Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ponylies schreef:Cassidy schreef:Er zouden heel veel grasmaaiers rondlopen als je niet een keertje wat harder mag ingrijpen.
Helemaal met de beperkte kennis van zaken in paardrijdend Nederland en iedereen die het inrijden onderschat.
Ik zou als paardeneigenaar heel blij zijn met iemand zoals Gert als ik een wat lastiger paard zou hebben.
Paarden zijn niet van porselein!
Een keer doorgrijpen in een intensiteit die aankomt, heb ik liever dan de slager.
Grasmaaier omdat hij niet er rijden valt omdat paardlief niet wil zou bij mij niet gebeuren.
heey
ik ben nu toch wel eventjes van mening veranderd;
als dit inderdaad paarden zijn die niet anders kunnen worden ingereden,
en het dus een pro is zoals ik op de site heb gezien
heb ik er inderdaad weinig meer tegen sommige paarden hebben dit indd weleens eens nodig ja
in de eerste instantie dacht ik jeetje wat een amateurs maar nu ik de reden weet en weet dat gert dit doet heb ik er wel begrip voor
iedereen doet weleens iets rottiger tegen zijn paard en sommige paarden hebben dat ook gewoon nodig
liever zie ik een paard wat zo ingereden word dan dat penny mensen van 12 even hun vz shetlander inrijden
luve_rozes schreef:Ga ik lekker linken naar montyroberts.comWithout the use of pain or force the trainer persuades a raw horse to accept a saddle, bridle and rider.
anneliesdj schreef:luve_rozes schreef:Ga ik lekker linken naar montyroberts.comWithout the use of pain or force the trainer persuades a raw horse to accept a saddle, bridle and rider.
Ja juist, bij Monty ziet het er allemaal wel vriendelijk uit maar stiekem gebruikt die ook allerlei methode's waar je zo ook je vraagtekens bij kunt zetten. (waar ik overigens meer vraagtekens bij heb dan bij Gert)
janouk schreef:love_shyboy schreef:Serieus als hij zó op mijn pony zou gaan zitten, zou hij er binnen 2 tellen naast liggen.
Serieus: ik heb Gert nog niet vaak van een paard zien vallen. Jouw pony zal hij zeker ook uit zitten.
ponylies schreef:ik zou zeggen bel hem als je denkt dat je pony zo gevaarlijk is hoe jij het verteld is hij heel gevaarlijk en kan je hem niet poetsen of een deken opleggen
Cassidy schreef:Duidelijk niet goed gedesensibiliseerd paardje. Is nog recht te breien, maar je moet het wel opzoeken en niet het initiatief aan het paardje overlaten.
Quote Clinton Anderson: A horse is a maintenance on legs...
Als hij dingen eenmaal heeft geleerd, moet je het daarna ook bijhouden...
ponylies schreef:Cassidy schreef:Duidelijk niet goed gedesensibiliseerd paardje. Is nog recht te breien, maar je moet het wel opzoeken en niet het initiatief aan het paardje overlaten.
Quote Clinton Anderson: A horse is a maintenance on legs...
Als hij dingen eenmaal heeft geleerd, moet je het daarna ook bijhouden...
inderdaad met ieder paard moet je gewoon met een zweepje in je hand kunnen rijden bijv om je been hulp te versterken enz,
ook met longeren moet je altijd een zweep hebben
love_shyboy schreef:Serieus als hij zó op mijn pony zou gaan zitten, zou hij er binnen 2 tellen naast liggen.
ponylies schreef:oei das niet zo fijn nee heeft ie een slechte ervaring ermee gehad dan?
maar hij gebruit die zweep echt niet als het niet nodig is want als die paarden iedere keer op hol zouden slaan houd et vanzelf een keer op
aerdenhout1 schreef:love_shyboy schreef:Serieus als hij zó op mijn pony zou gaan zitten, zou hij er binnen 2 tellen naast liggen.
Serieus: ik heb Gert nog niet vaak van een paard zien vallen. Jouw pony zal hij zeker ook uit zitten.
ginouque schreef:laat het idd. een echt prof zijn, wie binnen 5 min. kan bekijken, 'wat voorn paard hij in de kuip' heeft.
hij weet precies wat hij doet, en heeft vele paarden zadelmak gemaakt.
ik geloof zelfs dat ie jaarlijk in het KNHS federatiecentrum staat, om het uit te leggen en om zijn kijk op paarden te leren.
ik heb respect voor deze man.