zal een leuk klusje zijn geweest! @ haan, modegril, uhh hoe? Gevlochten staart hebben ze staartzakken voor uitgevonden. We mogen ze bij ons niet eens zonder laten staan
(als de staart ingevlochten is dus) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dandir schreef:sorry dat ik zo laat reageer ; heb echt geen tijd gehad ; maar hier ben ik ;
@june ; Paardje heeft echt een superconditie ; wordt elke dag behalve maandag dressuurmatig gereden en is heel fit.
@capopjekop en lauloveTosca ; in de zomer komt ze door de week 's avonds ook wel een uurtje op de wei...
Als ik haar in het weekend van de weide haal, en ze zo slentert, gebeurt het wel eens dat ik nog een buitenrit met haar doe, en als ze dan op haar vertrouwde "galopplekjes" komt, is er geen houden meer aan....en van "volvreten" is er echt geen sprake ; ze eet wel wat, maar ze staat de helft van de tijd met mijn andere paard te soezen en te knuffelen....'t is geen vreetbak....
En nu gaan jullie vragen waarom ze dan door de week niet met mijn andere paard mee buiten mag, voor de hele dag ; ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...mijn paarden gaan op latere leeftijd voor de hele tijd de weide op; ik weet wel dat er in Nederland anders over gedacht wordt.....
Ra_chel schreef:dandir schreef:
met alle respect , maar haar witte vacht, lange manen en staart ,en het land waar ze staat , is imo geen excuus om haar op stal te houden.
manen en staart kun je vlechten om ze mooi te houden , en borstels ed zijn er niet voor niets uitgevonden.
jammer dat het dier er op deze wijze de dupe van wordt ,want het zou zo maar eens kunnen dat alle euvel verholpen zou zijn als ze ook gewoon lekker op de weide zou mogen ,net als je andere paard , nu heeft de ene een paardwaardig leven ,en de andere wordt opgehokt en mag toekijken hoe de rest wel lekker naar buiten mag.
als je om je dier geeft ,zou ik daar nog maar eens goed over nadenken........
Whaha haha haha ha ha ha .. ha .. ha .. uhm 
) opsluit en er niet uit laat omdat ze wit is.
dandir schreef:[/quote]met alle respect , maar haar witte vacht, lange manen en staart ,en het land waar ze staat , is imo geen excuus om haar op stal te houden.
manen en staart kun je vlechten om ze mooi te houden , en borstels ed zijn er niet voor niets uitgevonden.
jammer dat het dier er op deze wijze de dupe van wordt ,want het zou zo maar eens kunnen dat alle euvel verholpen zou zijn als ze ook gewoon lekker op de weide zou mogen ,net als je andere paard , nu heeft de ene een paardwaardig leven ,en de andere wordt opgehokt en mag toekijken hoe de rest wel lekker naar buiten mag.
als je om je dier geeft ,zou ik daar nog maar eens goed over nadenken........
Natasja1986 schreef:Marlou Dekker stuurde ons recentelijk de volgende vraag: ”Waarom mogen de sportpaarden niet in de wei?”
Dit is het antwoord op haar vraag: ”Verschillende sportpaarden van Anky komen dagelijks in de wei zoals Nelson en Whiz. Voor de andere paarden is het risico echter te groot dat ze een blessure oplopen die hun sportcarrière teniet kan doen. Om ze toch het gevoel te geven dat ze in de wei staan, worden ze dagelijks een half uur aan de hand gegraasd op het weiland. Naast het grazen, komen de paarden nog eens 3 - 4 keer per dag uit hun stal, onder andere om te wandelen of om te trainen. Op die manier blijven de paard fris in het hoofd en hebben ze veel beweging.”
BRON : anky.nl
dandir schreef:Ik geef heel erg veel om mijn dieren ; en ik ben er zeker van dat ze allebei erg gelukkig zijn ; dat Safir niet alle dagen buitenkomt, en dan bedoel ik de weide, is niet zo raar ; de wedstrijdpaarden van Anky gaan NOOIT de weide op ; ivm blessures ; gaan jullie daar nou ook op kakken ?
Ik vind dat er hier erg zware commentaren gegeven worden, veroordelingen gewoon....
dandir schreef:stef schreef:paarden van anky gaan wel degelijk de weide op hoor... maar vooruit
NIET de wedstrijdpaarden, die worden gegraasd aan de lijn !
dandir schreef:Natasja1986 schreef:Marlou Dekker stuurde ons recentelijk de volgende vraag: ”Waarom mogen de sportpaarden niet in de wei?”
Dit is het antwoord op haar vraag: ”Verschillende sportpaarden van Anky komen dagelijks in de wei zoals Nelson en Whiz. Voor de andere paarden is het risico echter te groot dat ze een blessure oplopen die hun sportcarrière teniet kan doen. Om ze toch het gevoel te geven dat ze in de wei staan, worden ze dagelijks een half uur aan de hand gegraasd op het weiland. Naast het grazen, komen de paarden nog eens 3 - 4 keer per dag uit hun stal, onder andere om te wandelen of om te trainen. Op die manier blijven de paard fris in het hoofd en hebben ze veel beweging.”
BRON : anky.nl
dank je wel, begin mij hier al een misdadiger te voelen....
mylittlejoy schreef:Een paar dagen geleden iemand die een zwarte niet naar buiten doet omdat ie verkleurt door de zon en nu iemand met een witte die niet vies mag worden...hoe bestaat 't? Wees blij dat je de mogelijkheid hebt om je paard elke dag naar buiten te doen! Niet zeuren over een vieze plek hier of daar en gewoon het land op doen.
Dat hij moe is, kan overigens wel kloppen. Die van mij (een zwarte, die wat mij betreft tot palomino mag verkleuren in de zon, als hij daar happy van wordt) staat dit jaar voor het eerst overdag de hele dag op het land samen met een vriendje en moest daar ook aan wennen. Op mijn vorige stal kon hij wel naar buiten, maar niet iedere dag en slechts twee uur. Hij is nu ook einde van de dag gesloopt, en dat is niet zo raar: hij heeft van alles te zien de hele dag, speelt en ravot met z'n maatje en eet z'n buikje vol. Dit heeft even een weekje nodig om gewend aan te raken en dan wordt het vanzelf beter. Vergelijk het met als je zelf bij een nieuwe baan begint: dan heb je ook zoveel nieuwe indrukken te verwerken dat je eind van de dag kapot bent.