Paardenras weinig angst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:26

ik ga voor engels volbloed. Ik heb nu bewust weer een ev, daar mijn eerste zo enorm koel in het hoofd was en deze dus ook. ideale paarden. :D

en politie paarden komen vaak gewoon via marktplaats. ze zoeken grote koele paarden. deze komen op proef en zijn ze te heet, dan gaan ze gewoon terug.

Anoniem

Re: Paardenras weinig angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:03

We hebben hier een engels volbloed gehad en dat was dan weer een zenuwpees en totaal niet koel in het hoofd. Het valt niet op een ras vast te pinnen, lijkt me.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:06

Ik heb een kwpner die hoog in het bloed staat, geweldig beest. Is nog nooit op hol geslagen en krijg hem overal langs. Ik debk echt dat je per paard moet kijken, en niet per ras. En naar je eigen zekerheid natuurlijk. Ik heb ook de ervaring dat je pas echt kan zeggen hoe een paard is, als je hem al ruim een jaar hebt.

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:55

Ik heb een kwpn'er die echt nergens bang voor is!! zijn vader is Lord Z en vader van moeder is Burggraaf, de 2 springhengsten!!
Hij is super wendbaar (soms iets te xd) en springen doet hij als de beste! En bang zijn kent hij bijna niet en als hij het is dat is het been erbij hand er aan en beetje toespreken en hij loopt overal voor je langs!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:02

Eerlijk gezegd, er is geen ras aan te wijzen wat bom proof is.
Het bom proof zijn heeft te maken met het karakter van het paard.

Ik heb er eentje lopen die liever onder de grote wielen kruipt van de combine, dan langs een koe te lopen.
En de zelfde merrie vind het leuk om over mij heen te springen als ik de bak aan het slepen ben met de zitmaaier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:15

Ariebren schreef:
Eerlijk gezegd, er is geen ras aan te wijzen wat bom proof is.
Het bom proof zijn heeft te maken met het karakter van het paard.

Ik heb er eentje lopen die liever onder de grote wielen kruipt van de combine, dan langs een koe te lopen.
En de zelfde merrie vind het leuk om over mij heen te springen als ik de bak aan het slepen ben met de zitmaaier.

Haha, geweldig. Bij mij kun je rustig met een crossmotor of zwaar landbouwverkeer langs, maar oei de mussen in de bom zijn gevaarlijk :D
Maar die van mij is sowieso een schijterd, ziet ie iets engs, gaat ie met zijn neus in mijn hand, dan weer kijken, dan weer neus in de hand, denkt ook dar hij achter me kan verschuilen als er een eng paard aan komt :') Echt een koele tinker. Hij ziet ze soms ook vliegen, staan ze rustig te eten in de wei, staat hij ineens aan de andere kant, de anderen kijken hem dan ook zeer bevreemd aan, maar hij dan iets 'engs' gezien, zal wel een mus zijn geweest :D

Kirsie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:25

Ragdollcat schreef:
Het ligt meer aan de karakter en opvoeding dan aan het ras. want friezen zijn ook heet en niet altijd zo Cool.

En bij quarters ook net zo, ze zijn echt niet altijd zo braaf een meegaand en ze kunnen ook heet zijn.

Training en opvoeding is nog steeds belangrijk.

Haha, een Fries is toch een warmbloed? Of ben ik nu gek? Haha.

Verder ligt het volgensmij ook gewoon aan het karakter ja... En de opvoeding.

12Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:26

Wij hebben sinds januari een kruising tussen een Amerikaanse Appaloosa / Quarterhorse. Hij is net 6 jaar geworden en superbraaf. Vorige week ruin 8 km buiten gewandeld over dijken waar we allerlei ander verkeer tegenkwamen en hij is geen keer geschrokken! Ineens zijn er veel "manege collega's" die wel een keer met ons mee willen wandelen....

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:05

Ik denk ook dat het gewoon heel erg aan het karakter en de opvoeding ligt. Ik heb dus ook heel erg geleerd dat als ej een paard koopt, je ook even naar de ouders moet kijken, qua karakter. Want doordat de ouders van mijn verzorgpaard een erg goed/fijn karakter hadden is dat een geweldig paard. En de opvoeding is natuurlijk ook heel belangrijk.

Sammels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:53

Bij ons hier hebben ze meest gelderse paarden bij de politie

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:44

IK denk dat het niet veel uit maakt welk ras ik denk meer dat het
is wat je paard gewend is en hoe je hem africht

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:31

Politiepaarden zijn meestal KWPN'ers.
Maar zowel per ras als per paard verschild het echt superrr veel!
Mvg.

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:32

(en licht er natuurlijk ook aan in wat voor omstandigheden het paard geboren is, tussen de mensen of ergens in een weiland met weinig ervaing met mensen. En de africhting enal hebben ook een grote rol).