moeilijk paard en waarschijnlijk zomerexceem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:08

Oke ik snap jullie situatie er is geen geld voor hulp, je vriend is bang en jij hebt de mogelijkheid niet.
Dit zijn behoorlijk veel punten om te zeggen we stoppen met dit paard :j .
Alleen zou ik graag willen dat je goed kijkt naar dit dier en over zijn toekomst na gaat denken.
Het is goed dat jullie aan jullie zelf denken want dat is de basis als jullie niet goed zijn kun je ook niet voor een paard met problemen gaan zorgen.
Maar het arme dier te koop gaan zetten hoeft toch niet denk ik.
Open een topic en wees daar zo eerlijk mogelijk in, er zijn vast mensen die dit dier een uitdaging vinden en of kunnen helpen zodat hij iig een goed nieuw baasje krijgt en er niet met hem doorgeklooit gaat worden.
Ik bedoel dus met kijk op het dier geef hem cadeau.
Ik zag op paarden en pony´s gezocht ook iemand die een paard zoekt als uitdaging.
Zo heeft de waarschijnlijk nieuwe eigenaar zijn werk eraan, waar jullie niet aan toegekomen zijn.
Wat je zelf al zegt zoveel geld hebben we niet en tenminste de kans dat dit paard goed terecht komt.
Wat je ook beslist veel sterkte maar vergeet alsjeblieft niet in je gedachten mee te nemen dat het dier niets kan doen aan het feit dat jouw vriend hem niet kon opvoeden en het nu ook niet kan door geldgebrek.

appiesjappie

Re: moeilijk paard en waarschijnlijk zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 10:34

bedankt voor je reactie Blensink. Dat geeft mij weer een beetje moed. Ik ben ondertussen met iemand over haar aan het mailen en we gaan kijken wat we kunnen doen. We leten er echt wel op dat ze niet geslacht gaat worden. Ik bedoel als iemand een bod van 250 euro doet weten we heus wel dat dat niet goed zit. We letten echt goed op haar. Maar we hebben op dit moment gewoon een beetje pech met een lekkend dak van ons huis, een auto waar ik nu al een paar maand dikke pech mee heb, dus een 2 de handse nieuwe moest kopen en zo is er nog wel meer. en ik heb al met een aantal mensen gemaild die mij best wilden helpen voor een paar honderd euro.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:18

Voor het zomereczeem-probleem kun je zilverwater gebruiken. Dit is via Internet te koop, maar Nicole1995 hier op Bokt maakt het zelf. Mijn pony had ook last van jeuk (denk alleen nog steeds dat het indertijd meer door de stress van de vorige stal kwam dan door eczeem, want op de huidige stal heeft ze het gelukkig niet meer) en daar hielp zilverwater goed bij. ;)

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 16:09

Ik zou er iemand bij halen met wat meer verstand ervan.
Het klinkt redelijk ernstig.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:44

Misschien even lezen dat kan de ts niet en is al verschillende keren gezegt.
Hoe gaat het ondertussen TS, krijg je nu wel hulp?
Ben benieuwd hoe dat gaat.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:41

Zaterdag weet ik meer en zal ik zeker reageren ;) We zijn druk bezig met het zoeken van een oplossing

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 02:27

Ben benieuwd, succes!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 14:05

hoi,

We hadden de oplossing gevonden. Hadden eindelijk iemand gevonden die haar dolgraag zou willen hebben maar ze heft ES stamboek en die is dus niet rechtsgeldig. Ik heb iedereen gebeld KWPN KNHS maar dan komt er in te staan ouders onbekend. Of ik moet 500 euro betalen voor een dna test, boete, paspoort, dierenarts, enzovoort. Dat zie ik niet zitten. Toen heeft ze mij gevraagd of ik contact op wilde nemen met EAS maar hun telefoon staat continu uit. Dus heb ik erg weinig vertrouwen in dat zij iets voor mij kunnen doen. Dus de koop gaat niet door :(

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:43

dan weet je dus wat de bedoeling was !!! HANDEL !!!
Kun je haar niet in eigen beheer houden en a.h.w. uitlenen met mogelijkheid tot kopen na een bep. tijd om zeker te weten dat het paard goed terecht komt ?
Is voor beide partijen wel zo eerlijk, maar vooral voor het paard !
Ik heb helaas niet de ruimte anders wist ik het wel, er zijn genoeg mensen die en de ruimte en de uitdaging vanuit hun hart willen aangaan voor het paard, alléén je moet ze wel gaan zoeken !
Geef niet te snel op, niet ieder mens wil geld er zijn genoeg mensen met liefde voor het paard die willen niet direkt het paard maar wel de uitdaging !

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:55

broadway schreef:
dan weet je dus wat de bedoeling was !!! HANDEL !!!
Kun je haar niet in eigen beheer houden en a.h.w. uitlenen met mogelijkheid tot kopen na een bep. tijd om zeker te weten dat het paard goed terecht komt ?
Is voor beide partijen wel zo eerlijk, maar vooral voor het paard !
Ik heb helaas niet de ruimte anders wist ik het wel, er zijn genoeg mensen die en de ruimte en de uitdaging vanuit hun hart willen aangaan voor het paard, alléén je moet ze wel gaan zoeken !
Geef niet te snel op, niet ieder mens wil geld er zijn genoeg mensen met liefde voor het paard die willen niet direkt het paard maar wel de uitdaging !

Ik ben degene die haar misschien zou kopen! Mijn bedoeling was alles behalve handel! Maar als er eerst gezegd wordt dat er kwpn papier bij zit en daarna blijkt dat niet het geval, vind ik het eerlijk gezegd niet gek dat ik van de koop af zie, aangezien je gewoon veel minder kunt met een paard zonder papier (denk aan eventueel een veulen, of later verkoop)

Je kent mij helemaal niet, dus bestempel mij dan ook niet gelijk als handelaar!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:01

Ik kan me de reactie van broadway wel indenken en moet eerlijk zeggen dat ik er ook zo over dacht :o .
Bedankt voor je uitleg en wat jammer dat voor jou een papiertje zo belangrijk is voor je.
Had dit paard graag bij een goed baasje voor altijd willen zien en ben bang dat zijn toekomst er niet goed uit gaat zien |(

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:10

Ja, ik vind het tegen vallen als er eerst gezegd wordt dat ze in het bezit is van een KWPN papier, er dan een prijs afgesproken wordt, en dat daarna blijkt dat ze papierloos is. Ik rijd niet op papier, maar ben wel van mening dat je aan paarden zonder papier leuke recreatie paarden hebt. Maar wil je verder de sport in, of eventueel een veulen fokken, wat dus mijn bedoeling was met dit dier (vertrouwen op bouwen, samen een hechte band opbouwen en samen verder komen) dan is papier toch wel belangrijk.
Je moet niet vermeerdere maar verbeteren.

blensink schreef:
Ik kan me de reactie van broadway wel indenken en moet eerlijk zeggen dat ik er ook zo over dacht :o .
Bedankt voor je uitleg en wat jammer dat voor jou een papiertje zo belangrijk is voor je.
Had dit paard graag bij een goed baasje voor altijd willen zien en ben bang dat zijn toekomst er niet goed uit gaat zien |(

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:38

Het is idd niet netjes als de papieren niet kloppen en snap je ook wel.
Ik wil alleen zo graag dat dit diertje geholpen word, maar ik ben bang na alle informatie die ik ondertussen heb dat dat niet gaat gebeuren.
En dat doet me zoveel pijn |(

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:09

TS: heb je wel al een advertentie gezet met het verhaal? als je niet teveel geld vraagt voor je paard is er vast wel een bokker die de uitdaging aan wil gaan.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 19:32

Ik wist dat Lady een ES paspoort had maar wist echt niet dat het meer geldig was. Ik hoorde pas nolanlover haar wilde kopen. Ze stuurde mij de linken van het KNHS. Ik baal echt enorm maar kan er niets meer aan veranderen. Ik vind het zelf ook belangrijk dat elk paard een geldig paspoort heeft. Mijn eigen paard heeft wel een paspoort bij het KNHS. Maar mijn vriend heeft toen een paspoort aangevraagd bij het ES omdat Albert Zoer zijn hengst daar ook in had geschreven. En dacht dat het wel goed zat. Waar ik dus ook vanuit ging omdat haar chipnummer, tekeningen, stamboom alles in staat. Ik ga deze week een knhs paspoort voor haar regelen. Hb het geproberd bij het AES maar heb ze al 4 dagen proberen te bellen en gemaild maar krijg geen gehoor. Ik geloof ook niet dat het voor de handel was anders was er wel een heel andere vraagprijs denk ik. Ik wil ook absoluut niet dat ze in de handel beland en ook niet bij de slacht. Als ze te weinig voor haar willen geven gaat ze ook niet weg omdat ik het gewoon niet vertrouw. Zodra haar paspoort klaar is zal ik het verhaal hier nog eens op bokt plaatsen en zien wat we voor haar kunnen doen

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:43

Nolanlover...eventueel een veulen of verkoop is bij mij handel...de merrie het liefst gratis....heb al meer van zulke zg liefdadigheid meegemaakt...veulen geboren, merrie naar de slager....met goede papieren een fokmerrie, tot er géén veulen meer komt...dan de handel in of de slager !

In dit geval is er een mens met handicap die zich om de merrie bekommerd, omdat het zo op haar pad kwam, wou een vriendinnetje voor haar paard, wat ze via vriendje in de schoot geworpen kreeg....is eerlijk en duidelijk over situatie en omstandigheden...
Ze zoekt iemand om de merrie handzaam te maken om haar al is het alléén maar te kunnen borstelen en te behandelen (vliegendeken om doen) !
Is er niemand in de buurt die haar daarmee kan helpen...WAAROM DRAAIT IN DEZE WERELD ALLES OM GELD OF ER ZELF BETER VAN TE WORDEN ???

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:48

Ben het helemaal met je laatste zin eens broadway en dit gaat altijd ten koste van de arme dieren.
TS waarom zet je geen oproep hier op bokt er zijn vast ook mensen die je willen helpen.
Nogmaals ik woon helaas te ver maar in Nederland moet er toch ook wel iemand zijn die jullie iig op weg kan helpen.
Of als je een goed adresje hebt voor het paard, kun je hem toch ook weggeven.
Ik snap het echt niet dat het zo moeilijk is.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:10

broadway schreef:
Nolanlover...eventueel een veulen of verkoop is bij mij handel...de merrie het liefst gratis....heb al meer van zulke zg liefdadigheid meegemaakt...veulen geboren, merrie naar de slager....met goede papieren een fokmerrie, tot er géén veulen meer komt...dan de handel in of de slager !

In dit geval is er een mens met handicap die zich om de merrie bekommerd, omdat het zo op haar pad kwam, wou een vriendinnetje voor haar paard, wat ze via vriendje in de schoot geworpen kreeg....is eerlijk en duidelijk over situatie en omstandigheden...
Ze zoekt iemand om de merrie handzaam te maken om haar al is het alléén maar te kunnen borstelen en te behandelen (vliegendeken om doen) !
Is er niemand in de buurt die haar daarmee kan helpen...WAAROM DRAAIT IN DEZE WERELD ALLES OM GELD OF ER ZELF BETER VAN TE WORDEN ???

Sorry, maar een veulen voor mij zelf vind ik geen handel. Paarden zijn mijn hobby, meer ook niet. Ik vind gewoon dat je er rekening mee moet houden, dat wanneer het door omstandigheden niet meer mogelijk is om het dier te houden, je het dier ook moet kunnen verkopen!

Ik wilde haar helemaal niet gratis overnemen, heb een (naar mijn idee) hele nette prijs geboden.

Niks handel, absoluut niet, jammer dat jij dat meteen zo interpeteerd.
Weinig vertrouwen in de mensheid zo te horen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:38

broadway schreef:

Ik vind dat jij wel een beetje apart reageert. Een merrie om een veulen bij te fokken is geen handel. Jij maakt ervan dat de merrie na een evt. veulen geslacht of verhandeld gaat worden, maar jij weet helemaal niet wat de koper er mee zou willen. En dan nog: als ze het paard koopt, is ze vrij er mee te doen wat ze wil. Als TS het dier niet in de handel of de slacht wil hebben, moet ze haar zelf houden, simpel.

Bovendien heeft de koper een prijs geboden, wetende dat de merrie papieren zou hebben, wat later dan weer niet zo blijkt te zijn....

En als het niet om geld draait en de TS vindt het allemaal zo erg, dan geef ze het paard toch gratis weg aan iemand die er het beste mee voor heeft? (misschien de koper die al interesse had?)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:45

Lees je eens in over Magnesium bij paarden.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:50

Diablo schreef:
broadway schreef:

Ik vind dat jij wel een beetje apart reageert. Een merrie om een veulen bij te fokken is geen handel. Jij maakt ervan dat de merrie na een evt. veulen geslacht of verhandeld gaat worden, maar jij weet helemaal niet wat de koper er mee zou willen. En dan nog: als ze het paard koopt, is ze vrij er mee te doen wat ze wil. Als TS het dier niet in de handel of de slacht wil hebben, moet ze haar zelf houden, simpel.

Bovendien heeft de koper een prijs geboden, wetende dat de merrie papieren zou hebben, wat later dan weer niet zo blijkt te zijn....

En als het niet om geld draait en de TS vindt het allemaal zo erg, dan geef ze het paard toch gratis weg aan iemand die er het beste mee voor heeft? (misschien de koper die al interesse had?)

Dankje!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 10:45

Het was echt niet voor de handel. Dat geloof ik echt niet. Ze had een goed bod gedaan en voor dat gld had ze echt het paard niet geslacht. Dan was het wel een heel duur slachtpaard geweest. Er zijn genoeg mensen die willen helpen maar zij vragen er wel 100den euro's voor en dat kan ik echt niet betalen. Dat kan gewoon niet. Zoals ik al eerder vermeld heb. Zodra Lady een paspoort heeft proberen we het weer. We gaan eerst het papier werk voor elkaar krijgen is wel net zo eerlijk tegenover de koper.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:24

Ok, ik lees nu dus dat de ts een andere weg is ingeslagen, het paard wordt verkocht ...hulp is voor haar niet meer nodig...hoop dat dit paard goed terecht komt, want het paard is op deze manier ook niet gelukkig....

Nolanlover...je wilt niet weten hoe harteloos en gewetenloos de handel in paarden momenteel is en ja ik ben het type...EERST ZIEN , DAN PAS GELOVEN !
De paarden kunnen niks zeggen en moeten alles maar ondergaan !
Juist de paarden van 0 tot de slachtprijs komen vaak bij die aasgieren terecht en denk maar niet dat die er tijd en geld in willen steken !
Als jij serieus het beste voor het paard wil , dan bied ik jouw bij deze mijn excuus aan, maar heb uit ervaring al zo vaak anders meegemaakt, want inderdaad ..VERKOCHT IS EEN VRIJBRIEF OM TE DOEN EN TE LATEN WAT DE KOPER WIL....!
dE TS ZOU ZELF HET PAARD NOOIT TERUG KOPEN OMDAT DIT PAARD NIET BIJ HAAR PAST EN OMDAT ZE DIT FINANCIEEL OOK NIET OP KAN BRENGEN....DUS.....

Maar jij hebt zo te lezen een fatsoenlijke bod gedaan op een paard ,waarvan de ts dacht geldige papieren bij te hebben....wat jouw aansprak....
Heb je het paard al in levende lijve gezien of deed je een bod op een verhaal ?
Wat spreekt jouw het meest aan en hoe is zij in de beweging ?
Is het corrigeren van onkunde of is er méér aan de hand ?
Ik help mensen met hun paarden...die echt het beste willen voor het paard...mij maakt het niet uit of er wel of géén goede papieren heeft...of het de koningin is of een putje-schepper...véél kennis of weinig kennis....gewoon paard en in dit geval verzorgers op 1 lijn te krijgen, waarin beiden (paard/verzorg(ST)ER BLIJ EN TEVREDEN verder kunnen en ja , als ik had kunnen helpen denk ik dat dit paard uiteindelijk weg zou gaan naar iemand die haar talenten, die ze van huis uit meekreeg , kon ontwikkelen, want juist hierin ligt het grootste probleem....
Als ze gewoon handsaam is komt er een heel andere groep mensen ...die zullen dan voor het paard kiezen en niet zo direkt voor de papieren...

Ik ging er nog van uit dat de ts het paard nog wou houden en dus hulp vroeg...

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:40

Diablo...een paard gratis weggeven zou een optie zijn geweest, maar dan wel aan een hele goede bekende !

Een blijvers-garantie krijg je nooit en in geval van de ts gaat het al verder bergafwaarts dus moet ze gewoon een afweging maken...dat wat het paard nodig heeft (opvoeding en doelgericht trainen) kan ze dit paard niet geven, dus begrijp ik dat heel goed, maar gratis , betekend vaak voor het paard ,zoals deze , wanneer het niet lukt het los te krijgen of goed opgevoed dat het dan maar veulens moet krijgen of terug in de handel, maar ik denk dat deze merrie de spiegel voor het veulen zal zijn en als er daadwerkelijk lichamelijk iets mis is, het niet zo verstandig is !

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:45

Wel of niet aan een goede bekende, dat weet ik niet, dat is niet mijn zaak. Als TS het paard weggeeft aan iemand die ze niet kent, moet ze dat zelf weten. Ik kan me zo voorstellen dat ze, als ze er niets mee kan en er bang voor is, ze het paard gewoon kwijt wil, no matter what. En ik denk dat er weinig mensen zijn die (veel) geld willen betalen voor zo'n paard, dus je moet wat.