!!Onderzoek naar BITLOOS rijden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sam_Elena

Re: !!Onderzoek naar BITLOOS rijden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 15:31

*nods a lot* Ja daar ben ik het wel mee eens, ik rij zelf ook eerder met boogjes en mijn dametje heeft al meer dan eens bewezen dat andere mensen met een hardere hand toch écht stof gaan happen als ze te ruw zijn...

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:36

Natuurlijk, hoe groot is de stap dan nog naar bitloos rijden.. Toch ben ik er niet van overtuigd. Ik vraga me af hoe je op die manier naar het gebit toe kunt rijden en vooral hoe je die zelfde fijngevoeligheid kunt krijgen als je met de neus van het paard rijdt. Of hoe zeg je dat :) Ik vind het een raar idee dat je echt dressuurmatig kan gaan rijden met een neusriem. Of misschien zie ik dat verkeerd.
In elk geval ik kijk uit naar je onderzoek!

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 15:40

Ik kan je (met toestemming van de betreffende personen) wel filmpjes mailen van paarden waarbij het in aanleuning en souplesse met een bitloos hoofdstel echt super was! Maar, ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat de paarden allemaal bevestigd waren. Echt 'jonge' paarden lopen liever met de kop in de lucht (op de fries die ik zelf rij dan -> verwijzing naar HAW Zara @ work bit en bitloos)

En de resultaten zal ik zeker laten weten! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:52

Ik zou best mee willen doen,mijn paard kent al wel deels bitloos.
Is het ook mogelijk om met je eigen bitloze hoofdstel de test te rijden of kan dat niet?

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:45

Vampiregirl, kan ik echt bijna niet geloven, vind het zo'n gek idee! Maar dat mag zeker! Bedankt
Ik pb je mijn e-mail even..