Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Misschien ben je wel te geduldig geweest? Maar het is enorm irritant als een paard niet komen wil en op een gegeven moment ga je dat, zonder dat je het zelf wil uitstralen. En alleen al de gedachte van: nou, kom je nu nog? pikt het paard op.idefix4 schreef:Ik zal er nu vast een paar over me heen gaan krijgen, maar hier werkt er maar één ding. Grondoefeningen. Gisteren maakte de mijne het zelfs zo bont om te slaan naar de baas in de wei. Hij kan er niet tegen om alleen te staan. Dat is ons voordeel. Uiteindelijk kwam ie dus. Toen heeft baas hem letterlijk alle hoeken van het paddock laten zien. Vandaag stond ie als eerste bij baas.
Dit gedrag is een dominantie die je niet moet accepteren.
Ook hier hebben we alles wel geprobeerd. Mijn Anda en ons dartmoortje zijn helemaal thuis in het 'natuurlijke paardrijden'. Ook in de omgang zijn we altijd concequent en geduldig, maar mijn KWPN werkt pas mee als ie echt flink op zijn nummer is gezet. Iets anders werkt echt niet.
Giolli schreef:Ik vind met het bix zo lastig aangezien ik bang ben dat hij agressief wordt.
Straks krijgt hij niet wat hij wilt en vliegt hij in m'n nek...

Kanelly schreef:Giolli schreef:Ik vind met het bix zo lastig aangezien ik bang ben dat hij agressief wordt.
Straks krijgt hij niet wat hij wilt en vliegt hij in m'n nek...
Ik heb niet alles gelezen...want deze opmerking vond ik heel treffend.
Ben je je er bewust van wat je met je lichaam uitstraalt? En wat je voelt als je het land in gaat...
Een paard denkt niet, een paard reageert.
Op jouw lichaamstaal en op wat jij voelt/uitstraalt.
Ik gok dat je paard je prachtig spiegelt en daarom niet bij je komt
Met welke gedachten/gevoelens stap jij het land in?
Hoe is je houding?
Slofje schreef:idefix4 schreef:Ik zal er nu vast een paar over me heen gaan krijgen, maar hier werkt er maar één ding. Grondoefeningen. Gisteren maakte de mijne het zelfs zo bont om te slaan naar de baas in de wei. Hij kan er niet tegen om alleen te staan. Dat is ons voordeel. Uiteindelijk kwam ie dus. Toen heeft baas hem letterlijk alle hoeken van het paddock laten zien. Vandaag stond ie als eerste bij baas.
Dit gedrag is een dominantie die je niet moet accepteren.
Ook hier hebben we alles wel geprobeerd. Mijn Anda en ons dartmoortje zijn helemaal thuis in het 'natuurlijke paardrijden'. Ook in de omgang zijn we altijd concequent en geduldig, maar mijn KWPN werkt pas mee als ie echt flink op zijn nummer is gezet. Iets anders werkt echt niet.
Niet het hele topic doorgelezen, dus weet niet of hier al op gereageerd is, maar: Paard komt uiteindelijk naar baas toe (lees: is dus braaf!) en DAN word hij in elkaar gemept? lekkere gedachtegang is dat :s Dan krijg je een verhouding wat in de verste verte niet op vertrouwen is gebaseerd.
Paddenpad schreef:Ik heb niet alles gelezen,maar mijn vraag is staat hij met andere paarden?
Zo ja ,ga dan wanneer je de wei ingaat niet achter hem aanlopen maar naar het dichtsbijzijnde paard wat bij hem staat en doe net of je niet voor hem komt maar voor dat andere paard en hou met dat paard een onderonsje terwijl je hem negeert,wedden dat hij uit nieuwsgierigheid komt kijken wat jullie aan het doen zijn,daarna kun je hem vast wel pakken,zorg wel even dat je hem dan beloont en een brokje geeft.
Komt hij niet,wei uitlopen zonder iets te zeggen of naar hem te kijken en na 5 a 10 minuten nog eens proberen,wek zijn nieuwsgierigheid,door hem te negeren en aandacht te geven aan andere paarden,zal hij heel vreemd vinden want hij is gewend dat jij hem achterna loopt i.p.v.hij jouw aandacht moet vragen want die krijgt hij altijd al.
Bizzybijtje schreef:Vang je hem alleen maar als je iets met hem gaat doen? Afentoe gewoon de wei in lopen, iets lekkers geven en gewoon weer weg gaan werkt ook... Of gewoon een tijdje rondlopen in de wei zonder hem aandacht te geven (niet eens aankijken)... Als hij dan naar je toekomt iets lekkers geven en weer weg gaan..
Citaat:Ik heb niet alles gelezen...want deze opmerking vond ik heel treffend.
Ben je je er bewust van wat je met je lichaam uitstraalt? En wat je voelt als je het land in gaat...
Een paard denkt niet, een paard reageert.
Op jouw lichaamstaal en op wat jij voelt/uitstraalt.
Ik gok dat je paard je prachtig spiegelt en daarom niet bij je komt
Met welke gedachten/gevoelens stap jij het land in?
Hoe is je houding?