Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Succubi schreef:Nu is het zo dat hij bijna 2,5 jaar oud is en zijn hormonen beginnen een beetje op te spelen, hij weet begod nog niet wat het is en wat hij ermee moet doen maar hij krijgt al wel interesse in andere paardjes.
Citaat:Nu ben ik op zoek naar de volgende situaties en de ervaringen daarvan:
A: Mensen die een hengst hebben die NIET dekken. Worden niet dekkende hengsten vervelend omdat ze gevoelens hebben die ze niet kwijt kunnen? Of leggen ze zich neer bij de situatie?
Citaat:B: Hengsten die of beperkt (+-2 merrie's per jaar) dekt. Is dat voldoende om hun frustraties kwijt te kunnen? Of worden ze juist vervelender?
Citaat:C: Hengsten die wel regelmatig dekken. Worden ze rustiger? Of juist meer gericht op de dames?
Citaat:D: Hengsten die wel een seizoen of meer gedekt hebben en daarna geruind. Zijn ze daardoor nog wel erg hengst gebleven? Hoe is hun houding na het ruinen tegenover de dames? Kunnen ze weer de kudde in, ook met merrie's?
russel schreef:Dat gedrag van die shetten herken ik hier ook, doen de ruin met de hengst shet ook en de hengst met de ruinpaard ook...ik denk dat het gewoon spelen is en uitproberen wie wie kan domineren...heel apart als je dan ziet als het feller wordt dat er dan anderen komen die de bijna-ruzie uit elkaar haalt...Mijn kuddebaasruin doet dat ook altijd...lijkt of hij zich irriteert en vind dat de kids nu moeten ophouden met dat geklier......
Succubi schreef:@Lord_Ik: Op welke leeftijd heb je hem laten castreren?