Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Calanddra schreef:Nog een vraag aan ts, hoe ging de aankoop? Heb je haar alleen even snel bekeken en meegenomen? Of ook gewandeld, gepoetst, gereden, laten keuren, etc?
Citaat:Toen we haar haalden was het zo van mag ik haar proberen.
Nee hij is mak zat,en hup de trailer in en weg.
Calanddra schreef:Nog een vraag aan ts, hoe ging de aankoop? Heb je haar alleen even snel bekeken en meegenomen? Of ook gewandeld, gepoetst, gereden, laten keuren, etc?
haffie83 schreef:Calanddra schreef:Nog een vraag aan ts, hoe ging de aankoop? Heb je haar alleen even snel bekeken en meegenomen? Of ook gewandeld, gepoetst, gereden, laten keuren, etc?
Nee dat niet ik heb even gekeken,en wilde vragen stellen en haar laten voor rijden en toen ik me omdraaide zij die man,niet nodig,
Op de trailer ermee voor dat het paard onrustig wordt,en toen had ik al zoiets van,als dat maar goed gaat,ben hem had ze ook wel wat kuren niet mee willen lopen.
en op de trailer was het zo snel de klep omhoog en de achterste vast,anders komt die snel er weer uit.
Vervolgens heeft het paard de hele weg naar huis op de trailer lopen donderen,dus ik het het gevraagt thuis,kan het paard terug.
Toen werd er gezegt hij komt hem maar zelf halen met zijn gedreig,en dan zien we wel weer,ik heb aan niemand steun thuis.
Dat ben ik wel gewent en mijn andere paard ook wel.
of iig wil je het paard onder het zadel zien met iemand anders erop
aerdenhout1 schreef:Zo koop je ook geen paard TS! Net als ik al eerder zei, dat begrijp je nu zelf ook wel!
Gelukkig voor zowel het paard als jou zelf, kan het dier weer terug naar de oude eigenaar!
Ik hoop dat je je 500 euro weer netjes terug krijgt en ze een geschikte nieuwe baas vinden voor het paard.
geerke schreef:Calanddra schreef:Nog een vraag aan ts, hoe ging de aankoop? Heb je haar alleen even snel bekeken en meegenomen? Of ook gewandeld, gepoetst, gereden, laten keuren, etc?
keuren zal meer kosten dan de hele aanschaf....sommige denken voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
deze keuring zou ik altijd laten uitvoeren haffie83 schreef:Dit paard misschien?Ik wilde nog wat vragen,weet iemand of er bij een holsteiner paard met stamboek.
Alleen een paspoort met afstammeling bij zit.of ook een stamboek papier bewijs van inschrijving,omdat ik dit er niet bij had.
En nu begin ik het steeds vreemder te vinden,waar is dat papier als dat er bij zou zitten.
En het paard heet calata song.en heeft meerder veulens gehad hoorde ik van iemand op bokt een lief iemand ik ga geen namen.
noemen,ze komt straks even kijken hoe het zit met het paard.
Ik laat straks wel weten hoe het afgelopen is.
Nixxs schreef:TS, ik denk dat het om dit paard gaat, klopt dat ??
http://dieren.tweedehands.net/paarden/m ... errie.html
bigone schreef:Ts, je bent 28, hebt je als een penny van 10 een paard in de maag laten splitsen en bent het hier alleen eens met mensen die het met jou eens zijn. Wie was erbij toen je zo onbezonnen dit paard kocht, je zegt ervaring te hebben maar probeert een als mak recreatiepaard aangeboden dier niet eens zelf uit en nu wil je van ons oplossingen? Breng het paard terug of haal er iemand met paardenverstand bij of breng haar naar de slacht, dat zijn de drie mogelijkheden die je hebt. Oja, je kunt haar ook nog gratis weggeven want gezien de hoeveelheid verstand die jij van paarden hebt ga je het toch hopelijk niet in je hoofd halen om er maar een veulen uit te fokken wat je vervolgens zelf gaat "opvoeden"!
Iemand vermelde hier dat het paard echt geen 20 was geworden als het zo'n probleempaard was en daar ben ik het mee eens, wel kan het dier lichamelijke ( pijnlijke) problemen hebben waarom het zo reageerd maar ja, dat zul je vast niet uit gaan zoeken.
geerke schreef:
Ikima schreef:Je kan wel naar een Advocaat stappen maar dan ben je nog meer geld kwijt want je hebt geen poot om op te staan. Je hebt dit paard zo goed als ongezien gekocht, nu is het paard de dupe want die zal nu wel naar de slacht gaan dankzij de onkundigheid en nalatigheid van iemand die eerst gedaan heeft en daarna ook niet gedacht.
Het is misschien wel hard maar nu krijgt het paard de schuld zonder verder naar een oorzaak te kijken.