Pony ziet geen verschil mens/soortgenoot??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pony ziet geen verschil mens/soortgenoot??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:55

TS je kunt wel vinden dat het paard zo gelukkig is en dat er geen problemen zijn, maar je hebt nu 3 topics op Bokt, waarvan er twee over probleemgedrag bij dit dier gaan. Eentje dat hij bijt en je weet niet hoe dat op te lossen, en deze.

Ik geloof niet in probleempaarden. Het grootste probleem van een paard is doorgaans de eigenaar...

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 10:42

Morgen komt er een hengst shettie, probleem dus opgelost!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:43

Goed zo,daar doe je je paardje waarschijnlijk een groot plezier mee. Hopelijk is het wel een beetje een grootmaatse shet zodat ie niet omver wordt gelopen door je hengst. Wel foto's plaatsen he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:49

heb die van mij vroeger in een opfok met alleen hengsten gehad, in een natuurgebied. hier is hij erg van opgeknapt (al ben ik zelf ook altijd streng voor hem geweest dus bijten deed hij (mij) echt niet)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:57

Hartstikke goed! De meeste hengsten shets die ik ken konden bij de grotere paarden prima hun mannetje staan, dus ik neem aan dat dit wel goed komt. :D
Plaats je snel foto's?

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:47

Mijn pony shet komt bij hem te staan ik breng hem morgen
Het is een klein mannetje maar dat komt wel goed :) Hij laat zich wel leiden maar hij slaat wel zn mannetje..
hij heeft wel praatjes :j /3

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 17:13

Zo groot is Pepper ook niet, een shet krijgt ie volgens mij met geen mogelijkheid omver :D
Vind t erg leuk dat ik een maatje heb gevonden voor m, via bokt! Ik zal binnenkort wel foto's plaatsen, moet k wel eerst uitzoeken hoe dit werkt haha

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:34

nou peppert, zo zie je maar wat het teweeg heeft gebracht,

hoe oud is het shetje? en houd ons op de hoogte hoe de ontmoeting is gegaan, die van mij gaat morgen naar annemarie van de toorn om verder ingereden te worden dus spannend

succes met de twee paardjes hoor.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:05

Helemaal top! Ben heel benieuwd naar foto's idd hihi. Enne, compliment voor het feit dat je je staande hebt gehouden in t topic en dat je ook gelijk actie hebt ondernomen om voor een maatje te zorgen +:)+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:26

Als je goed weet naar het hoe en wat van het opvoeden en opfok van je pony, waarom zet je deze probleem dan op de bokt??

Zet gewoon lekker fotos van zijn speelmomenten, met zijn nieuwe vriendje die eraan zit te komen, daar ben ik benieuwd naar.

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:12

Sjoerd is vandaag gekomen, en t klikte echt heel goed tussen de 2! :o Foto's volgen nog...

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:59

Leuk hoor dat het klikt tussen die 2, nieuwsgierig naar de Foto's.

Die van mij heeft ook braaf 2 uur op de trailer gestaan, en nu mag hij aan de arbeid bij annemarie ben benieuwd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:50

Een shetlander kun je tegenwoordig voor een kratje bier overnemen, dus dat moet het probleem niet zijn. Maar ik lees net dat je al een maatje hebt gevonden, top!

Daarnaast is het steigeren (of het nu speelsheid is of niet) een zorgwekkend punt: hij is nu "nog maar" 2 jaar, maar dat blijft hij natuurlijk niet. Hij gaat zijn krachten ontdekken en groot of niet, zo'n hengstje gaat door roeden en ruiten als het moet. Dus het steigeren moet echt direct afgeleerd worden. En wil je een leuk en gezellig stel op het land hebben, dan is het vaak wel handig om te castreren: a) in geval van een merrie om het dekken te voorkomen, b) in geval van een andere hengst/ruin om vergaande vechtmomenten te voorkomen.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:51

Afbeelding
<3

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:02

Leuke foto!! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:04

Zijn ze dat? Ik zie namelijk geen welshpony?

Maar leuk dat het zo goed klikt, denk dat jullie beide een goede keus hebben gemaakt in het belang van de pony's!

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 13:26

capopjekop schreef:
Zijn ze dat? Ik zie namelijk geen welshpony?

Maar leuk dat het zo goed klikt, denk dat jullie beide een goede keus hebben gemaakt in het belang van de pony's!

Ja, het is inderdaad een perfect match *D haha. Pepper is een kruising welsh x shettie

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:15

leuk die pepper met zijn nieuwe maatje, ben benieuwd naar je vorderingen de komende tijd.

Ook uitproberen, met spelen en meteen jouw grenzen stellen.

succes

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:23

Mooi dat hij er een maatje bij heeft.
Alleen staan is nooit goed, maar dat is hier nu gelukkig opgelost.
en succes verder met je pony!

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 20:17

Ik kan nu al merken aan Pepper dat hij een stuk rustiger is naar ons toe, dus het werkt echt voor hem.
Hij deed het bijten en klieren volgens mij puur uit verveling, ik wist soieso altijd al dat hij het nooit lelijk bedoelde naar ons, want dat zit gewoon niet in hem, hij is altijd opgewekt en vrolijk! En hij heeft volgens mij nooit echt leuk contact gehad met soortgenootjes, dus het was helemaal spannend voor hem. Sjoerd is de baas, dat kun je ook al duidelijk merken, als Sjoerd eraan komt zie je Pepper als een speer ervandoor gaan, haha. Maar als Sjoerd even niet oplet, bijt Pepper hem keihard in zn bil om er vervolgens kei hard vandoor te gaan, haha, draakje! :+

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:43

leuk dat het nu is opgelost :D

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:53

peppert schreef:
Sancha schreef:
Dat is dus vrij egoistisch ;)

Dat is niet egoistisch, jij hebt hem niet gezien hoe hij was, en zoals ik al tig keer heb gezegt.. Hij doet het prima, en is kerngezond en helemaal niet ongelukkig, dus hoeft hij volgens mij niet eens perse een kudde in, een maatje voldoet genoeg!

Ik denk dat je nu zoals je nu doet, een maatje zoekt goed is.. Zoek dan wel een die ouder is als 10, dat is dan een ervaren paard. Dat is wat je kan doen. Zelf ben ik niet geheel voor de opfok. Maar als het mijn hengst was, had ik hem wel in een kudde van op zijn minst 5 paarden gezet. Vooral een alfa merrie zal je hengst dan echt opvoeden. Lijkt me ook het verstandigst om een oudere merrie er bij te zetten.

En spelen doet hij ook heus wel met een wat oudere merrie hoor, er zijn zat oudere merries die nog lekker jong in hun koppie zijn. En wat betreft castreren..moet je zelf weten. Ik zou hem ook ruinen ook al ben ik zelf ook gek hengsten.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:22

Super TS. Pepper is volgens mij helemaal gek van zijn nieuwe maatje niet?
Leuke foto!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:28

En nu maar afwachten of die twee hengstjes elkaar de kop niet gaan inslaan zodra ze volwassener zijn ;)

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:31

niet zo negatief Sancha..Ts heeft haar best gedaan en een maatje erbij gezocht. Ze kunnen altijd nog gecastreerd worden in de toekomst.