Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Peppertree schreef:Nee natuurlijk laat ik dat niet toe. Jouw ruin kan wel heel rustig en beheerst zijn, maar als mijn merrie het zat is en weg wil en het zou de allereerste keer in 12 jaar zijn dat het wel mis gaat sla ik mezelf voor mijn kop dat ik het wist en het toch heb laten gebeuren.
wouterpaard schreef:Ja, maar dan kan je toch niks meer? 18 jaar lang goed en wel op de wei en met 19 breekt die zijn been....
Peppertree schreef:Huh? Wie breekt zijn been?
Lotus83 schreef:gossa4ever schreef:mijn ruin staat ook in een gemengde groep, hij is 2 en bespringt zo nu en dan een merrie van 12 xD tja ik kan er ook niks aan doen:P
Tja, zo simpel kan je ook denken
Raja schreef:Dan kom ik de discussie een andere draai geven.
Als jouw merrie hengstig is en je wilt niet dat ze "gedekt" wordt, waarom zet je je merrie dan in het land?
(de je in dit geval is een algemeenheid)
Voor een ruin is het in principe "natuurlijk" gedrag ondanks dat hij geen ballen/hormonen meer heeft
En als een merrie zich op blijft dringen, zie ik niet waaron de ruin hier dan de boosdoener zou zijn?

Lotus83 schreef:Als geen enkele mogelijkheid hebt tot verplaatsen/samen zetten met andere ruinen dan is het aan de eigenaar van de merrie of die er wel of geen probleem mee heeft
Isegrim schreef:Ik zie het probleem niet zo. Als vrouw kun je ook schimmelinfecties, baarmoederhalskanker (HPV), baarmoederontsteking en wat al niet meer van seks krijgen. Dat is geen reden om het te laten. Nou wil ik paarden niet met mensen vergelijken, maar volgens mij worden de risico's hier echt zwaar overdreven. Verder lijken sommige mensen moreel verontwaardigd over dekkende ruinen, alsof ze boos op hun dier zouden worden als hij dat 'in zijn hoofd zou halen'. Hallo, over vermenselijking gesproken.
Raja schreef:Lotus83 schreef:Als geen enkele mogelijkheid hebt tot verplaatsen/samen zetten met andere ruinen dan is het aan de eigenaar van de merrie of die er wel of geen probleem mee heeft
Maar als ik de OP lees, worden de ruinen hier de "boosdoeners" genoemd en moeten die maar uit het land gehaald worden...
Ik heb mijn ruin en merrie ook apart moeten zetten...
Die staan nu dus "alleen"
Goos_hoeve schreef:vind het zo'n ontzettend slap excuus om maar te zeggen dat je geen mogelijkheid hebt om het te veranderen!
Als het binnen je stal niet mogelijk is, dan maar een andere stal op zoeken waar het wel mogelijk is.
Welzijn van het paard staat neem ik aan toch voorop?
overigens las ik dat shetjes niet met grote paarden samen kunnen, ook daar zie ik het probleem niet van.
Wij hebben eerder vaak genoeg de shetjes bij de groten in gehad, of het samen kan hangt af van het karakter van het paard en niet van het formaat.
Goos_hoeve schreef:vind het zo'n ontzettend slap excuus om maar te zeggen dat je geen mogelijkheid hebt om het te veranderen!
Als het binnen je stal niet mogelijk is, dan maar een andere stal op zoeken waar het wel mogelijk is.
Welzijn van het paard staat neem ik aan toch voorop?
overigens las ik dat shetjes niet met grote paarden samen kunnen, ook daar zie ik het probleem niet van.
Wij hebben eerder vaak genoeg de shetjes bij de groten in gehad, of het samen kan hangt af van het karakter van het paard en niet van het formaat.