Kan mijn paard aanvoelen dat ik zwanger ben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maris27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:33

van harte gefeliciteerd!

idd paarden voelen dat zeker aan..
Ik was 12 weken zwanger van een tweeling toen ik een buitenrit ging maken met mijn paard ( ik wist op dat moment nog niet dat ik zwanger was).
hij was net 3,5 jaar oud dus hij kende nog niet veel buiten! Normaal als hij schrok wou hij er als een speer vandoor maar hij bleef elke keer stok stijf stil staan en bibberde aan alle kanten. Ik vond dat op dat moment ook al zo raar maar later kwam ik erachter dat ik dus zwanger was! Hij duwde ook altijd zijn neus tegen mijn buik en dat was zoooo lief.... dus ja paarden voelen dat zeker aan.
Ik ben nu inmiddels bevallen van 2 dochters en ben voor het eerst weer eens met hem naar buiten gegaan en wat denk je..... hij ging bij de kleinste dingen er vandoor :D

Vickz

Re: Kan mijn paard aanvoelen dat ik zwanger ben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:15

Maris27 wat leuk :) een tweeling! Heb je lang na de bevalling niet kunnen rijden? Ik ben verslaafd aan rijden en wil nu zo lang mogelijk blijven rijden, maar ik weet dat ik toch wel eens zal moeten stoppen en ik vraag me af hoelang je na de bevalling echt niet meer kan rijden?

StAppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:20

Gefeliciteerd!

Mijn schoonouders geven training op een hondenclub, en het is ook heel normaal schijnbaar dat honden die normaal springen bij visite niet bij zwangere vrouwen om hoog springen omdat ze dit dus voelen. Ik denk ook wel dat daarom een paard dat aanvoelt maar hoe het komt????? Geen idee

Suc6 met je zwangerschap

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:28

Nee, ik geloof er helemaal niets van. Dit zijn menselijk eigenschappen, die geprojecteerd worden op een paard. Het is de manier waarop je met je paard omgaat, die een bepaalde reactie bij een paard uitlokt.
Dat zou trouwens handig zijn. Liet je je jonge paard zadelmak maken door een zwangere vrouw. Niets aan het handje dan:-)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:54

Johanna59 schreef:
Nee, ik geloof er helemaal niets van. Dit zijn menselijk eigenschappen, die geprojecteerd worden op een paard. Het is de manier waarop je met je paard omgaat, die een bepaalde reactie bij een paard uitlokt.
Dat zou trouwens handig zijn. Liet je je jonge paard zadelmak maken door een zwangere vrouw. Niets aan het handje dan:-)

Niet ieder paard reageert erop hoor ;) Ik heb er 3 en eigenlijk is er maar 1tje die echt kalm en rustig reageert of zich anders gedraagt, mijn andere 2 paarden doen net hetzelfde zwanger of niet.
Juist 1paard van mijn vriend trekt ook erg naar mij toe, ze is erg zenuwachtig en laat haar moeilijk vangen,... Bij mij is ze nu erg rustig en ze komt uit zichzelf naar me toe.

Mijn hond is ook nog steeds even actief

maris27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:41

Vickz schreef:
Maris27 wat leuk :) een tweeling! Heb je lang na de bevalling niet kunnen rijden? Ik ben verslaafd aan rijden en wil nu zo lang mogelijk blijven rijden, maar ik weet dat ik toch wel eens zal moeten stoppen en ik vraag me af hoelang je na de bevalling echt niet meer kan rijden?

Ik heb een keizersnee gehad en moest 6 weken rusten. maar ik kon niet wachten tot die voorbij waren :D
je lichaam geeft het zelf wel aan of ie er klaar voor is of niet als je weer gaat rijden.
Dat was teminsten het advies van mijn huisarts. het mocht wel maar rustig aan beginnen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:10

Ik weet wel heel zeker dat zowel paarden als andere dieren het voelen dat je zwanger bent. Heb er teveel voorbeelden van mee gemaakt, waaronder mijn vlieg hiphop arabier die ineens een halfdood manege paard leek toen mijn zusje hem buiten reed...ik heb hem zelfs getemperatuurt, volgende dag gewoon weer de lekkere maffe clown met rijden met mij. Zusje kwam weken later vertellen dat ze zwanger was....en zo heb ik er nog een paar....dus dieren voelen het zeker wel maar niet alle dieren worden er rustiger door....

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:55

Paarden blijven inderdaad dieren..

Mijn pony was al enkele maanden superrrr braaf en voorzichtig met mij, tot gisteren!
Gisteren heeft hij me getrakteerd op een flinke rodeo :\ Ik ben er uiteindelijk toch afgevallen, gelukkig niet erg, enkel mijn knie doet wat pijn. Het had erger gekund! Daarna was hij gelukkig terug braaf, want ik moest nog naar huis rijden.

Dus, te vroeg gejuicht dat hij super voorzichtig is met mij nu ik zwanger ben.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:19

auw,is het wel goed met de baby??
Een hond ruikt ook als iemand ziek is. want normaal is de hond van m'n opa en oma altijd tegen iedereen aan het opspringen, maar mijn opa heeft een nieuwe knieschijf. Hij kwam binnen ging in z'n stoel zitten, en de hond die ging er rustig naast zitten :)

maar jah kan ook opeens anders zijn natuurlijk

En natuurlijk nog gefelicititeerd hé :)

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:18

Beetje raar dat je arts dat zegt... Als je hoogzwanger zou zijn kan ik het me voorstellen, maar 10 wk??

Maar ik denk doordat jij rustiger en meer op je hoede bent, je paard dat overneemt. En beschermen van jongen en dragende moeders zit in de aard van alle (groeps)dieren, dus het zou inderdaad kunnen dat ze het opmerken..
Maar ja, je kunt het niet vragen he, helaas :Y)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:47

Ik denk niet dat ze het voelen, maar dat ze het ruiken. Lichamen hebben de neiging in elke situatie net even anders te gaan ruiken, en dieren met scherpe neuzen pakken dat op. Veel mensen onbewust trouwens ook.

Zwangerschap staat erom bekend dat er veel verandert in je lichaam, en dat je heel anders gaat ruiken. Het zwangerschapshormoon schijnt vrij typisch te zijn en sterk, ze herkennen die geur dus. En die geur scheid je af vanaf het moment dat het eitje ingenesteld is, dus dieren ruiken in een heel vroeg stadium dat je zwanger bent. En er zijn er genoeg die dan hun gedrag aanpassen, hoewel er ook zat dieren zijn die er niets mee doen (of het niet waar kunnen nemen om wat voor reden dan ook) en er ook dieren zijn die er agressief van worden, dat komt voornamelijk voor bij dominante mannelijke dieren (hengsten, reuen, katers...) die heel goed weten dat je niet zwanger bent van hen maar niet snappen dat jij nooit zwanger van hen KAN raken, maar ook wel bij merries en ruinen. Het blijft dus altijd oppassen!

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:51

Ik ben nu 14 weken zwanger en weet het pas een paar weken. Mijn paard begon een tijd geleden opeens te likken aan mijn handen, ik dacht... nah... zoutgebrek zeker? Maar voor ik het wist begon hij ook mijn kleding helemaal af te likken. Zo gek, en ik maar denken... wat een maf paard, waarom doet hij dat nou opeens? Want hij likte eigenlijk nooit. Tsja... toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was wist ik natuurlijk genoeg haha, hij had het me eigenlijk al verteld!

ilanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:06

Ik denk het wel... Het zou me niet verbazen

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:50

Gefeliciteerd!!

ik denk dat ze het vooral ruiken, en ook aanvoelen. hij zijn zulke byzondere beesies! <3

parfumflesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:57

Johanna59 schreef:

Ja, daar heb je ook weer gelijk in...

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:04

Mijn paard reageerde helemaal niet vreemd ofzo, heb overigens gereden tot in de laatste dagen van de zwangerschap.
Heb mijn haf nog steeds en zoonlief rijdt er ook op. Nu pas 2 1/2 maar vind het geweldig, toen hij 1 1/2 was er een keer op gezet voor de grap en is er niet meer vanaf te krijgen als hij de kans krijgt.
Hij zegt dan pet op, dat is zijn cap :j

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:55

Ik weet niet wat ze wel of niet aanvoelen..

Ik heb niet het idee dat mijn paarden anders reageren dan anders!.

Ik ben nu nog zwanger..37.5 week, en ik doe elke dag de paarden naar buiten en naar binnen, maar ze zijn als ze gek zijn gewoon gek..en lopen gewoon te klieren naarst je, dus echt rustig aan doen met mij kennen ze niet.. :')

Natuurlijk is het wel zo dat het geen gevaar is voor mij, ik ken die dieren en weet waar ik op moet letten.

En mijn merrie, die nooit zo maar aan mijn buik zit, vond die bobbel toch wel erg apart..

Afbeelding

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:02

StAppie schreef:
Gefeliciteerd!

Mijn schoonouders geven training op een hondenclub, en het is ook heel normaal schijnbaar dat honden die normaal springen bij visite niet bij zwangere vrouwen om hoog springen omdat ze dit dus voelen. Ik denk ook wel dat daarom een paard dat aanvoelt maar hoe het komt????? Geen idee

Suc6 met je zwangerschap

Ook hier word niet ander gereageerd, ik word dagelijks besprongen door 2 benners!..Ik heb niet het idee dat ze het weten..
Ook lopen ze mij voor de voeten ben al bijna 2 x gevallen..

ik geloof er niet zo heeel veel van.

Jannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:08

Ik denk inderdaad wel dat paarden (noem het zo) aanvoelen dat je zwanger bent. Onderling weten ze dat natuurlijk ook van elkaar. Mja wie zal het zeggen? paarden niet, die kunnen niet praten...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:23

Jannuh: Hoe weet jij, dat paarden van elkaar weten dat ze drachtig zijn?

Jannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:12

winia4ever schreef:
Jannuh: Hoe weet jij, dat paarden van elkaar weten dat ze drachtig zijn?

Voor zover als ik het ooit goed begrepen heb ligt dat aan hormonen en geuren die andere paarden dan kunnen ruiken. Maarja ik ben geen paardenfluisteraar dus ik kan dat natuurlijk noot met 100% zekerheid zeggen...

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:21

paarden voelen meer dan wij doorhebben. ikzelf heb epilepsie. was laatst aan het rijden en ik was al moe. maar wou nog een paar dingetjes oefenen. en mn paard had zoiets van nee. doen we niet. ik nog s proberen en mn merrie weer nee doen we niet. jij bent moe en we moeten stoppen. dus ik uitgestapt, afgezadelt en naar huis gefietst, en ze had gelijk ik ging thuis onderuit.
patricia is wat dat betreft wel erg gevoelig op dat gebied, maar ze is wel waakzaam en dat maakt haar weer lekker appart.
En trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap