Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Iris82 schreef:Hij staat dus voornamelijk op de paddock? En daar krijgt ie ook een keer hooi?
Hoe groot is de paddock? Staat ie met andere paarden?
dior_bokt schreef:ik rij niet puur op het bit dat laat dit paard geen eens toe maar goed
2 kg sportbrok is veelste weinig eerder dan te veel , die hulpmiddelen moest ik van de lesgevers gebruiken bij mijn paard![]()
Suplementen kopen doe ik niet ik ga niet voor iets betalen wat gewoon in het voer ziten mijn paard vind poeder heel erg smerig
![]()
ik heb ook zat topics van jou voor bij zien komen waar van ik denk waar ben je mee bezig, bij jou is het een ander verhaal als bij mij.
want jij hebt angst voor je pony, en dat heb ik niet voor mijn paardik heb tips via de pb gehad en daar ga ik van de week mee aan de slag

meisje2000 schreef:nou volgens haar is het volgens mij andersom en is zij erwel klaar voor maar haar paard niet en dan moet zij op welke manier dan ook er voor zorgen dat het paard doet wat zij wil hoe het gebeurt maakt dan niets uit maar het paard zal moeten voelen wie de baas is
Mindfields schreef:De leider van een groep paarden bewaart de rust, geeft ontspanning en neemt de beslissingen. Kun je je paard die ontspanning niet bieden, dan bereik je niets. Ik hoop van harte dat je iemand hebt gevonden die jou kan leren hoe je een paard ontspant.
maar ik ben alleen bang, dat ze weer met hulpteugels gaan komen en andere bitten
dior_bokt schreef:Ik hoop het ookmaar ik ben alleen bang, dat ze weer met hulpteugels gaan komen en andere bitten maar is het eigelijk gevaarlijk als je een slof aan de neusriem doet en dan onder de voorbenen door van je paard. dat was een tijdje trug gebeurt dat heb ik zelf niet gedaan, maar ik denk als dan wat gebeurt hoe krijg je die slof dan los
, hij loopte fijn over zijn rug heen. en hij was op mijn pinken te rijden.

dat gaat je nooit verder helpen.