of ze even op een bepaald paard willen rijden, om te helpen of voor de lol, als een groepje een buitenrit wil gaan maken en iemand heeft daar niet het geschikte paard voor krijgt die persoon zó een paard van een ander mee, als je geen geschikt springpaard hebt en toch in de springles wilt, is er altijd wel iemand die z'n paard aanbied. Heerlijk, zo'n stal zonder zulke zeikwijven! Want dat is het in mijn ogen: zeiken, hebberigheid, stoerdoenerij (MIJN paard) en jaloezie. Absoluut niet normaal.
Berdien schreef:Rijden en verzorgen vind ik nog wat anders dan 'NIEMAND mag mijn paard aaien want mijn paard is van MIJ'. En dat lees ik hier wel... Zonder mijn toestemming komt er ook niemand op mijn paarden, maar dat lijkt me logisch.