Rollen tijdens eten (met linkje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:49

Wat raar... benieuwd wat het nu is
maar zou een paard wat echt pijn heeft meteen weer door gaan eten?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:49

Bassenqua schreef:
_O- Ts denkt een topic te openen waarin ze haar grappige shet wil laten zien en krijgt half bokt over haar heen omdat ze een ( dood ) zieke pony zou hebben. Kom op nou zeg 8)7

Het kán van alles zijn, het kan een stomme gewoonte zijn, maar ook anderen dingen. Het doet de TS wel nadenken, en het misschien serieuzer bekijken dan een geintje. Je zal je voor je kop slaan als een geintje mogelijk toch iets ernstigs kan zijn.

En wat betreft "DA niet onnodig bellen want dat kost geld" ... ik bel liever 10x teveel dan 1x te weinig. En daarnaast heb je bij veel een telefonisch spreekuur - dat kost alleen bel geld en kan je met een DA overleggen. Dat heb ik al zo vaak gedaan zonder dat ze over de vloer zijn gekomen voor zulke 'simpele' dingen toch wat extra bevestiging en deskundig advies erbij wat zij er van denken.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:50

Ik zeg ook niet dat je je mond moet houden, absoluut niet maar ik heb er zelf hier ook één lopen en die mankeert noppes, nada, niks, ik bekijk het dus van een andere kant dan jij dus vandaar ook de verschillende reacties ;) Ik zie gewoon een gekke pony, die geniet van haar eten en die daar gek bij doet, niet meer dan dat. TS moet zelf maar zien waar ze wat mee doet maar hier op bokt wordt in mijn ogen erg snel om een DA gebruld. ;)

Tancreda als je het topic goed had gelezen weet je dat TS het hier al met haar DA over heeft gehad! :?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:55

Nou ik zie er ook niks ernstigs aan hoor, bokt is altijd zo heeft je paard iets wat niet normaal is zijn ze gelijk ziek 8)7.
Mijn shettie doet dit ook, niet met eten maar wel dezefde routine als hij gaat rollen, beentjes optrekken enzo, meestal ook nog zn hoofd over de grond sleuren en dan gaat tie rollen. Ook op steen hoor soms kan die gewoon niet wachten!

Tancreda4

Re: Rollen tijdens eten (met linkje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:02

Nee, dat had ik niet gelezen nee, niet alles gelezen.

Bokt geeft je stof tot nadenken. En als je dat niet wilt, moet je het hier niet plaatsen :) Weet je wat zo leuk is aan internet; 1001 mensen, 1001 meningen, waar je een hoop mee kan. Maar wat je ook naast je neer kan leggen en er niets mee doen. Er zijn zat dingen dat je denkt; dat hoort, maar achteraf toch wat anders blijkt te zijn. Iets waar je zelf nooit aan had gedacht, maar dat je hier juist krijgt doordat je stof en ervaringen krijgt om erover na te denken.

Zoals ik al zei doet mijn shet dezelfde bewegingen voor dat ze door de benen zakt, met beentjes naar buik trekken en staart zwiepen, maar het is vreemd dat hij het onder het eten doet. Kan prima een gewoonte zijn, maar geeft je wel wat te nadenken dat het niet perse iets onschuldigs hoeft te zijn.

Shetten zijn idd wel een beetje apart. Ik moet die van mij ook niet te lang vast laten staan als ze heeft gewerkt, anders gaat ze ondanks dat ze vast staat, ook rollen op de stenen en hangt ze zichzelf zo'n beetje op aan haar halstertje :o

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:14

Bassenqua schreef:
Ik zeg ook niet dat je je mond moet houden, absoluut niet maar ik heb er zelf hier ook één lopen en die mankeert noppes, nada, niks, ik bekijk het dus van een andere kant dan jij dus vandaar ook de verschillende reacties ;) Ik zie gewoon een gekke pony, die geniet van haar eten en die daar gek bij doet, niet meer dan dat. TS moet zelf maar zien waar ze wat mee doet maar hier op bokt wordt in mijn ogen erg snel om een DA gebruld. ;)

Tancreda als je het topic goed had gelezen weet je dat TS het hier al met haar DA over heeft gehad! :?

Ow dat deel heb ik ook gemist.
Dan zeg ik niks over dat je de DA moet bellen.

Ik krijg bij dit soort berichten gelijk de kriebels omdat ik het helaas mee heb moeten maken dat het slecht afliep
Maar dan kan ik er wel vanuit gaan dat het niks ergs is aangezien er overleg is geweest met een DA, nou TS dan heb je gewoon een erg grappige pony :P Gelukkig!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 18:07

Ik zal het nog maar eens samenvatten,voor degene die geen zin hebben om goed terug te lezen.
Het is een minimerrie van 3,lichte onderbeet waarmee ze prima kan eten(pas nog nagekeken door de paardentandarts,haar ondertanden staan vooruit,maar haar kiezen staan wel gewoon op elkaar).
Bij de dierenarts heb ik dit gedrag al eens genoemd,en aangezien ze het alleen bij lekkers doet,erna ook direct weer normaal verder gaat zag die er geen kwaad in verder.
Ze vertoond dit gedrag enkel bij slobber,appel,snoepje,de lekkere dingen dus.
Bij gewoon wat muesli doet ze dit niet,maar is wel altijd een ongeduldige eter.(wat schrapen met haar voorhoefjes).
Als ik haar geen slobber of iets lekkers geef,en alleen haar hooi en muesli doet ze dit niet.(weken uitgeprobeerd en dan gaat ze nooit liggen rollen tijdens het eten).
Als ik haar slobber geef,en ik haal de emmer weg als die leeg is..stopt ze ook meteen met dit gedrag en gaat weer lekker verder met haar hooi.
Ik zie hier dus totaal geen kwaad in,en denk inderdaad aan het oversprong gedrag wat iemand hier noemde.
Ze is gewoon zo blij met lekker,dat ze in een soort extase raakt.
Over het zwiepen met haar staart en beentjes hoog optrekken naar haar buik...Dit doet ze altijd voor ze gaat rollen. (ook gewoon buiten in de bak,zonder eten).
Ze heeft dit gedrag van rollen bij slobber en lekkers,al zolang als ik haar ken. (heb haar al vanaf jong veulentje van toen 5 maanden).
Dus dan zou ze dus al vanaf veulen af leiden aan een maagzweer,koliek,slokdarmverstopping,wormeninvasie,en wat er allemaal nog meer geopperd is?
Het dametje is verder heel gezond,pittig zelfs in haar gedrag :)
Dus ik denk inderdaad oversprong gedrag,en gewoon een maf beest als het op eten aankomt.
Ik ken haar,en dat scheelt natuurlijk ook een stuk.
Als ik maar zou vermoeden dat ze ziek is,had er allang een dierenarts geweest.
Maar ik zie daar absoluut nu geen noodzaak voor :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:27

hahaha :D

ik dacht ook van hey ze schopt met haar achterbenen naar haar buik, en ze gaat nog rollen ook dus misschien buikpijn.
maar rollen is lekker voor een paard en zorgt er voor dat ze ontspant,dus eten ontspant haar d enk ik.

of zoiets,het is wel heel grappig om te zien en ik denk eigenlijk niet dat het veel kwaad kan.

wij hebben een shet op stal die als ze aan het eten is de emmer door de hele stal schuift,ze gooit hem om,zet het weer overeind en neemt de emmer overal mee heen.
gekke shetters ook :P

wel eens geprobeerd om de slobber in een ander soort bak te doen?

trollenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:42

Nou, ik zie hier niks verontrustends aan hoor. Ik heb er hier verschillende staan die gaan rollen met de neus in de emmer. En ook gewoon op de stenen. Vooral de jonge pony's doen dat veel.
En dat zwiepen en stampen met de achterbenen, kijk maar eens als pony's gewoon aanstalten maken om te gaan liggen.
Vooral in de verharingstijd rollen ze hier graag op de stenen, slapen ook graag op de stenen, terwijl ze allemaal de keus hebben tussen zand en gras en stenen.
Het is vooral grappig, gewoon een gekke gewoonte.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:52

Bij ons is er ook een pony die dit doet :j Maakt niet uit wat, droge brok, slobber, appeltje etc. Ook als je hem op het zand eten geeft, zoekt 'ie echt de stenen op. Is verder helemaal gezond, geen wormen etc. Is ook maar even 1 keer rollen als hij klaar is en dan staat hij op, schudt zich uit en gaat weer verder. Vind het niet nodig om daar een DA bij te halen ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:13

De meeste dingen die in mij op kwamen zijn al genoemd.
Je hebt je shet niet toevallig vrijheidsdressuur geleerd? Bij eten gaan rollen :+
De pony van mijn buurman ging ook altijd rollen voor een snoepje, broodje of biks.
Hoop dat je te weten komt waarom he pony het doet..

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 22:28

Als ik de slobber in een andere bak of emmer doe,doet ze precies hetzelfde.
Soms eet ze zelfs liggend door uit de emmer of bak:)
Als ik haar een appel geef,eet ze de appel grotendeels op..maar gaat daarna door haar hoefjes om door de rest heen te rollen. Het lijkt dan wel een krolse kat,want ze haalt haar hele wangen er doorheen in opperst genot. Ik doe wel wat aan vrijheids dressuur met ze,maar meer in de vorm van volgen,halthouden,en mijn vraatzuchtige ruintje heb ik geleerd naar rechts te kijken voor hij wat krijgt.
Denk als ik van hem een filmpje plaats er ook paniek uitbreekt,want als hij bedeld kijkt hij neurotisch en constant naar rechts. (lijkt dan wel alsof hij een tik heeft,maar wil slechts het lekkers...en heeft bedacht dat als hij nou maar halsstarrig naar rechts blijft kijken,het snoep zo doorgegeven kan worden!).