Probleem paard gekocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:36

Nog een vraag aan ts, hoe ging de aankoop? Heb je haar alleen even snel bekeken en meegenomen? Of ook gewandeld, gepoetst, gereden, laten keuren, etc?

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:43

Calanddra schreef:
Nog een vraag aan ts, hoe ging de aankoop? Heb je haar alleen even snel bekeken en meegenomen? Of ook gewandeld, gepoetst, gereden, laten keuren, etc?

Dat had ze al vermeld, niets dus van bovenstaande
Citaat:
Toen we haar haalden was het zo van mag ik haar proberen.
Nee hij is mak zat,en hup de trailer in en weg.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:44

@Cassidy Tuurlijk begrijpt ze het nu ookwel maar als iedereen zo te keer gaat in dit topic... Daar word ik ook niet echt vrolijk van :) Het paard gaat terug naar de oude eigennaar. En ts kan rustig op d'r gemak en met alle tijd opzoek gaan naar een schikt paard!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:46

Calanddra schreef:

keuren zal meer kosten dan de hele aanschaf....sommige denken voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Apple

Re: Probleem paard gekocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:50

Mocht de TS dit nog lezen:

Ik begrijp dat je het paard bij huis hebt staan samen met je arabiertje. Het paard staat er nog maar net, moet nog aan alles wennen. Geef haar de tijd :-)
Ik snap dat best, dat zij nu niet graag uit het land gehaald wordt om dan -alleen- ergens vastgebonden te staan met een vreemd mens erbij. Zij wil zo snel mogelijk terug het land in naar haar paardengezelschap. Dat heeft niets te maken met 'probleempaard', 'voorgelogen zijn', noem maar op, maar meer met gewoon paarden en kudde gedrag.

Je kunt een aantal dingen doen:
- eerste tijd met rust laten totdat ze gewend is
- niet alleen vastzetten en uit de wei halen, altijd samen met het andere paard en dat andere paard ook in het zicht houden.
Op dit moment heeft ze meer steun aan het andere paard dan aan jou, dus dat zou kunnen werken :-)

mickey2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:56

ik zou iemand vragen die er veel van af weet ofso.
die die je dan kan helpen....
ik heb daar ook meete maken gehad en ide bleek echt heel bang gwn te zijn maar goed miss is die van jou wgwn echt vervelend nou ja...
sucses! :D

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:37

Calanddra schreef:

Nee dat niet ik heb even gekeken,en wilde vragen stellen en haar laten voor rijden en toen ik me omdraaide zij die man,niet nodig,
Op de trailer ermee voor dat het paard onrustig wordt,en toen had ik al zoiets van,als dat maar goed gaat,ben hem had ze ook wel wat kuren niet mee willen lopen.
en op de trailer was het zo snel de klep omhoog en de achterste vast,anders komt die snel er weer uit.
Vervolgens heeft het paard de hele weg naar huis op de trailer lopen donderen,dus ik het het gevraagt thuis,kan het paard terug.
Toen werd er gezegt hij komt hem maar zelf halen met zijn gedreig,en dan zien we wel weer,ik heb aan niemand steun thuis.
Dat ben ik wel gewent en mijn andere paard ook wel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:41

haffie83 schreef:
Calanddra schreef:

Nee dat niet ik heb even gekeken,en wilde vragen stellen en haar laten voor rijden en toen ik me omdraaide zij die man,niet nodig,
Op de trailer ermee voor dat het paard onrustig wordt,
en toen had ik al zoiets van,als dat maar goed gaat,ben hem had ze ook wel wat kuren niet mee willen lopen.
en op de trailer was het zo snel de klep omhoog en de achterste vast,anders komt die snel er weer uit.
Vervolgens heeft het paard de hele weg naar huis op de trailer lopen donderen,dus ik het het gevraagt thuis,kan het paard terug.
Toen werd er gezegt hij komt hem maar zelf halen met zijn gedreig,en dan zien we wel weer,ik heb aan niemand steun thuis.
Dat ben ik wel gewent en mijn andere paard ook wel.

Heel erg raar verhaal, je probeerd een paard toch voor aankoop :+ of iig wil je het paard onder het zadel zien met iemand anders erop :P

En betalen ging dat ook zo vlug, hup in de trailer, klep dicht, handje contantje en wegwezen....ikke niet snappe :?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:44

Zo koop je ook geen paard TS! Net als ik al eerder zei, dat begrijp je nu zelf ook wel!
Gelukkig voor zowel het paard als jou zelf, kan het dier weer terug naar de oude eigenaar!
Ik hoop dat je je 500 euro weer netjes terug krijgt en ze een geschikte nieuwe baas vinden voor het paard.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:47

aerdenhout1 schreef:
Zo koop je ook geen paard TS! Net als ik al eerder zei, dat begrijp je nu zelf ook wel!
Gelukkig voor zowel het paard als jou zelf, kan het dier weer terug naar de oude eigenaar!
Ik hoop dat je je 500 euro weer netjes terug krijgt en ze een geschikte nieuwe baas vinden voor het paard.

Ik hoop het ook, maar het niks meer vernomen,het is even afwachten nu.
En zon impuls aankoop doe ik echt nooit meer,heb er van geleerd.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 17:20

Ik wilde nog wat vragen,weet iemand of er bij een holsteiner paard met stamboek.
Alleen een paspoort met afstammeling bij zit.of ook een stamboek papier bewijs van inschrijving,omdat ik dit er niet bij had.
En nu begin ik het steeds vreemder te vinden,waar is dat papier als dat er bij zou zitten.
En het paard heet calata song.en heeft meerder veulens gehad hoorde ik van iemand op bokt een lief iemand ik ga geen namen.
noemen,ze komt straks even kijken hoe het zit met het paard.
Ik laat straks wel weten hoe het afgelopen is.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:33

bij twijfel nooit een paard mee nemen naar huis tijdens een bezichteging.
beter een keer naast de pot gepist als het hele verhaal waar jij mee bent komen te zitten.

er is door zowel de eigenaar als de ts niet om dit paard gedacht, waar nu onnodig mee gezeuld word op deze leeftijd. heel erg jammer. zeker als je op zoek bent naar een zeer braaf paard omdat je niet capabel genoeg bent om een paard te behouden/onderhouden met moeilijkere streken.

tip voor de ts , ik zou de eigenaar een mail sturen waarin je hem de tijd geeft (2 week) om het paard op te kunnen komen halen mits de 500 euro terug betaald word , zoniet dat je haar ter verkoop aan bied.
ik ben nl bang dat je nog wel eens in een strijd terecht kunt komen , omdat de verkoop wel heel vaagjes is verlopen aan de verkopende zijde.

wat zijn een paar dagen om te wennen aan de nieuwe situatie , ze is uit haar eigen vertrouwde omgeving gehaald , en ergens in een land gepoot met een arabier die je al niet kent. ook vind haar eigenaar haar nu al een rotpaard , en je lichaamstaal zal dan ook boekdelen spreken.
misschien als je alles de tijd had gegeven heb je wel een hele lieve merrie in de wei , maar dat zul je nooit weten , maar het is natuurlijk je goed recht om op zoek te gaan naar een paard waar het wel mee klikt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:08

geerke schreef:
Calanddra schreef:

keuren zal meer kosten dan de hele aanschaf....sommige denken voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Een klinische keuring is net iets meer dan 100 :) deze keuring zou ik altijd laten uitvoeren

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:15

haffie83 schreef:
Ik wilde nog wat vragen,weet iemand of er bij een holsteiner paard met stamboek.
Alleen een paspoort met afstammeling bij zit.of ook een stamboek papier bewijs van inschrijving,omdat ik dit er niet bij had.
En nu begin ik het steeds vreemder te vinden,waar is dat papier als dat er bij zou zitten.
En het paard heet calata song.en heeft meerder veulens gehad hoorde ik van iemand op bokt een lief iemand ik ga geen namen.
noemen,ze komt straks even kijken hoe het zit met het paard.
Ik laat straks wel weten hoe het afgelopen is.
Dit paard misschien?
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=144662

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:19

Is dat belangrijk dan, als er niet meer mee gefokt kan/mag worden, en het paard sowieso teruggaat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:20

Ts, een paardenmens zal waarschijnlijk wel iets meer met je paard kunnen, jij lijkt mij een mens met paard.
Je hebt dan wel een diploma maar dat zegt helemaal niets. Alleen al het feit hoe je dit paard hebt aangeschaft en je opmerking dat je dan toch maar een veulen gaat kopen die je zelf gaat opvoeden.
Een veulen word opgevoed door de fokker de eerste zes maanden en daarna door de kudde.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:49

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:19

Klinkt idd als een paardje wat erg reageert op zijn nieuwe omgeving maar ook zeker dominant is naar mensen is en er geen respect voor heeft. Misschien kun je er iemand bijhalen die hier meer ervaring mee heeft ? Annemarie van der Toorn is hier zeker een goede in als je helemaal geen lichtpunt meer ziet in je paardje en je toch door wilt gaan met hem.

Hoop dat het goedkomt!

Liefs

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:34

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:55

Als ik jou was zou ik dit paard meteen terug brengen en niet wachten tot hij haar komt halen. Hij heeft gezegd dat je hem kon terugbrengen dus meteen doen voordat hij zich bedenkt.
Je bent er met open ogen ingelopen, misschien een les voor de volgende keer en voorlopig maar op je Arabier blijven hobbelen.
Zoals je over dit paard praat, rot paard, moet je er helemaal niet aan beginnen want als je er na 1 dag al zo over denkt zal het nooit wat worden.
Dus vanavond nog opladen en terugbrengen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:06

Ts, je bent 28, hebt je als een penny van 10 een paard in de maag laten splitsen en bent het hier alleen eens met mensen die het met jou eens zijn. Wie was erbij toen je zo onbezonnen dit paard kocht, je zegt ervaring te hebben maar probeert een als mak recreatiepaard aangeboden dier niet eens zelf uit en nu wil je van ons oplossingen? Breng het paard terug of haal er iemand met paardenverstand bij of breng haar naar de slacht, dat zijn de drie mogelijkheden die je hebt. Oja, je kunt haar ook nog gratis weggeven want gezien de hoeveelheid verstand die jij van paarden hebt ga je het toch hopelijk niet in je hoofd halen om er maar een veulen uit te fokken wat je vervolgens zelf gaat "opvoeden"!
Iemand vermelde hier dat het paard echt geen 20 was geworden als het zo'n probleempaard was en daar ben ik het mee eens, wel kan het dier lichamelijke ( pijnlijke) problemen hebben waarom het zo reageerd maar ja, dat zul je vast niet uit gaan zoeken.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:42

bigone schreef:
Ts, je bent 28, hebt je als een penny van 10 een paard in de maag laten splitsen en bent het hier alleen eens met mensen die het met jou eens zijn. Wie was erbij toen je zo onbezonnen dit paard kocht, je zegt ervaring te hebben maar probeert een als mak recreatiepaard aangeboden dier niet eens zelf uit en nu wil je van ons oplossingen? Breng het paard terug of haal er iemand met paardenverstand bij of breng haar naar de slacht, dat zijn de drie mogelijkheden die je hebt. Oja, je kunt haar ook nog gratis weggeven want gezien de hoeveelheid verstand die jij van paarden hebt ga je het toch hopelijk niet in je hoofd halen om er maar een veulen uit te fokken wat je vervolgens zelf gaat "opvoeden"!
Iemand vermelde hier dat het paard echt geen 20 was geworden als het zo'n probleempaard was en daar ben ik het mee eens, wel kan het dier lichamelijke ( pijnlijke) problemen hebben waarom het zo reageerd maar ja, dat zul je vast niet uit gaan zoeken.

Nou er is iemand bij geweest vanavond en die heeft het paard geprobeerd,en werd er drie keer zo wat bijna afgegooid,en wat betreft dat paard het is altijd een fokmerrie geweest,en hij heeft het papier expres achtergehouden,nou pech voor hem,hij heeft niks meer van zich laten horen,ik geef hem tot maandag zo niet went ik me tot mijn advocaat,het paard valt niet te berijden,en de foto die er bij stond is ergens anders genomen,dan waar wij waren.
We denken erover om het paard weg te doen naar de slacht als de eigenaar niet meer komt op dagen.
Omdat we niet willen dat er iemand anders zijn nek ermee breekt.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:49

geerke schreef:

Hoi Geerke ja dat is het paard,er zit inderdaad een papier bij.
Ik heb dit papier er echter nooit bij gehad.
Vanavond hebben ze geprobeerd er op te rijden,wat uitmuntte in een explosief kruitvat,reden paard heeft pijn en is rechts achter heel scheef op de volte.
Hij kan het paard terug nemen zo niet dan,wordt het advocaten werk,de eigenaar heeft niks meer van zich laten horen.
Daarom zal ik hem morgen mailen, zo niet treedt bovenstaande in werking.
Bedankt voor het laten zien van het papier.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:51

Je kan wel naar een Advocaat stappen maar dan ben je nog meer geld kwijt want je hebt geen poot om op te staan. Je hebt dit paard zo goed als ongezien gekocht, nu is het paard de dupe want die zal nu wel naar de slacht gaan dankzij de onkundigheid en nalatigheid van iemand die eerst gedaan heeft en daarna ook niet gedacht.
Het is misschien wel hard maar nu krijgt het paard de schuld zonder verder naar een oorzaak te kijken.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:56

Ikima schreef:
Je kan wel naar een Advocaat stappen maar dan ben je nog meer geld kwijt want je hebt geen poot om op te staan. Je hebt dit paard zo goed als ongezien gekocht, nu is het paard de dupe want die zal nu wel naar de slacht gaan dankzij de onkundigheid en nalatigheid van iemand die eerst gedaan heeft en daarna ook niet gedacht.
Het is misschien wel hard maar nu krijgt het paard de schuld zonder verder naar een oorzaak te kijken.

Kan zijn een kennis van mij is advocaat veel gaat het niet kosten.
En het paard wil niemand op zijn rug.
De eigenaar heeft niks meer laten horen en het papier achter gehouden.
Hij kan het komen op halen,en zo niet gaat het toch echt weg.
En er waren meerdere mensen bij, toen ik het paard kocht en er is door beide partijen getekend.
Hij heeft getekend dat hij het aan mij heeft verkocht,handtekening en prijs en naam van het paard.etc