mirka1994 schreef:Maar waarom is iedereen bang dat zijn of haar paard trapt?>??
Omdat een paard een dier is ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mglii____ schreef:mirka1994 schreef:Maar waarom is iedereen bang dat zijn of haar paard trapt?>??
Omdat een paard een dier is ?

Maar je kan toch beter voorbereid zijn , niet ? Je hebt bv ook heel erg lieve betrouwbare honden die nog nooit iemand gebeten hebben , maar een hond kan ook voor een of andere reden opeens een knap geven denk ik toch ? x PriscaZ schreef:Neus naar voren? Zodat ze precies je buik kunnen raken met wegcrossen? Rare gedachte...
) en zijn heupen schampt of, als je pech hebt, jou ook nog meeneemt in zijn capriolen,..

double schreef:[Alles kán gevaarlijk zijn.. omdraaien ook.. Met omdraaien heb je het risico dat ze kunnen steigeren, of lostrekken.. Elk paard is verschillend!
Bij mij ligt het gewoon aan het paard, de één is zo sloompjes dat je ze gewoon los kan laten, de ander niet. Als ze elke dag op de wei komen raken ze hun enthousiasme vaak ook wel kwijt op den duur.
Valina schreef:Pion schreef:ILaatst kwam ik nog bijna klem te zitten tussen een paard en de boxdeur omdat het paard een aantal keren naar binnen
heeft mogen rennen en dus niet rustig wachtte...
Dat is dus precies wat ik bedoel!
Geen opvoeding gehad en levensgevaarlijk.
BrankaZ schreef:Valina schreef:Dat is dus precies wat ik bedoel!
Geen opvoeding gehad en levensgevaarlijk.
Hoeft niets met geen opvoeding te maken te hebben. Bij ons op stal is een paard die ook zijn stal in rent. Bij zijn eigenaresse niet, bij diverse mensen niet maar bij andere wel. Mogelijk zijn hoofd een keer gestoten bij het op stal zetten en sindsdien wil hij zo snel mogelijk langs dat rotstuk zijn stal in.
Tigra_ schreef:BrankaZ schreef:
Hoeft niets met geen opvoeding te maken te hebben. Bij ons op stal is een paard die ook zijn stal in rent. Bij zijn eigenaresse niet, bij diverse mensen niet maar bij andere wel. Mogelijk zijn hoofd een keer gestoten bij het op stal zetten en sindsdien wil hij zo snel mogelijk langs dat rotstuk zijn stal in.
Dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat degene die het overwicht hebben op het paard daar doet hij het niet bij de andere wel.
Dus zeker wel gedeeltelijk opvoeding in dit geval.
ZusJacobs schreef:mirka1994 schreef:Maar waarom is iedereen bang dat zijn of haar paard trapt?>??
Tja ik zal vast wat mensen op mijn dak krijgen maar ach..
Zijn vaak paarden die maar een paar uur per dag buiten komen of paarden die (te) hoog in het voer staan..

_karin_ schreef:Ik draai een paard om als ik ze niet goed ken of weet dat ze weg sprinten. Is het een paard wat ik goed ken wat altijd de weide insjokt dan durf ik het risico wel te nemen ze gewoon van me af weg te laten lopen.
Zit je te wachten op een beutje aktie... meneer doet 2 stappen en gaat vreten. Ach ja, Nuchtere Fries.