Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waratje schreef:Jensvl, het paard is 19, dus geen piepkuiken dat nog nooit iets van de wereld heeft gezien. Je mag van een ervaren paard best verwachten dat je er al vlot op kunt stappen na de verhuizing. TS heeft op zich heel netjes rekening gehouden met het paard door daar een paar dagen mee te wachten.
Ik denk dat het probleem eerder is ontstaan doordat TS wat te onzeker en afwachtend was in de omgang (en het rijden). En inderdaad heeft ze ondertussen genoeg tips om daar mee aan de slag te gaan.
max66 schreef:Dees schreef:Nou, daar heb je exact de reden te pakken waarom je nieuwe paard een gedragsverandering ondergaat
Dit is niet helemaal waar, in de eerste 1,5 week was ik helemaal niet onzeker, merrie was toen ook harstikke braaf. Ik werd pas onzeker toen ze begon te klieren. Dus het klieren was er eerst, toen de onzekerheid pas.
Waratje schreef:Omhoog komen is bij mij nogal een NoNo, want potentieel levensgevaarlijk (rondzwaaiende hoeven) en bij TS is er ook nog een kind in het spel. Veiligheid gaat dan voor.
Maar het heeft altijd mijn voorkeur om te voorkomen dat het nodig is om hard in te grijpen.
jensvl schreef:Waratje schreef:Omhoog komen is bij mij nogal een NoNo, want potentieel levensgevaarlijk (rondzwaaiende hoeven) en bij TS is er ook nog een kind in het spel. Veiligheid gaat dan voor.
Maar het heeft altijd mijn voorkeur om te voorkomen dat het nodig is om hard in te grijpen.
Hier ben ik het wel helemaal mee eens.
max66 schreef:Toen de merrie omhoog kwam toen haar dochter erop wilde stappen gaf ze een paar flinke rukken aan de teugel, dan maar pijn in de mond zei ze! Gelijk aanpakken vind zij en ik denk dat ze gelijk heeft...