Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bramasole schreef:Dit gedrag hoort bij een jong paard die kliert en dramt. Grondwerk is schieten met een tank op een mug. Paard is 1,5 jaar en moet gewoon even leren welke basis afspraken er zijn tussen mens en haar. Zoek daar wat hulp bij en je zit zo weer op het juiste spoor.

Cassidy schreef:Bramasole schreef:Dit gedrag hoort bij een jong paard die kliert en dramt. Grondwerk is schieten met een tank op een mug. Paard is 1,5 jaar en moet gewoon even leren welke basis afspraken er zijn tussen mens en haar. Zoek daar wat hulp bij en je zit zo weer op het juiste spoor.
Ik krijg zo de indruk dat jij niet helemaal doorhebt wat grondwerk is? Grondwerk is ook: persoonlijke ruimte van de persoon die met hem omgaat respecteren, wijken voor druk (OOK bij een veulen) op ELK gedeelte van het lichaam, stapje opzij, naar voren, naar achteren...vind ik niet overdreven hoor, ook en juist niet bij een veulen!
liljebo schreef:Als het niet de shet is die je te koop aanbiedt, dan moet het de kwpn zijn, die je te koop aanbied? Gezien je twee paarden hebt?
Ik heb je advertentie gelezen en het strookt niet met wat je hier vertelt.
Wil niet L**lig doen, maar na zelf de nodige ellende te hebben gehad met het kopen van paarden, heb ik wel moeite met zoveel tegenstrijdigheden, zoals paard wat moeilijk hanteerbaar is, bijt en slaat verkopen als zeer braaf paard wat nooit zoiets zal doen.

140509 schreef:liljebo schreef:Als het niet de shet is die je te koop aanbiedt, dan moet het de kwpn zijn, die je te koop aanbied? Gezien je twee paarden hebt?
Ik heb je advertentie gelezen en het strookt niet met wat je hier vertelt.
Wil niet L**lig doen, maar na zelf de nodige ellende te hebben gehad met het kopen van paarden, heb ik wel moeite met zoveel tegenstrijdigheden, zoals paard wat moeilijk hanteerbaar is, bijt en slaat verkopen als zeer braaf paard wat nooit zoiets zal doen.
nee dat is een ander

Bramasole schreef:[
Dat mag je vinden. Ik zie dat niet als grondwerk. Ik zie dat als basis afspraken. Deze basisafspraken maak je al op vroege leeftijd.
140509 schreef:als ze vervelend doe dan straf ik haar dat ze het niet mag doen
maar ik heb ze liever ook thuis dan in een opfok omdat als er 3 niks mee gedaan is worden ze alleen maar moeilijker
en nu kan ze maar haar leeftijdsgenoten spelen en ze is in handen
liljebo schreef:Bramasole schreef:[
Dat mag je vinden. Ik zie dat niet als grondwerk. Ik zie dat als basis afspraken. Deze basisafspraken maak je al op vroege leeftijd.
Grondwerk=werk waarbij je op de grond staat. Daar valt alles onder waarbij je niet op je paard zit; dus ook gewoon hantering zoals leiden, netjes stil staan (bv bij hoefsmid) etc. Want ook dat moet worden geleerd. Niets is vanzelfsprekend.
Geen idee dus wat jij onder grondwerk verstaan, maar werk vanaf de grond is gewoon de correcte omschrijving van grondwerk
Bramasole schreef:[
Ik denk dat ik gewoon niet opgegroeid bent met al die commerciële termen. Bij mij valt 'basis grondwerk' gewoon onder basis afspraken,.
liljebo schreef:Bramasole schreef:[
Ik denk dat ik gewoon niet opgegroeid bent met al die commerciële termen. Bij mij valt 'basis grondwerk' gewoon onder basis afspraken,.
Nja, ik ben een heel stuk ouder dan jij en grondwerk is voor mij gewoon alles wat vanaf de grond wordt gedaan.
Bramasole schreef:Leeftijd staat daar los van, Liljebo. Ik ben simpelweg anders geleerd en nog steeds leer ik daarin alleen niet in commerciele termen en stromingen. Maar ja... ik kan er over bezig blijven, beter dan dit kan ik het niet aan je uitleggen. Heb mijn best gedaan.
Mijn opmerking over tutten was algemeen genomen, niet direct naar Ts.
Ik vind Ts wel helder in haar probleem en overkomen als dat ze dit goed wilt oplossen. Mijn advies, heb ik in een eerdere post geschreven. Ook dat kan ik niet beter uitleggen.
140509 schreef:als ze naar buiten gaan doen ook andere mensen haar naar buiten en dan mag ze zeg maar alles doen over hun heen lopen enz
want hun pakken haar niet aan en ik denk ook dat het ook daar door komt want dan begint ze de smaak te pakken maar ik heb ook tegen hun gezegt al zei iets doet wat hun niet willen gelijk straffen anders leert ze het aan
140509 schreef:bedankt voor je informatie!!
het gaat iets beter
even voor de duidelijkheid dit is niet de merrie die tekoop staat
en ik tut niet met mijn paard
dus als je nog iets wil zeggen dat mag maar niet over dat dit de merrie is die tekoop staat
en dat ik teveel tut mijn paard en alles dankje