Wat ik ook doe mijn paard blijft maar schoppen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Wat ik ook doe mijn paard blijft maar schoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:30

bonita_bon, flauw antwoord.

Het gaat er niet om of het nu een volbloed is of niet. Het gaat om een paard dat geen respect lijkt te hebben voor de TS.

Ts, ik denk dat het erg verstandig is om samen met iemand die weet wat hij doet met dit paard aan het werk te gaan vanaf de grond. Werken aan respect en leiderschap. Aan jou verhaal te lezen weet je zelf niet hoe je dit kan bereiken vandaar mijn voorstel om hier iemand bij te halen die je op een veilige manier begeleiden kan.

Tot die tijd zou ik mezelf niet in de situatie brengen dat het paard de kans krijgt om te trappen. Poetsen in de weide prima maar gooi er even een halstertouw aan zodat ze niet weg kan lopen en laat haar pas gaan als jij klaar bent.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:44

Ja en waarom is het een flauw antwoord; de fantasie van ts speelt weer op, net als in haar eerdere topics! Ze rijd ook Z, heeft allemaal volbloeden en heeft al veel paarden opgetraint etc. Aber naturlich

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:17

Ik vind t maar warrig allemaal... Wanneer schopt ze nou precies naar je?

Verder... De vader is de AV? Die bruine lijkt me namelijk iig totaal geen av.... Maar wat een bijzondere kleur zeg, is dat grijsbont ofzo? Wist niet dat die kleur was toegestaan bij AV hengsten, kleur is haast nog specialer dan die van Papillon!

Edit; was idd de 2-jarige die de kruising AV - EV was, excuus :) Desondanks ben ik erg benieuwd naar wat die kleur nou dan is? :)
Laatst bijgewerkt door amyz op 23-10-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:21

volbloed kan ook engels volbloed zijn, niet perse arabisch...
maar dat paardje van de foto (al wit) lijkt wel ouder dan 3.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:29

Jongens, dit is nog maar een kind van 14: niet zo hard tegen zijn.
@ TS: wat zeggen je ouders van het trappen & schoppen?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:51

van triest tot erger........ik heb geen woorden meer voor iemand die z rijd en zoveel problemen en vragen hier heeft en blijkbaar toch genoeg geld heeft aangezien je meer dan 1 paard bezit op erg jonge leeftijd(14) klopt iets niet als je het mij vraagt.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:54

Ik vraag me af wat de ouders zeggen als ze erachter komen dat ts op grote schaal verhalen loopt te verzinnen en de boel loopt te bedotten.

Dat valt niet onder "creatief met de waarheid omgaan" dat kon weleens een vroeg symptoom zijn van een psychische aandoening. Hebben we al eens eerder op Bokt gehad...en heel bokt ging er in mee.

Wie niet weet waar ik het over heb moet maar eens op bokker "Miep" gaan zoeken, die beweerde dat ze zwaar ziek was waar uiteindelijk niets waar van bleek te zijn.

En sorry ts: mocht er ook maar een kern van waar zijn, heb jij het verknald door te hoog op te scheppen. Ik ben ook iemand geweest die Miep heeft geloofd, fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:56

Cassidy schreef:
Ik vraag me af wat de ouders zeggen als ze erachter komen dat ts op grote schaal verhalen loopt te verzinnen en de boel loopt te bedotten.

Dat valt niet onder "creatief met de waarheid omgaan" dat kon weleens een vroeg symptoom zijn van een psychische aandoening. Hebben we al eens eerder op Bokt gehad...en heel bokt ging er in mee.

Wie niet weet waar ik het over heb moet maar eens op bokker "Miep" gaan zoeken, die beweerde dat ze zwaar ziek was waar uiteindelijk niets waar van bleek te zijn.

En sorry ts: mocht er ook maar een kern van waar zijn, heb jij het verknald door te hoog op te scheppen. Ik ben ook iemand geweest die Miep heeft geloofd, fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Ik heb net de topic's van Miep gelezen. Wat erg zeg =O
en dan hebben we er nu weer zo een die van alles bij elkaar verzint.
echt niet normaal.. :n

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:28

ho ho ho, ik vind niet dat je direct kan gaan roepen dat iemand een psychische aandoening heeft als diegene verhalen verzint (en zeker niet in dit geval). Als je gaat verzinnen dat je zwaar ziek bent etc. dat is iets anders, maar dit is nog lang niet zo erg dacht ik.
TS: misschien is het handig om je verhalen eens duidelijk en op 1 lijn te hebben, zodat mensen geen vraagtekens hoeven te plaatsen bij wat je schrijft en we je goed kunnen helpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:32

Wat mij betreft begint het met verzonnen verhalen, en eindigt het met het niveau Miep.
En dan ben ik nog zo coulant om ts niet meteen voor leugenaar uit te maken, eerder voor een ziek meisje, dat haar verhalen nodig heeft om interessant te lijken en serieus genomen te worden.

Probleem is hier dat het niet een keertje een beetje opscheppen is, maar structureel.
Ze heeft in haar hoofd zitten dat ze Z rijdt maar komt met problemen aanzetten die een Z ruiter op moet kunnen lossen.
De foto's die ze plaatst zijn zelden Z- waardig.
En de rassen die ze op de paarden plakt kloppen ook voor geen meter.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:46

ik begrijp je pissigheid wel, heb nu haar topics doorgelezen en er klopt echt van geen kant wat van. Maar wat ik dan zoiets heb: niet reageren, elke reactie is voer voor zo`n iemand. Verhalen verzinnen doe je om reacties te krijgen/uit te lokken en dat voed je denk ik door het zoveel mogelijk te negeren.

take it easy en laten we ons lekker concentreren op de wel eerlijke mensen

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:17

stille meelezer, leuk deze topic's :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:28

ja maar ze had ook op haar profiel staan
ik rijd mt mn paardjes z dressuur \
maar ik heb het aan mn trainer te danken
zelf hed ik het nooit gekund

jahoor, je gaat mij niet vertellen dat je op je 14 al z rijd.
is dit trouwens de miep die jullie bedoelen?
memberlist.php?mode=viewprofile&u=6944
Laatst bijgewerkt door ElSea op 24-10-11 15:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:29

liekec schreef:

dat laatste kan prima maar komt in dit geval totaaaal niet overeen met de foto's en het commentaar dat ze zelf geeft en de minder slimme vragen die ze stelt.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:33

liekec schreef:

Z rijden als je 14 bent kan wel.
Maar hier kloppen alle verhalen en foto's van haar niet, en als ze Z rijdt kan ze het zelf wel oplossen... :P

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:48

TS, het zou handig zijn als je eens duidelijk omschrijft, waar het nu precies mis gaat. Want ik snap er heel weinig van. Voor zover mij bekend, staat je paard in het weiland, komt naar je toe als jij het weiland in loopt. Jij doet haar niet gelijk het halster om, maar laat haar eerst nog even vrij rondlopen en wilt haar na verloop van tijd alsnog pakken en dan draait ze je de kont toe en probeert je te slaan? Kortste klap lijkt mij dat je haar gelijk bij de eerste begroeting mee het land uit neemt/vast zet zodra ze bij rustig bij je staat. Dan krijgt ze de kans ook niet om je de kont toe te keren. Mocht ze daarna je alsnog wel gericht proberen te trappen zou ik persoonlijk daar gelijk korte metten mee te maken en haar een flinke trap terug geven. Met een beetje geluk is het dan gelijk klaar. Het is misschien niet de meest diervriendelijke manier, maar je geeft wel even heel duidelijk aan dat jij baas bent.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:10

heb ook de andere topics gelezen en denk dat het vooral een stuk onkundig schrijven is wat maakt dat de TS ongeloofwaardig overkomt.

Om haar daarom te betitellen als geestelijk niet iin orde vind ik een hard, bijna gemeen, oordeel. Je kunt ook zo volwassen zijn met elkaar om dan gewoon niet te reageren.

Wat ik daar lees is dat ze op 2 paarden rijdt van haar trainer af en toe. Die dieren lopen in het Z en zij verbindt daaraan dat zij dus Z rijdt.
ts, je rijdt geen Z, je rijdt op een paard dat op Z niveau kan lopen. Dat is een wezenlijk verschil.
Iemand die beginner is en je op een Grand Prix geschoold paard zet noem je toch ook geen GP ruiter?

Supertinkie stelt een aantal duidelijke en gerichte vragen net als ik al heb gedaan. Zou je de moeite willen nemen daarop te reageren?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:18

Bonita_Bon schreef:
oja de echte gelaats-trekken van een volbloed in haar gezicht, vooral de ruime nek-kaak, weinig schoft en die rondingen van haar lichaam.... typisch volbloed

Ze is geen Arabisch Volbloed he een Engels Volbloed (:

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:23

amyz schreef:
Ik vind t maar warrig allemaal... Wanneer schopt ze nou precies naar je?

Verder... De vader is de AV? Die bruine lijkt me namelijk iig totaal geen av.... Maar wat een bijzondere kleur zeg, is dat grijsbont ofzo? Wist niet dat die kleur was toegestaan bij AV hengsten, kleur is haast nog specialer dan die van Papillon!

Edit; was idd de 2-jarige die de kruising AV - EV was, excuus :) Desondanks ben ik erg benieuwd naar wat die kleur nou dan is? :)

Heb je het over de vader van mijn 2 jarige? Dat is een EV de moeder is een AV

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:24

spicegirl schreef:
volbloed kan ook engels volbloed zijn, niet perse arabisch...
maar dat paardje van de foto (al wit) lijkt wel ouder dan 3.

Ze is 4 en dat is een tijd geleden toen ze nog niet van mij is maar idd ze is een EV

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:26

scoxxx schreef:
Jongens, dit is nog maar een kind van 14: niet zo hard tegen zijn.
@ TS: wat zeggen je ouders van het trappen & schoppen?

Niks xd ze zijn er nooit bij als ik met haar werk dus ze zien het niet...
En ik ben niet echt het type om alles te gaan zegen tegen m'n ouders
Omdat ze nogal ongerust zijn en strax denken ze dat Missje gevaarlijk is enzo s;

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:28

Cassidy schreef:

Maar nu zie je mij echt verkeert ;s ik schep echt niet op!
Zo ben ik niet !

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:30

liekec schreef:

is dit trouwens de miep die jullie bedoelen?
memberlist.php?mode=viewprofile&u=6944

Neej er stond ik rij Z Dressuur niet met mn paardjes met de paarden vn M'n trainer

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:34

supertinkie schreef:
TS, het zou handig zijn als je eens duidelijk omschrijft, waar het nu precies mis gaat. Want ik snap er heel weinig van. Voor zover mij bekend, staat je paard in het weiland, komt naar je toe als jij het weiland in loopt. Jij doet haar niet gelijk het halster om, maar laat haar eerst nog even vrij rondlopen en wilt haar na verloop van tijd alsnog pakken en dan draait ze je de kont toe en probeert je te slaan? Kortste klap lijkt mij dat je haar gelijk bij de eerste begroeting mee het land uit neemt/vast zet zodra ze bij rustig bij je staat. Dan krijgt ze de kans ook niet om je de kont toe te keren. Mocht ze daarna je alsnog wel gericht proberen te trappen zou ik persoonlijk daar gelijk korte metten mee te maken en haar een flinke trap terug geven. Met een beetje geluk is het dan gelijk klaar. Het is misschien niet de meest diervriendelijke manier, maar je geeft wel even heel duidelijk aan dat jij baas bent.

Ja,,Ik ga na m'n huiswerk strax maken en ga dan nog even naar haar toe...Dus zal het eens proberen op de manier hoe jij het voorstelt alvast bedankt! :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 17:38

MarliesV schreef:
heb ook de andere topics gelezen en denk dat het vooral een stuk onkundig schrijven is wat maakt dat de TS ongeloofwaardig overkomt.

Om haar daarom te betitellen als geestelijk niet iin orde vind ik een hard, bijna gemeen, oordeel. Je kunt ook zo volwassen zijn met elkaar om dan gewoon niet te reageren.

Wat ik daar lees is dat ze op 2 paarden rijdt van haar trainer af en toe. Die dieren lopen in het Z en zij verbindt daaraan dat zij dus Z rijdt.
ts, je rijdt geen Z, je rijdt op een paard dat op Z niveau kan lopen. Dat is een wezenlijk verschil.
Iemand die beginner is en je op een Grand Prix geschoold paard zet noem je toch ook geen GP ruiter?

Supertinkie stelt een aantal duidelijke en gerichte vragen net als ik al heb gedaan. Zou je de moeite willen nemen daarop te reageren?

Dus die paardjes zijn van Z niveau ik heb hun niet op dat niveau gebracht maar ik neem dus elke woensdag les en dan soms op de Z paardjes,,Maar dan rij ik de heele les Z oefeningen...