Geen "Klik" met nieuwe paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:50

Als je bang bent voor je paard zou ik hem niet houden, maar ook zeker geen tweejarige kopen. Hoe braaf die ook is van karakter, er komt zeker ook een moment waarop die je gaat uittesten

Saartje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:52

OKHannes schreef:
Ook ik wilde reageren dat je het beste er aan doet om haar terug te brengen en voor het paard te gaan waar je wel klik mee hebt. Maar lees dat je een doorbraak is geweest en je nu tegen een heel lief paard aan kijkt. +:)+

Toch even kort mijn verhaal:
Kort nadat wij ons vorige paard kochten werd al duidelijk dat hij boven ons stond en ons onzeker rmaakte......toch door proberen te zetten maar de downs namen toe en de ups na korte periode van stijging, weer af (ondanks intensieve begeleiding) ......Hij stond steeds verder boven ons. Besloten hem toch maar te verkopen, hier werd niemand gelukkig van, wij niet en vooral hij ook niet.
Nu hebben we een paard waar we weer plezier mee kunnen hebben. Is wel een paard met issues maar het is ook een schat die voor je door het vuur gaat.

Inderdaad , als je jezelf een spiegel hebt voorgehouden ,er daadwerkelijk werk van hebt gemaakt en het gaat dan nog niet : Verkopen!

Ik weet niet hoe het met anderen zit maar ik heb een paard gekocht omdat ik er plezier aan wil beleven , als dat niet het geval is....tja

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:54

Sizzle schreef:
Dat is de belangrijkste les die ik over de jaren geleerd heb. Als het niet direct past, niet doen.
Zie het als een gearrangeerd huwelijk. Je zal met de tijd vrienden worden en elkaar respecteren of zelfs ervan gaan houden, maar de magie zal altijd blijven ontbreken.

... en daar ben ik het direct helemaal mee eens! Hele wijze les!!!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:03

Nou, wijze les... en kijk eens wat er met TS en paard is gebeurd ;)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:11

Blijft een wijze les! ;)

Het feit is denk ik eerder dat je wel een klik had ts maar nog niet de juiste verhouding. Dat is een wezenlijk verschil. Super dat je het voor elkaar hebt gekregen TS!! :)

Heb sinds een jaar een ander paard en toen ik haar zag had ik die klik maar dat wil niet zeggen dat alles er meteen is als je het paard op eigen stal hebt staan. Dan begint het werk....
Maar heb je geen klik dan kun je werken wat je wil maar of je dan ook plezier hebt. Mijn ervaring is een Nee!

Heel veel plezier samen!!

Saartje88

Re: Geen "Klik" met nieuwe paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 14:16

Daar zeg je inderdaad wat moonvw , toen ik haar voor het eerst zag was die klik er!
Het belangrijkste in mijn zoektocht naar het juiste paard was de klik , op het moment dat ik het paard voor het eerst zie en voor zie staan moet ik gelijk een gevoel hebben van : JA! Het is dus al een aantal keren gebeurt dat ik na 5 minuten de eigenaar/handelaar vriendelijk bedankt hebt en ben weggaan omdat er totaal geen gevoel was.