In één keer hap....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:16

Ben wel heel benieuwd hoe dit verhaal verder is gegaan.
Is de fell in de verkoop , of nog steeds een gevaar???

Ik heb zelf een fell verkocht aan mensen met een meisje van 10 die er 3 keer per week aflag, terwijl hij bij mij NOOIt iets gedaan heeft.
Ik vind het ronduit gevaarlijk : een jong kind op een fell. Deze ponys hebben zon eigen wil en sjouwen gewoon over kinderen heen!
En dat zeg ik achteraf want ik had er geen ervaring mee maar heb wel spijt gehad dat ik m aan hun heb verkocht want hij staat al een hele poos op MP te koop nu.

Joonas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:12

Wij hebben drie fell pony's op de manege waar ik werk. Ze hebben alledrie een heel ander karakter, maar er kunnen prima kinderen op rijden. Maar wel onder begeleiding. Bovendien worden ze elke dag bereden en komen ze daarnaast los in de paddock of op het land met soortgenoten.
Ik ben van mening dat kinderen onder 12 jaar niet zelfstandig met een pony bezig moeten zijn. Zeker als deze niet superbraaf is, maar zelfs dan het blijven (vlucht)dieren. Als deze pony niet bijgereden en gecorrigeerd kan worden door een volwassene is mijn advies verkopen! Anders onder strikte begeleiding poetsen en zadelen. Alleen rijden in een afgesloten bak en bij het jongste kind zou ik de pony aan de longe houden met de acties die de pony heeft.
Misschien is het slim om met de kinderen lessen in grondwerk te volgen. Eerst met andere pony's en dan met deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:24

Hobbymatig ben ik gediplomeerd hondentrainer en vanuit dat opzicht kan ik alleen maar bevestigen dat een kind onder de twaalf niet alleen een pony moet verzorgen. In de hondenwereld is het zo dat een kind onder de twaalf niet als leider worden gezien ( uitzonderingen daargelaten ). Ik neem aan dat het dan in de paardenwereld ook een beetje zo zal werken. Verder merkt de pony natuurlijk dat de kinderen weinig tot geen overwicht hebben en ook nog eens op zijn vervelende testen reageren door misschien te stoppen met waar ze mee bezig waren. En daar zal de pony zijn succesmomenten mee gehad hebben.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:39

en hoe is het met kindjes mamma en pony????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:45

zoef123 schreef:
annewill schreef:
Das wel een heel directe beslissing. Ik denk dat je heel consequent moet zijn. Bestraffen daar waar nodig is en belonen zodra die braaf is.

Dat is nou net wat zij niet kunnen. Ze zijn soms echt bang voor hem en pakken hem niet aan. Terwijl het soms super gaat en dan is hij weer harstikke lief.

En daarom bijt hij...hij heeft het nooit echt afgeleerd toen hij nog jong was.

Meteen een smak, blijf er bij als ze bezig zijn en sta klaar, hij bijt, meteen smak.....en hard...heb je een paar keer nodig en het is er af..maar wel smak op zijn neus.....