nicky_rilana schreef:oow al geprobeerd?
euh, ja
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jazzgps schreef:In_Black
Ik heb het nooit over een probleempaard gehad in dit topic.
Mijn pony is gewoon heel bang ,als hij zijn stal uit moet gaan ,daar kan je als mens zijnde niks aan doen,
Ik ga er rustig de tijd ,er voor nemen zo dat deze pony zijn vertrouwen weer trug gaat krijgen in zijn stal,

of ik een leider ben voor mijn paard ,
In_Black schreef:GPS, ik denk dat als je jouw eigen topics nog eens doorleest, dat de meeste antwoorden daar al in staan, waar een bepaald gedrag van komt
jazzgps schreef:In_Black schreef:GPS, ik denk dat als je jouw eigen topics nog eens doorleest, dat de meeste antwoorden daar al in staan, waar een bepaald gedrag van komt
Ik vraag je nog een keer vriendelijk ,of je op wilt gaan houden ,met dingen hier te gaan plaatsen .die voor geen kanten kloppen,
Dit is dus de laatste keer dat ik het aan je vraag, anders stuur ik de moderartors even een pb over die Speculaties die jij hier aan het plaatsen bent waar dus niks van klopt.
In_Black schreef:Lief kind, ik probeer je duidelijk te maken dat het eigenlijk altijd aan een eigenaar ligt, en niet aan het paard.. en dat is om je te helpen, en helpen nadenken. Alleen jij gooit bij elke komma die ik tik de kont tegen de kribbe![]()
liljebo schreef:Klinkt mij als angst voor de doorgang in de oren en dat ga je m.i. niet oplossen met straffen. Integendeel... pijnprikkels tijdens het in en uit de stal lopen, zal het gedrag verergeren.
Hoe gedraagt hij zich in de stal?
Is het angst voor de doorgang of angst voor de stal?
Dat zul je eerst helder moeten hebben
Daarna is het een kwestie van desensiliberen. (mits er geen paarden zijn die hem bijten als hij de stal inloopt... dan gaat dat ook niet werken)
Hoe loopt hij door andere nauwe doorgangen? Is het alleen de stal, of heeft hij hoe dan ook engtevrees?
Hoe is zijn stopreflex? Dus hoe goed reageert hij op druk van het halster, overal... dus niet alleen in de bak, maar ook buiten en onder alle omstandigheden?
jazzgps schreef:In_Black schreef:Lief kind, ik probeer je duidelijk te maken dat het eigenlijk altijd aan een eigenaar ligt, en niet aan het paard.. en dat is om je te helpen, en helpen nadenken. Alleen jij gooit bij elke komma die ik tik de kont tegen de kribbe![]()
Dat mijn pony bang is dat is niet mijn schuld. hij is altijd al bang geweest in zijn stal.
En jij kan niet zien via je computerscherm of het aan de eigenaar ligt van de pony.
..
. En grondwerk grondwerk grondwerk leren waar ze moeten lopen en hoe je rust op kan bouwen bij ze
.
? jazzgps schreef:In_Black
Ik vind het heel knap dat jij kan zien vanaf je computerschermof ik een leider ben voor mijn paard ,
Ik ga er verder ook geen aandacht meer aan besteden,
Dat je adviezen gaat geven vind ik verder prima, maar ga geen dingen over mijn pony of paard vertellen in dit topic die voor geen kanten kloppen,
jazzgps schreef:Als mijn pony helemaal in blindepanniek is en bang is, dat heeft niks te maken met een leider te gaan zijn voor je paard
jazzgps schreef:Die van mij mag niet zelf de stal uit gaan lopen , want straks breekt mijn pony zijn benen,
het heeft niks met vertrouwen te maken of met een leider te gaan zijn voor je paard, als er een paard in de kudde word opgegeten.
Door een roofdier.
Dan vertrouwd het paard ook niet op de kudde leider ,van uh eet jij mij maar op want dat vind de kudde leider goed,