Ik krijg mijn paard de wei niet uit. help?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:00

Wat ik zou doen als ik jou was, ik weet niet of de mogelijkheid er is maar: laat hem lekker een nachtje alleen buiten staan.
Alle andere paarden naar binnen, hij wou dr niet uit toch dus lekker laten staan, wedden dat ie volgende keer zo met je mee loopt!

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 08:07

Elisatjj: Dat is helaas geen optie, want dan springt hij zo over het draad heen :s
Wij hebben dan 3 wijtjes naast elkaar, ik had ham in het ene weitje gedaan en de rest in de andere, maar zelfs dan springt hij er al over heen :s laat staan als hij een hele nacht alleen staat :s

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:57

Ooh, ja dat word lastig!
En als je haar uit de wei heb gehaald, wat doe je dan? Misschien als je haar standaard voer (gewoon biks of misschien slobber of iets anders wat ze heeeel lekker vind ;) ) geeft als ze van de wei komt en zet haar daarna weer terug, gaat ze vast wel snappen dat het helemaal niet erg is om even het weiland te verlaten :D

En anders, is er een oefening die ze heel leuk vind om te doen als je met haar bezig bent?
dan kan je misschien die oefening doen onderweg naar de uitgang, als ze bezig is met jou en de oefening is ze niet bezig met het hek en de andere paarden en misschien dat ze er dan wel doorheen loopt, en dan goed belonen uiteraard :) .

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:11

Ilse_lalala schreef:
Haha, ik heb het omgekeerde probleem, mijn paard wil de wei niet in :') Maar dat komt omdat er in de wei minder gras is dan erbuiten :o .

_O- Daar heb ik sinds ik grondwerk met hem ben gaan doen ook last van. Het gras erbuiten is langer dan erbinnen en hij hoeft nu ook niet zó perse meer terug naar zijn vriendjes dus nu kijkt ie me aan van... neuh, blijf hier wel :roll: En dan staan al die paarden binnen de wei bij het hek te drangen omdat ze hem willen begroeten, alleen boeit het hem niet zoveel :o

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:14

Ik moet bekennen dat ik met uit de wei halen 1001 trucjes heb.
Een jonge merrie neem ik aan een bitje mee, anders krijg ik haar echt niet uit de kudde. Bitje klik ik aan het halster en dan loopt ze kei-braaf mee. Jonge ruin standaard aan de hengstenketting, zonder dat ding ben je bij hem nergens. :+ De rest loopt allemaal braaf en het touw. Heb wel met 2 paarden nog 2 verschillende spelletjes die ik MOET spelen, anders komen ze niet. Haha!

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:14

direct belonen al jij eruit is, bij met een appel
1 andere meenemen en direct weer terugzetten ?

Chaos

Re: Ik krijg mijn paard de wei niet uit. help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:16

Ik neem er ook wel eens 2 tegelijk mee, jonge bange pony die ik heb vindt dan steun op de oude merrie die ik dan meeneem. Die gooi ik later weer terug op de wei, hoeft alleen maar even mee naar stal te lopen en dan is het goed.

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:34

Mischien kan je wat brokjes in een bakje doen en rammelen.
Heb je vast al wel geprobeerd..
maar mishcien ook niet :D
Sucses :)

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 21:26

Hee erg bedankt iedereen!
Hij loopt nu al een stuk braver mee!
Hij stopt soms nog wel is, maar dan haal ik hem uit balans en loopt hij zo weer mee!
Hij rent ook niet meer weg, en begint nu een klein beetje respect voor mensen te krijgen.
Alleen nu weer het volgende probleem, met rijden is er niks met hem te beginnen :s