Bonken tegen de staldeur..Wat helpt dempen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Bonken tegen de staldeur..Wat helpt dempen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 14:21

aerdenhout1

haan heeft paar berichten voor jou een link geplaatst daarover!

dankjewel voor de reacties weer

Kelly_ann

Re: Bonken tegen de staldeur..Wat helpt dempen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:31

Een bokker heeft eens zelf een water afschrik systeempje gemaakt in de stal van een 'schooier'.
Die ging ook vroeg in de ochtend staan trappen tegen de deur.

Zij hebben toen een tuinslang naar de stal laten lopen en vastgemaakt vanaf een kraantje buiten zicht en hoorafstand voor het paard. Iedere ochtend zodra het trappen begon kraantje even aan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:39

linnie050 schreef:
aerdenhout1

haan heeft paar berichten voor jou een link geplaatst daarover!

dankjewel voor de reacties weer

Die had ik even gemist, maar dat is wel wat ik bedoelde inderdaad. :D :D

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:56

InekeN schreef:
Wij hebben voor de tuigertjes een balk ipv deur waaronder aan een kunststof, behoorlijk zware flap hangt. (Zo'n flap die ze ook wel in paardenklinieken / stallen hebben.) Die is doorzichtig zodat je dus ook goed zicht hebt in de box. De balk heeft scharnieren net zoals een gewone deur. Nog nooit last mee gehad. Misschien heb je er iets aan!
Succes.

Ik heb ook een "bonker" :D . Heeft hij altijd al gedaan, ook bij de vorige eigenaar (hij woont sinds een klein jaartje bij ons). Maar onze stal heeft wel een vrije uitloop hoor, ze kunnen vrij binnen en buiten + ze krijgen 4 keer hooi per dag en 1 keer muesli-mix.

Bob, onze bonker, bonkt tegen de staldeur zodra hij ons ziet. Gewoon, om aandacht te vragen. De stal heeft 2 staldeuren, de ene deur geeft uit naar de paddock en staat zo goed als altijd open (tenzij het stormt), de andere staldeur geeft uit op onze parking. En het is tegen de laatste deur dat Bobje gezellig staat de bonken.
Ik vind het persoonlijk niet zo erg, hij stoort er niemand mee :) .

En de quote hierboven zou voor mij persoonlijk de oplossing zijn die m'n voorkeur geniet.
Van strafmaatregelen om het af te leren (waterspuit, elektrisch draadje, ...) ben ik niet echt voorstander, ik vind ook dat de stal een veilige plaats moet zijn ;)