Mijn paarden hebben geen probleem met wormenspuiten, maar toen ik dit zo las, bedacht ik dat ze bier wel erg lekker vinden en het ruikt ook behoorlijk. Misschien een idee om de wormenspuit door het voer te doen met wat bier erbij? Zou ik wel eerst het voer aanmaken met het bier en dan een paar uur laten staan, zodat de alcohol verdampt is.
jessebes
Geplaatst: 05-03-11 00:16
bij je paard gaan staan en lekker aaien (als het goed is) gaat je pony gapen (komt door de ontspanning da snel je wormekur enin (p.s zorg dat je handen niet naar wormekur ruiken andrs ben je de pineut)
ellepel
Geplaatst: 05-03-11 17:09
ik heb ook zo'n drama paard staan die wormenkuren vréselijk vind! maar een wormenkuur hoef je echt maar 1x in de zoveel weken te geven dus maak ik er die dag een feestje van!
ik haal wat appels,wat wortels en snijd alles in kleine stukjes. dan maak ik een heerlijke slobber klaar.
wat ik vervolgens doe: een heel klein beetje handwarm water in een bakje,doe daar de inhoudt van de wormenspuit in. roer alles goed door zodat het goed oplost in het water. dit water doe je bij je slobber,doe de stukjes appel en wortel er bij in,goed roeren en wedden dat alles binnen een paar minuten tot het laatste restje weg is?
ik doe het zo want dan proeft madam het niet en gaat elke keer weer helemaal op.
wormenkuur een probleem? maak er een feestmaal van
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 06-03-11 21:15
@ellepel: haha jouw paard is gewoon superslim. Die denkt ook ; als ik nu maar erg lastig doe, verwend ze mij wel met lekkere hapjes. Lekker verwennen met slobber appels en wortels. Ja dan neemt ze de wormkuur wel op de koop toe. ( Maar als het zo werkt, waarom niet. )