ik heb er veder ook geen verstand van hoor van die stammen.
maar het klonk voor mij niet erg als dezelfde stam,
dan waren zijn paarden ook wel wat duurder denk ik zomaar
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Jordy_ schreef:Waratje schreef:Ze zijn zeker niet onmogelijk, ze zijn alleen een tikkie apart![]()
Een 14-jarige met goede begeleiding zal er mogelijk best wat mee kunnen, maar die begeleiding is wel hard nodig. Ik krijg de indruk dat de fokker van de merrie van TS voor zijn overlijden te weinig tijd heeft kunnen stoppen in de opvoeding van het jonge spul en kennelijk hebben zijn erfgenamen alles uit zijn fokkerij nu te koop gezet. Dit is absoluut een nadeel voor TS. (ze heeft de naam van de fokker al genoemd hier in het topic)
OT: Voice geeft inderdaad een vriendelijk karakter door, m'n jonkie is een lief dier, maar nog wat onhandig in haar omgangsvormen. Is in het half jaar dat ik haar nu heb al een stuk verbeterd
volgens mij weet je niet wie de fokker was?
Andre Groen is inderdaad overleden, maar tijd in paarden stoppen en opvoeden? nee hoor dat heeft er nooit ingezeten.
hij was een echte boer, wil een paard niet? prima komt de bezem er even bij enz. een paard doet wat hij wil.
je had het eerder over de Bria stam.
kan het niet zijn dat er meerdere hiervan zijn? er staan een aantal merrie's waar ze mee fokken en ze krijgen allemaal een naam dat begint met Bria
zo heet de manege dan ook. of het echt dezelfde afstamming is waar je het over had??
hij heeft veel Bria veulens staan en komen allemaal samen op 1 land en worden dan verkocht of gaan de lessen in.
de meeste veulens van hem zijn erg braaf, zolang je er maar op de juiste wijze mee om gaat.
ik heb er jaren geleden ook eens 1 opgeleid het paard was erg meewerkend en werkwillig.
EDIT:
als er een koper komt mag de hele manege weg maar staat niet officieel te koop.
ze hebben veel extra land wat allemaal verkocht word, dan is alleen de manege er nog.
dat betekend dat het jonge spul allemaal weg moet.

funnygirl1 schreef:_Jordy_ schreef:
volgens mij weet je niet wie de fokker was?
Andre Groen is inderdaad overleden, maar tijd in paarden stoppen en opvoeden? nee hoor dat heeft er nooit ingezeten.
hij was een echte boer, wil een paard niet? prima komt de bezem er even bij enz. een paard doet wat hij wil.
je had het eerder over de Bria stam.
kan het niet zijn dat er meerdere hiervan zijn? er staan een aantal merrie's waar ze mee fokken en ze krijgen allemaal een naam dat begint met Bria
zo heet de manege dan ook. of het echt dezelfde afstamming is waar je het over had??
hij heeft veel Bria veulens staan en komen allemaal samen op 1 land en worden dan verkocht of gaan de lessen in.
de meeste veulens van hem zijn erg braaf, zolang je er maar op de juiste wijze mee om gaat.
ik heb er jaren geleden ook eens 1 opgeleid het paard was erg meewerkend en werkwillig.
EDIT:
als er een koper komt mag de hele manege weg maar staat niet officieel te koop.
ze hebben veel extra land wat allemaal verkocht word, dan is alleen de manege er nog.
dat betekend dat het jonge spul allemaal weg moet.

nooit gedacht dat alles zo snel ging russel schreef:funnygirl1 schreef:ze had waar ze eerst stond ook een maatje maar daar kon ze niet blijven staan, ze heeft al haar hele leven in de opfok gestaan
Ik ben er voor om ze na opfok met leeftijdsgenoten, in een gemengde groep te zetten..daar leren ze pas echt van ipv recht van de sterkste.
funnygirl1 schreef:ik had niemand gevonden waarvan ik het idee had dat ik haar er met een goed gevoel heen kon brengen
we waren denk ik gewoon bijde onzeker en nu niet meer door vertrouwen
Is helemaal goed gekomen hoor
Ze is nu alweer 8 jaar bij mij. Met ontzettend veel geduld, veel in handen nemen om te poetsen e.d., én hulp van stalgenoot is het nu een net opgevoed paard. Heel af en toe heeft ze nog wel momenten dat ze letterlijk door mensen loopt door angst voor iets, maar die momenten zijn nog op 1 hand te tellen.
Het is ook een kwestie van elkaar leren vertrouwen. Pauline schreef:Dit is ook het eerste wat ik dacht bij de beginpost..Als je voor dingen tranquigel nodig hebt zou ik haar rustig op de wei laten tot ze 3 is en dan door iemand die verstand heeft van jonge paarden haar rustig laten beleren.Niet mee gaan knokken want dat is gewoon gevaarlijk. Je kunt veel lezen over paardengedrag hier, misschien vind je her en der wat tips.