Mijn paard....mag niemand aankomen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petra1970181

Re: Mijn paard....mag niemand aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:55

Ik mocht hem aaien zonder dat je mijn hand afbeet tenminste.

vraag me af of ze dat zou doen als je t paardje schatje zou noemen? :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:10

Ik ben ook niet zo moeilijk, ik heb een bijrijdster die rijd haar 3 keer per week ongeveer.
En soms laat ik ook mn vriend erop rondje rijden (dan ben ik er wel bij)

En ik heb 2 vriendinnen die paardrijden heeel erg leuk vinden, maar niet op paardrijden zitten.
( zijn echte stadsmeiden) maar hun laat ik ook wel een rondje erop op stappen hoor, ben ik er ook bij natuurlijk want ze kunnen geen eens rijden.
Maar vind het leuk om hun de kans te geven om ook eens paard te rijden, ik heb mn eigen paard als ik iemands "droom" daarmee waar maak vind ik dat gewoon leuk hoor!
Leuk om te zien dat ze dan zo stralen, ook al zijn ze alleen maar aan het stappen :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:35

Oh absoluut geen problemen mee. Mijn ruin vindt aandacht FANTASTISCH, geen probleem als mensen hem aaien. Hij wordt verder alleen door mij gedaan, maar dat lijkt me logisch aangezien het mijn eigen paard is. Maar als ik op vakantie ben dan mogen mijn staleigenaresse of haar dochter onder begeleiding van haar hem gewoon meenemen hoor. Ik heb juist graag dat anderen er een keer op stappen, aangezien hij onder het zadel alleen mij gewend is en :? :? kijkt als er iemand anders op klimt.

Mijn merrie is een ander verhaal. Aan de hand en op stal een schatje, en voor kindertjes onder het zadel ook. Maar kun je rijden en je wilt wat van haar... mwoah. Ze is niet gemeen maar ik laat er niemand verder op naar buiten gaan, dat is te link. Was dat niet het geval geweest dan had ik haar zonder problemen meegegeven voor een keertje.

Structureel delen in de zin van een bijrijdster doe ik niet meer. Maar dat is meer door negatieve ervaringen met bijrijdsters dan dat het aan mijn paarden ligt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:47

Caesar & tirga_

Ik was ooit net zo als de meeste hier maar heb op den duur de keuze voor mijn paarden moeten maken.
Ik mag al 6 jaar niet rijden en gun mijn paarden ook een pleziertje (buitenrijden vind ze geweldig) En als er dan een optie is dat ze een buitenritje kan hebben grijp ik deze aan.
Verder zorg ik wel gewoon zelf voor mijn paard hoor.
Mijn jonge paard (net 3 jaar ) mag daar in tegen iemand zomaar aankomen maar dit heeft meer te maken dat hij zijn opvoeding nog moet krijgen en ik hem dus met andere niet 'vertrouw'.

Verzekeringtechnish is het gewoon onder WA.
In de tijd dat ik nog moeilijk was is er wel eens iemand zonder mijn weet met mijn paard naar buiten gegaan (iemand die dicht bij ons stond ) en hier is een ongeluk uit voortgekomen.
Allemaal opgelost en toen deze persoon later met mijn toestemming een ritje buiten ging maken heeft mijn paard een auto de vernieling in geslagen, gewoon door de WA opgelost.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:09

Ik heb er ook last van, ik vertrouw de gene die de paarden altijd buiten zet en voert wel maar het blijft ook bij buiten zetten, voeren en eventueel vast houden bij de hoefsmid als ik zelf echt niet kan, voor de rest doe ik alles zelf. Als ik op vakantie ben heeft mijn paardje ook lekker vakantie.
Naast mij is mijn moeder de enige die ooit op mijn paard heeft gereden, haar vertrouw ik wel met mijn paard maar ik geef haar hele uitgebreide instructies hoe ik het wil hebben :P
Ik probeer het af en toe wel een beetje los te laten, het is voor mij al een hele stap dat iemand anders haar vast houd bij de hoefsmid als ik niet kan.
Ik vind het niet nodig om iedereen op mijn paard te laten :) Maar ik ben dan wel ook zo eerlijk dat ik dan ook niet ga vragen om op iemand anders zijn paard te zitten.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:14

Jah!
dat heb ik dus ook,
alleen met mijn verzorgpony.
ik ben voorzichtig met hem hij heeft een verleden gehad *zwaar mishandeld geweest*
hij is goed opgeknapt.
maar ben altijd bang dat hij door iemand weer zo behandeld word.
altijd zijn er van die meisje die komen en gaan en denken hem dan door en door te denken echt
vervelend.
Wij zijn in die tijd super maatjes geworden.
De eigenaar heb ik nooit geen problemen mee dat is natuurlijk haar eigen shetlander.
maar met anderen meisjes dan Jah OeiOei...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:15

Hier net hetzelfde, mijn paarden zijn MIJN paarden en tenzij IK zeg dat iemand ze mag aanraken zijn zij gewoon verboden terrein voor andere mensen :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:19

Risico, risico... Een paard een nacht op stal laten staan is ook een risico! Een paard een dag op het land laten staan is ook een risico! Kom op zeg, het is toch zeker geen porselein?
Vind sommigen wel erg ver erin gaan van "wat van mij is is van mij". Maargoed, ieder zijn keuze en ook ieder z'n goed recht natuurlijk :).

Zelf ben ik echt totaal niet moeilijk, maargoed.. Ik heb ook nooit zin om te rijden en vind het heerlijk als poown buiten het land nog zijn beweging heeft, dus krijg regelmatig een smsje van mijn staleigenaresse dat haar nichtje er is en of ze even op Moon mag stappen. Graag zelfs :)! Maar de afspraak is wel dat er iemand bij is, die ik zelf persoonlijk ken. Met mn bijrijdster heb ik afgesproken dat ze iedereen van de wereld mag meenemen, maar wanneer ze iemand meeneemt die wil rijden, ik er wel de eerste keer bij ben, zodat ik wel weet wat voor iemand er op mijn paard zit.

Toen er bij mijn poown spat was geconstateerd, kon ik er in eerste instantie helemaal niets mee, behalve dat de rondjes stappen. Ik was toen zo blij dat mijn stalgenootje had aangeboden om haar paardje dan te rijden voor zo'n 2 keer per week! Ook andere stalgenoten trouwens en ook ruilden we vaak in de bak nog even van paard. Gewoon lekker het wennen van iemand anders op z'n rug en ook voor mij en mijn stalgenoten was het goed om eens een ander paard onder je kont te hebben.

Ik ben echt "gezegend" met allemaal supermeiden om me heen en vertrouw ze voor 1000%. Ook mijn vakantie van bijna 6 weken vorig jaar is helemaal prima verlopen. Af en toe wel wat smsen/facebooken hoe het ging, maar verder echt niet in de worries gezeten. Ik zou het dus bijvoorbeeld echt weer niet kunnen om thuis te moeten blijven/vakanties op te moeten zeggen voor mijn beesten, daar leef ik te vrij voor denk ik.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:25

Zolang ik er bij ben, no problem, alleen met mijn jongste merrie ben ik heel voorzichtig omdat die nogal dominant is.
Ook alleen mijn instructrice laat ik op haar rijden, nuja ik zou er best andere mensen op willen laten rijden die ik goed ken, vertrouw en waarvan ik weet dat ze goed rijden, maar aangezien ze nogal flink durft bokken, durf ik anderen er gewoon niet op te laten rijden :+

Mijn pony & oudste paard zijn voor iedereen beschikbaar, op mijn pony mag iedereen rijden, dat is toch zo'n goedzakje en zal niets verkeerd doen, is ook alleen recreatief gereden (manegelessen) dus bij haar ben ik niet zo kritisch hoe iemand erop rijd (zolang diegene natuurlijk niet zit te sleuren in de mond ed.).
Een verzorger voor mijn pony & oudste paard zou wel heel handig zijn voor volgend jaar omdat ik verder ga studeren, maar helemaal alleen durf ik er niemand bij te laten :=
Ben bang dat ze dan dingen met haar gaan doen die ze fysiek niet aan kan, of dat er ongelukken gaan gebeuren ofzo, dat ik een kreupele pony zou aantreffen, ...

Dus zolang ik erbij ben en alles in de gaten kan houden is alles best voor mij :+
Alleen voeren, daar kan ik echt kwaad om worden, NIEMAND voert mijn paarden eender wat ze in hun zak hebben steken, ookal is het een onschuldige wortel of een appel, 2 van de 3 zijn al te dik en ik doe hard mijn best er wat kilo's vanaf te krijgen, maar dan heb je weer van die eigenwijze ouders met kinderen die het nodig vinden om de paardjes elke avond een wortel of appel te komen geven...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:31

Wat een "hebbe, hebbe, hebbe" gevoel en jaloezie zeg! Iemand die er al niet tegen kan dat een verzorgster een foto op FB post en anderen die het niet kunnen hebben als hun paard door iemand anders geaaid wordt... ik zou zeggen, als je volwassen wordt gaat dat wel weg ;)

Hier gelukkig niet die jaloezie, dat vreselijke "meins meins meins" gevoel of dat gezeik van "mijn paard, afblijven". Paarden worden door verschillende mensen 's avonds binnen gehaald, ligt er aan wie er op dat moment is. Paarden worden wel gewisseld met rijden, mensen worden gevraagd of ze even op een bepaald paard willen rijden, om te helpen of voor de lol, als een groepje een buitenrit wil gaan maken en iemand heeft daar niet het geschikte paard voor krijgt die persoon zó een paard van een ander mee, als je geen geschikt springpaard hebt en toch in de springles wilt, is er altijd wel iemand die z'n paard aanbied. Heerlijk, zo'n stal zonder zulke zeikwijven! Want dat is het in mijn ogen: zeiken, hebberigheid, stoerdoenerij (MIJN paard) en jaloezie. Absoluut niet normaal.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:36

Ik snap dat ook niet zo GC. Wat maakt het nou uit of iemand anders je paard aait? Zolang je paard geen alligator is op stal/ in de wei die handjes eraf bijt of een nare huidziekte heeft dan maakt dat toch niet uit?

Hier worden de paarden ook door verschillende mensen binnen gezet, er is een rooster voor de eigenaren van wie de paarden 's nachts op stal gaan. Ik heb geen tijd en zin om dat elke avond zelf te doen, daarnaast is dat niet werkzaam ivm de andere paarden. Is ook een voorwaarde hier om je paard te kunnen stallen, hij moet door iedereen te hanteren zijn en geen moordneigingen hebben als je hem in z'n box zet of eruit wil halen.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:50

Met mijn huidige pony heb ik dat op het moment wel, maar dat komt omdat hij op het moment niet fatsoenlijk handzaam is en ik het simpelweg te gevaarlijk vindt om hem uit handen te geven.
Hij wordt alleen binnen en buiten gezet door stalgenootjes, maar daarvoor hoeft alleen maar de wei en de stal open gezet. Ze lopen allemaal zelf naar binnen en buiten.

Hoewel ik eigenlijk wel een echte deler ben, mijn vorige pony en verzorgpaard 'deelde' ik met veel plezier met anderen. Gewoon, omdat ik het leuk en vooral heel gezellig vind! Zelf heb ik ook altijd paarden van anderen gereden, gewoon voor de leuk. En indd ook als ik mee wilde rijden in de springles(mijn pony en vp stonden niet op de manege) of mee wilde op een buitenritje. Dat is allemaal nooit een probleem geweest. Zo heb ik mijn pony toen der tijd zelfs drie weken mee laten gaan op ponykamp. Wat de pony zelf overigens geweldig vond. Al die aandacht van die meiden, met veel andere paarden in de wei en op buitenrit.

Met mijn huidige pony denk ik eigenlijk niet dat ik dat zo goed zal gaan durven, vanwege zijn karakter en mede omdat er al veel met hem is gebeurd en hij ook ontzettend eenkennig is. Hoewel hij sowieso wel door iemand anders zal verzorgd en gereden moeten worden als ik straks aan de andere kant vh land ga studeren. En ik denk dat als hij eenmaal braaf en correct gereden is, dat ik het niet kan laten om andere ook eens met hem te laten rijden. Ik deel gewoon graag, ik vind het nogal saai eerlijk gezegd om het allemaal voor mezelf te houden. En natuurlijk, wil ik mensen ook eens laten voelen hoe heerlijk mijn pony is om te rijden O:)

Ik snap die ontzettend 'hebberigheid' eigenlijk ook niet zo goed. Ik zag het vroeger al op de manege bij meisjes met hun lievelingspony. Heb het altijd al vreselijk gevonden. Hoewel ik het wel snap dat je niet jan en allemaal wilt laten rijden, maar er zijn grenzen.. Als je iemand laat rijden, waarom mag die daar dan geen foto van? Waarom zou iemand niet mogen aaien?
Voeren snap ik wel dat mensen dat niet willen, mijn pony is erg 'voedselgericht' en wilt nog wel eens happen als er eten aan te pas kom en wordt al dik van de lucht. Als hij gevoerd zou worden als ik dat niet heb gevraagd zou ik dat ook niet leuk vinden.
Laatst bijgewerkt door _Evanne op 18-07-12 12:01, in het totaal 4 keer bewerkt

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:56

Ik vind het wel overdreven om je paard niet door anderen te laten aaien, buitenzetten of iemand anders de voerbeurt te laten doen (ongewenst voeren daargelaten). Ik ben juist blij dat we wisselende diensten daarin hebben :) Vind het wel grappig om aan te horen hoe boevig ze zijn bij anderen. In het begin schaamde ik me, maar ik heb ze goed opgevoed, ze proberen een ander direct uit.

Toch laat ik ook niet zomaar een ander mijn paard verzorgen als ik weg ben. Ik ga zowiezo weinig op vakantie omdat ik niet graag bij ze weg ben, maar als ik op vakantie ga, hebben zij dat ook. Ik heb liever niet dat een ander haar rijd (iedereen rijd toch anders...), maar longeren zou ik nog wel aan een ander toevertrouwen.

Met mijn shetlander was ik ook zo, maar ik heb geen zin/tijd om steeds met die kleine meisjes af te spreken om ze te begeleiden, dus dat heb ik wat kunnen loslaten. Ze krijgt uiteraard wel begeleiding, maar niet van mij.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 12:10

GamblersCup schreef:
Wat een "hebbe, hebbe, hebbe" gevoel en jaloezie zeg! Iemand die er al niet tegen kan dat een verzorgster een foto op FB post en anderen die het niet kunnen hebben als hun paard door iemand anders geaaid wordt... ik zou zeggen, als je volwassen wordt gaat dat wel weg ;)

Hier gelukkig niet die jaloezie, dat vreselijke "meins meins meins" gevoel of dat gezeik van "mijn paard, afblijven". Paarden worden door verschillende mensen 's avonds binnen gehaald, ligt er aan wie er op dat moment is. Paarden worden wel gewisseld met rijden, mensen worden gevraagd of ze even op een bepaald paard willen rijden, om te helpen of voor de lol, als een groepje een buitenrit wil gaan maken en iemand heeft daar niet het geschikte paard voor krijgt die persoon zó een paard van een ander mee, als je geen geschikt springpaard hebt en toch in de springles wilt, is er altijd wel iemand die z'n paard aanbied. Heerlijk, zo'n stal zonder zulke zeikwijven! Want dat is het in mijn ogen: zeiken, hebberigheid, stoerdoenerij (MIJN paard) en jaloezie. Absoluut niet normaal.

Buiten zetten en binnen zetten heb ik ook geen probleem mee, wie dat doet. Dat is de staleigenaar of een andere bekende van stal.
Maar rijden, verzorgen vind ik wat anders.
Mijn paard heb ik nu precies aan de hulpen zoals ik dat wil, en dat heeft genoeg tijd en moeite gekost.
Dan wil ik niet dat een ander dat verklo*t.

Ook bv met poetsen, dat heb ik wel eens laten doen door een meisje die dat leuk vond.
Maar zij zette m'n paard veel korter vast, dan dat ik doe.
Eigenlijk deed ze alles anders dan hoe ik m'n paard verzorg.
Daar werd ik gewoon zenuwachtig van, dus dat doe ik ook liever zelf.
Nu ik het teruglees klinkt het wel wat overdreven :')
Maar goed, het is mijn paard dus ik doe er niemand kwaad mee.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 18-07-12 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:14

mairead schreef:
Amable schreef:
Maar waarom mogen er dan geen foto's geplaatst worden zonder jouw nadrukkelijke toestemming? Wat is de schade die je er aan ondervind?

Zelfde reden als waarom ik zeer weinig foto's van mezelf op internet plaats: Omdat ik erg voorzichtig ben met wat ik op internet plaats. Ik heb wel enkele foto's van mijn paard op Bokt en FB, maar dan wel foto's waarbij de achtergrond niet herkenbaar is en waar er geen andere paarden herkenbaar op staan.

En toch zie ik aan de foto's in jouw profiel precies waar je paard staat ;)

Berna27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:21

Ik ben daar (noodgedwongen ook) best makkelijk in. Rijd pas een paar jaar en heb sinds half jaar nu een jong paard (4 jaar) die nog doorgereden moest worden. Niet mijn cup-of-tea dus via de manege een hele lieve meid gevonden die hem 1 x in de week in de lessen reed. Daarnaast vind ik het ook leuk om een paar goede vriendinnen die beter rijden dan ikzelf te laten ervaren hoe fijn mijn paardje rijd en hem ook dingen kunnen leren. Zelf had ik 1 x in de week priveles en ging paardje ook voor de koets, leuk voor de afwisseling. Inmiddels rij ik door ziekte zelf al 2 maanden niet en dat gaat nog wel even duren, dus ik ben heel blij dat ik een aantal mensen heb die het leuk vinden om hem te rijden en hem inmiddels ook goed kennen. Hoop ook dat mijn nieuwe instructrice er 1 x in de week op wil, totdat ik er zelf weer een keer op kan. Ik kan er absoluut van genieten om hem te zien rijden met een ander op zijn rug (die dan wel goed voor hem moet zijn uiteraard). Zelf heb ik op dit moment genoeg aan poetsen, kroelen en wandelen. Per 1 augustus gaat hij naar een nieuwe stalling waar hij ook 24/7 op de wei kan en waar hij buitenritjes in de duinen kan maken, met degenen die hem dus al een hele tijd kennen, ook weer een superleuke ervaring voor hem want ik denk dat ik pas volgend jaar mijn ruiterbewijs kan halen. Op de nieuwe stalling ga ik heerlijk beginnen met Parelli en kan op die manier ook weer van hem genieten, er worden springlessen georganiseerd dus kan 1 van de 4 vaste rijders dat een keer met hem doen, en met het oog op mijn gezondheid is het ook fijn dat hij op de wei staat dat als er een dag niet gereden kan worden dat ook geen probleem is. Hij krijgt sowieso nu ook al 2 dagen in de week standaard een vrije dag en als ik straks weer beter ben en zelf weer ga rijden hoeft hij ook niet elke dag aan het werk. Afwisseling en lol voor allebei vind ik veel belangrijker. Denk wel dat ik tegen die tijd terug ga naar 1 vaste bijrijder en de andere vraag in te springen bij vakantie en ziekte, maar nee, ik heb dus geen probleem met het delen van mijn paardje. Kanttekening; ik laat er geen kinderen mee wandelen of op rijden, hooguit uitstappen. Hij is met wandelen soms zelfs bijna te sterk voor mij dus ik moet er niet aan denken als hij een sprietje achter zich aan vliegerles geeft :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:31

mika11 schreef:

Dat is maar hoe je het bekijkt ;)
Jij komt over (en ik ken je niet persoonlijk, dus daarom kan ik alleen maar uitgaan van het overkomen via een forum, ik bedoel het dus niet persoonlijk op jou als persoon want misschien val je best mee in real life :D ) als één van die zeikwijven, zo'n arrogante tuthola die samen met andere arrogante jaloerse tuthola's de sfeer op een stal omlaag brengt. Die meiden, waar een ieder over klaagt. Je paard korter aanbinden tijdens het poetsen... ehm, tja... gróót probleem! :')

Als iemand hier op vakantie gaat, wordt aan iedereen gevraagd wie er zin heeft om zich met het desbetreffende paard bezig te houden, ook gewoon rijden. Ze weten dat paardlief gewoon in goede handen is, dat er mensen rondlopen die de boel in de gaten houden mocht er iets niet goed gaan (ahum, zoals bij mijn paard, meisje kreeg er moeilijkheden mee doordat paard ondeugend was en vanaf dat moment heeft alleen de instructrice er nog op gereden tijdens mijn maand in het buitenland vertoeven).

Ik ben blij dat wij een kleine stalgemeenschap zijn, gemixt met volwassenen en jongeren, beginners en (ver) gevorderden, iedereen die elkaar helpt en geen gezeur of jeloezie. Iedereen geniet van zijn of haar paard, van het gezelschap van andere ruiters en iedereen gunt een ander gewoon van alles.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:31

Toen ik mijn paard net gekocht had was ze vreselijk eenkennig. Eenmaal ingereden liet ze ook echt weinig mensen op haar rug. Degene die ze niet moest werden er ook hardhandig afgebokt := Nu jaaaren later kan ik zo'n beetje iedereen opzetten en ze vind alles prima. Ik heb een bijrijdster waar ik superblij mee ben die haar 2x per week verzorgt/rijdt, en verder komt er op, de staleigenaren na, niemand aan mijn paard behalve als ik er zelf bij ben. Zo laat ik wel eens jonge meiden rijden die mijn paard leuk vinden, maar dan ben ik er zelf bij. Zal nooit tegen iemand zeggen hier neem paardlief maar mee als ik er zelf niet bij zou zijn. Ze is dan ook niet altijd even braaf, dus het is meer uit voorzorg...

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:41

Ik zie het probleem niet dat iemand anders je paard aait, meeste paardjes vinden knuffelen ook wel gezellig :) Als je paard niet braaf met andere mensen is dan snap ik het helemaal dat je het niet fijn vindt. Vooral jonge kinderen kunnen er zo van genieten, leuk om te zien!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:04

Ik was daar qua mijn favoriete bijrijdpaarden vroeger juist véél erger in dan met mijn eigen paard nu :)) Dat was toen ook echt angst om kwijt te raken, wat nou als "die ander" ze beter zou rijden dan ik, dan kon ik de laan uit... Je hebt er dan ook niks over te zeggen hè.

Heb nu zelf een heel sensibel paard wat ik geen plezier doe met vreemden erop, wanneer een stalgenoot vraagt of ze er eens op mogen is het antwoord eigenlijk dan ook standaard "nee". Ongeacht hoe goed ik ze vind rijden of hoe aardig ik iemand vind :) Ik verwacht ook niet van anderen dat ik op hun paard mag, zal dat ook niet vragen.
Héél af dan en toe maak ik eens een uitzondering, soms uit nieuwsgierigheid hoe een combi zou klikken en soms omdat iemands paard geblesseerd is en ik weet hoe naar het is om dan toe te moeten kijken als anderen wél lekker kunnen rijden terwijl jij de pijn van je eigen beestje niet kunt aanzien. Of eens een vriendinnetje wat zelf geen paard heeft ofzo. Wel altijd onder mijn toezicht, geen polonaise op mijn paard als ik er niet bij ben.

Aaien, knuffelen, in en uit de wei halen, borstelen, kroelen, schatje noemen, de rest mag allemaal hoor :D Het is aan de hand een hardstikke braaf knuffelpaard en het is niet zo dat ze er de snelweg mee over moeten ofzo. Zolang ik weet wie en wat natuurlijk, niet dat de overbuurkindjes van de broer van de buren eens langskomen en dan gezegd wordt "Ga die van Vientje maar lekker poetsen" ;)
Ze is uiteindelijk toch van mij, ik ben enorm duidelijk "haar" mens, en het is alleen maar leuk als anderen haar leuk vinden *trots baasje* en zij zo extra aandacht en kriebels krijgt als ik er niet ben :) Wat heb je te vrezen? Ongelukken zitten in een klein hoekje, wil je die uitsluiten dan wordt het bubbeltjesplastic in een gecapitonneerde box (en dat werkt zelfs nog niet). De jaloezie en bezitterigheid vind ik onzin :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 13:12

GamblersCup schreef:
mika11 schreef:

Dat is maar hoe je het bekijkt ;)
Jij komt over (en ik ken je niet persoonlijk, dus daarom kan ik alleen maar uitgaan van het overkomen via een forum, ik bedoel het dus niet persoonlijk op jou als persoon want misschien val je best mee in real life :D ) als één van die zeikwijven, zo'n arrogante tuthola die samen met andere arrogante jaloerse tuthola's de sfeer op een stal omlaag brengt. Die meiden, waar een ieder over klaagt. Je paard korter aanbinden tijdens het poetsen... ehm, tja... gróót probleem! :')

Als iemand hier op vakantie gaat, wordt aan iedereen gevraagd wie er zin heeft om zich met het desbetreffende paard bezig te houden, ook gewoon rijden. Ze weten dat paardlief gewoon in goede handen is, dat er mensen rondlopen die de boel in de gaten houden mocht er iets niet goed gaan (ahum, zoals bij mijn paard, meisje kreeg er moeilijkheden mee doordat paard ondeugend was en vanaf dat moment heeft alleen de instructrice er nog op gereden tijdens mijn maand in het buitenland vertoeven).

Ik ben blij dat wij een kleine stalgemeenschap zijn, gemixt met volwassenen en jongeren, beginners en (ver) gevorderden, iedereen die elkaar helpt en geen gezeur of jeloezie. Iedereen geniet van zijn of haar paard, van het gezelschap van andere ruiters en iedereen gunt een ander gewoon van alles.

:D Ja, ik val best mee in real life, gelukkig.
Het enige is, dat ik niet wil dat iemand anders m'n paard rijdt of verzorgt.
Een grote stal met veel mensen, met veel drukte en gedoe, dat is aan mij idd ook niet besteed.
Ik sta met m'n paard op een boerderij, komen maar een paar mensen dus er valt weinig te zeiken. :+
Kinderen komen daar ook niet bij de paarden, dat wil de boer ook niet hebben.
Mocht ik zelf ziek worden o.i.d. heb ik wel mijn vriendin op stal daar, die laat ik wel gerust m'n paard longeren of poetsen.
Maar dat geldt andersom ook precies zo.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:46

GamblersCup schreef:

Kijk en dat is dus presies wat ik met mijn paard doe :D
Mijn paard is van mij dat wel, ik bepaal dus of ik mijn paard die dag wel of niet mee geef.
Maar 99 van de 100 keer is het helemaal prima.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:03

Rijden en verzorgen vind ik nog wat anders dan 'NIEMAND mag mijn paard aaien want mijn paard is van MIJ'. En dat lees ik hier wel... Zonder mijn toestemming komt er ook niemand op mijn paarden, maar dat lijkt me logisch.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:15

Berdien schreef:
Rijden en verzorgen vind ik nog wat anders dan 'NIEMAND mag mijn paard aaien want mijn paard is van MIJ'. En dat lees ik hier wel... Zonder mijn toestemming komt er ook niemand op mijn paarden, maar dat lijkt me logisch.

Dat vindt ik inderdaad ook wat overdreven en sta je denk ook bijna nooit goed op een pensionstal en kun je ze beter thuis zetten.
Dat iemand mijn paard aait of wat lekkers geeft geen probleem. Haar op der plek zetten als ze loopt pushen in de wei ook prima ze moet gewoon luisteren. En mochten er nu leuke pensionklanten zijn is dat ook wel het overwegen waard maar vertrouwen moet ook wel "groeien". Maar eten geven gebeurt eigenlijk alleen als de stalhouder aanwezig is en anders doe ik het zelf daarin vertrouw ik ander dan weer niet en verder wil ik gewoon niet dat mensen met haar "werken" of gewoon poetsen. Dat kan ik zelf wel.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:07

Is niet zo raar hoor! Ik geef mijn paarden ook niet zomaar uit handen.
Het liefste doe ik alles zelf, zeker als ze geblesseerd zijn.
Op 1 van mijn paarden rijdt iemand anders 1 keer per week, omdat zij precies weet hoe en wat ik wil.
Ik ben er wel altijd bij, leuk om te zien hoe hij loopt en vooruitgang maakt.