horrorwinter begint, heeft iedereen een fris paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:20

Ik heb zelf ook wel meer het gevoel dat ik ''leef'' denk dat een paard dat ook wel heeft. Ik ben in de ochtend al een stuk wakkerder op de fiets dan wanneer het van dat 'net niet weer' is

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:22

perzie schreef:
maar wat is dan de reden waarom sommigen zo 'fris' staan ??

Hebben ze het koud ?? Is het die wisseling van temperatuur ??

Iemand een idee ??

Mijne heeft er andere jaren geen last van gehad maar kon toen 6x in de week trainen. Nu na 4 maanden rust is hij gewoon een energie-bom.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:30

Nyckle, hahahahaaa echt super leuk om te zien! Hoe ze tegen elkaar aan beuken hahahaa echt een super leuk gezicht! :D

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:20

Ik las laatst ergens dat paarden zich het beste voelen tussen bepaalde temperaturen, weet alleen niet meer waar en welke temperaturen en geen idee of het klopt. Haha, lekker vaag :\

De Haflinger waar ik de laatste weken op rijd is ook steeds frisser. Vorige week ben ik er vanaf gevallen door een onverwachte vreugdesprong en gister heb ik haar eventjes gereden maar dat ging niet zo lekker omdat ze haar energie niet echt bij mij kwijt kon. En de spanning bouwde juist steeds meer op omdat er bij mij de zenuwen nog een klein beetje in zaten door de val van vorige week.

Edit: Ik weet het weer (en even terug gezocht)! In Bit nr 191 wordt geschreven dat een paard zich het meest comfortabel voelt bij een temperatuur tussen de plus 5 graden en -10. Daardoor kunnen paarden misschien vrolijker en frisser zijn in deze periode plus daarbij dat sommige vaker/langer binnen staan.

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:05

*** schreef:
edit: ik weet het weer (en even terug gezocht)! in bit nr 191 wordt geschreven dat een paard zich het meest comfortabel voelt bij een temperatuur tussen de plus 5 graden en -10. daardoor kunnen paarden misschien vrolijker en frisser zijn in deze periode plus daarbij dat sommige vaker/langer binnen staan.

ik ben blij dat iemand zich dan nog lekker voelt met deze temperaturen :d

Boomer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:11

Ze is wel frisser.. Maar nou niet om te zeggen dat ze een horror-paard is hoor :D

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:36

Mijn arabische volbloed merrie heeft 11 maanden op rust gestaan wegens een blessure en mocht gisteren op de kliniek in de vrieskou even aan de longe in de binnenbak om draf en galop te beoordelen. Pfff daar gaan we dacht ik.. maar nee hoor, beetje showy maar braaf drafje en galop moest ik zelfs behoorlijk op aandringen voordat ze door had dat dat echt mocht :D

Knettergek, die arabieren :+ <3

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:28

Ik ben blij dat iemand zich dan nog lekker voelt met deze temperaturen :D[/quote]
Ja, inderdaad! Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de zomer! :D
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-11-13 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Anoniem

Re: horrorwinter begint, heeft iedereen een fris paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:32

Paard heeft het prima naar zijn zin en is absoluut niet onhoudbaar. Paard speelt overdag fanatiek met zijn vriendje en is ook onder het zadel net zo als anders. Het enige waar hij drukker van wordt is harde wind.

De buitenbak is hier in de herfst los gefreesd voordat alle regen begon, hier door is de bak kurkdroog nu. Van het weekend is hij gesleept en heel mooi vlak op gevroren. Hoewel ik liever buiten rij aangezien ik daar wat fijner kan draven is de bak wel een optie om in stap los te werken.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:37

Die van mij is geschoren en ik merk echt dat hij met die kou frisser is.
Met opstappen heb ik al een 'stilstaan' probleem. Zondag moest hij even stilstaan op wedstrijd omdat ik aan de ringmeester moest doorgeven wie ik was, dat stilstaan werd piafferen om daarna keihard de bak in te willen rennen :wow: (toch maar even op een klein voltetje gezet, na 2 rondjes was het weer over)
Hij komt trouwens elke dag 3-4 uur buiten nu, maar ja de grond is hard dus echt uit zijn dak gaan zit er niet bij... :n

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:39

Bij ons gaan de paarden vandaag de wei op, ik neem een camera mee zal wel vliegen worden gok ik :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:09

Hier mogen ze ook weer het land op! Jammer dat ik er niet bij kan zijn, die zullen wel helemaal uit hun plaat gaan met z'n allen :P

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:16

nou ietsje frisser misschien, ben in ieder geval blij dat al die regen nu voorbij is, hij kan nu in ieder geval
weer gewoon lang (de hele dag dus) in de wei lopen, zonder dat ie de hele boel aan gort trapt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:31

Nou ze staan op het land en nul actie, gingen een rondje draven en toen gras eten...sukkels haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:39

themuisje schreef:
Die van mij springt zo uit het niets met 4 pootjes omhoog, om daarna een sprong vooruit te nemen en weg te draven, dan toch maar schrikken in de hoek waardoor hij met de voorpootjes als bambi staat en z'n ogen haast uit z'n kassen rollen. :') Vervolgens geef ik been en staat ie wat te hippen op de plaats. Mal beest. Eigenlijk moet je het eens filmen. Verbaas me iedere keer weer dat ik nog zit :=

Blij te horen dat ik niet de enige ben :))

Helpt het bij jou niet om dan even af te vloeien met een paar rondjes galop? Die van mij deed dat namelijk ook, maar echt op een linke manier, zodra ik erop zat moest ik een rondjes galopperen anders was ie knettergek. Dan kon ie mooi de frisheid even afvloeien en kon ik daarna normaal rijden.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:17

Mindfields, zul je altijd zien neem je je camera mee...Geen actie! -O-

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:22

Edit: Ik weet het weer (en even terug gezocht)! In Bit nr 191 wordt geschreven dat een paard zich het meest comfortabel voelt bij een temperatuur tussen de plus 5 graden en -10. Daardoor kunnen paarden misschien vrolijker en frisser zijn in deze periode plus daarbij dat sommige vaker/langer binnen staan.[/quote]

Ja die van mij is de afgelopen dagen echt super vrolijk en energiek *\o/* Dat een paard deze kou lekker vindt brrrrr......

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:23

Mijn paard is ook een stuk frisser, al een week zo'n beetje :j
Staat overigens wel gewoon lekker buiten de hele dag, kunnen alleen nu niet meer rijden, bak is inmiddels echt te hard :(

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:08

Hier valt het ook mee.
Paarden gaan overdag maar een paar uurtjes naar buiten.
De meeste energie raken ze daar wel mee kwijt.

Even een andere vraag, rijden jullie ook met deze vrieskou?
Ik snap dat een bak op het moment keihard is, maar bijvoorbeeld een buitenritje over straat?

spek_lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:43

Joolien schreef:
Helpt het bij jou niet om dan even af te vloeien met een paar rondjes galop? Die van mij deed dat namelijk ook, maar echt op een linke manier, zodra ik erop zat moest ik een rondjes galopperen anders was ie knettergek. Dan kon ie mooi de frisheid even afvloeien en kon ik daarna normaal rijden.

Ik ga jouw tip vanavond eens uitproberen! Mijn paard gaat met de bevroren grond niet naar buiten, zou namelijk niet de eerste keer zijn dat hij zich flink bezeerd in de wei. En we zitten nog in een revalidatieproces zelfs! Maar hij is normaal al heel pittig te rijden, dus laat staan nu.
Gelukkig krijg ik vanavond goed les en vertrouw ik maar dat het met mijn instructeur de goede kant op zal gaan...

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:59

mijn bijrijdpony is geschoren waardoor die sowieso al iets frisser is. Gister gereden, en hij was mooi allert en lekker heet, wat ik eigenlijk fijner vindt dan dat duffe gedrag. Alleen is opeens alles wel heel eng. Wat gepaard gaat met zomaar stokstijf stilstaan en een paar leuke bokjes erachter aan. Achja als het daar bij blijft hoor je mij niet klagen, weer een beetje sensatie :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:05

Maandag was de bak prima, gister ook alleen had ze een rustdagje dus niet gereden. Zolang de bak niet een aan elkaar gekoekte laag is blijf ik gewoon rijden. We hebben net een nieuwe lading rubber/vilt snippers door de bak heen waardoor je goed kan blijven rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:12

die van mij is niet drukker dan anders.
afgelopen vrijdag is hij in ene nieuwe groep gekomen en gaat hij 's nachts op stal ipv 24/7 buiten.
dit was even wennen.
hij staat een beetje te staan in de wei(veel meer actie is er ook niet mogelijk)
heb vandaag wat met hem gestapt(met barebackpad)in de buitenbak die wel wat hard is...
hij gaf geen kik.
is ook wel gewend aan flinke kou en ongelijke/harde ondergrond..dus zolang het verantwoord blijft,probeer ik wat door te rijden..

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:48

Mijn verzorghaf rijd ik op het moment niet, dus kan ik niks over zeggen, ook niet over de buitenbak, maar ik merk wel dat mevrouw een stuk vrolijker is. Ze was zowaar blij om me te zien, oortjes naar voren, helemaal leuk. (: De andere paarden zijn wel stuk frisser, zeker in de wei, heerlijk racen en bokkesprongen, prachtig om te zien, ghehe. :=

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:59

Ik ga jouw tip vanavond eens uitproberen! Mijn paard gaat met de bevroren grond niet naar buiten, zou namelijk niet de eerste keer zijn dat hij zich flink bezeerd in de wei. En we zitten nog in een revalidatieproces zelfs! Maar hij is normaal al heel pittig te rijden, dus laat staan nu.
Gelukkig krijg ik vanavond goed les en vertrouw ik maar dat het met mijn instructeur de goede kant op zal gaan...[/quote]

zitten dus met hetzelfde probleem, hij kan niet op de weide en dus zijn energie niet kwijt, we gaan hem dus vanavond maar even longeren en hopen maar dat hij dan zijn 'zotheid' even kwijt kan ze hebben dit toch nodig hé :j :j