Hij wordt dit jaar 3, heeft 1x gedekt (buiten onze wil om en zonder gevolgen, gelukkig!), weet perfect dat hij hengst is en de kans dat we hem gekeurd krijgen is klein. ook al heeft ie mooi papier en voor zover we kunnen zien en al te horen hebben gehad van kenners echt wel een pak vermogen.
Mijn dames vertonen echter meer hengstengedrag in hun maantopje dan hij in z'n hele stoere lijf. Minste drieging bij een merrie kruipt hij haast in je jaszak
Voor mensen met kennis van paarden is hij een heel erg aangenaam dier, voor mensen zonder kennis, tjah, dat heeft ie heel snel door en dan is het wel een etterbakje.
Is enorm slaafs, laat zijn eten staan omdat jij boeiender bent, laat zich compleet domineren door ietwat dominante merrie (dan komt hij bij mij hulp zoeken en zich verstoppen achter mij haha). Leert heel erg graag, leert foute dingen ook ontzettend snel weer af. 1x corrigeren en klaar, dan weet hij het en probeeert gewoon niet meer.
Ipv mettertijd meer mans te worden, hebben wij net de indruk dat hij eerder nog braver, eleganter en vooral beleefder wordt op alle vlakken. (Was in het begin echt een varken). Qua bouw wordt hij wel meer hengst. Een echte gentleman!
Wij zouden hem graag hengst willen houden omdat hij zo aangenaam is, we hebben er de plek en ruimte voor, ruinen als maatje.... Met de wetenschap in het hoofd dat we ook een grnes hebben, en dat we wel gaan castreren als hij erover gaat.

Maakt mij niet uit of ie nu spuuglelijk is of bloedmooi, als ie zich maar gedraagt en fijn te werken is.
die arme lieverds zien er evengoed al niet zo best uit
(Al geloof ik heilig van wel, ik weet dat het niet zo is uit ervaring haha)