Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misschien is het een optie om een ander paard te gaan rijden en trainen.Circel schreef:Wat ik me nog altijd afvraag...waarom moet TS omgaan met de hengst? Waarom kan ze het niet gewoon aan haar vriend overlaten als het haar allemaal niet zo lukt?
Kijk, als het moet dan moet het. Misschien moet ze hem buiten/binnenzetten ofzo. Of is de bedoeling dat je hem gaat rijden TS?
Maar als het niet perse hoeft... lekker laten gaan zou ik zeggen.
nynke55 schreef:In feite heeft TS al antwoord gegeven op haar eigen vraag. Vriend vindt het vanzelfsprekend dat het paard zich gedraagt bij hem en dat straalt hij dan ook uit. Als je dat niet hebt of kan, wordt het een hele lastige klus.
. Maar ik heb nooit gehad dat hij zich bazig gedroeg tegenover mij, ik was de baas, hij plaagde me hooguit een beetje.
) Toch wil ze graag nog regelmatig even uitproberen wie de baas is maar een duidelijk eh! is nu genoeg. Daar zijn wel ruim 10 jaar overheen gegaan..dropje2 schreef:Mag ik even opmerken dat het echt niet alleen een hengst hoeft te zijn waarbij je superconcequent moet zijn? Mijn merrie is echt een alfa merrie en dus zeer dominant, ook naar mensen.
Vanaf de dag dat ik haar heb, ze was toen 1 1/2 jaar oud, moet je jezelf dwingen om nóg dominanter te zijn, dan is er geen vuiltje aan de lucht maar... als je ze een vingerkootje geeft ben je je arm kwijt ( bij wijze van spreken dan hé) Toch wil ze graag nog regelmatig even uitproberen wie de baas is maar een duidelijk eh! is nu genoeg. Daar zijn wel ruim 10 jaar overheen gegaan..
Ben je bij zo'n type paard, ongeacht merrie, ruin of hengst, niet concequent en dominant, moet je een ander type paard uitzoeken want het zal niet lukken.
Circel schreef:Wat ik me nog altijd afvraag...waarom moet TS omgaan met de hengst? Waarom kan ze het niet gewoon aan haar vriend overlaten als het haar allemaal niet zo lukt?
Kijk, als het moet dan moet het. Misschien moet ze hem buiten/binnenzetten ofzo. Of is de bedoeling dat je hem gaat rijden TS?
Maar als het niet perse hoeft... lekker laten gaan zou ik zeggen.

ik ben niet voor de methode om hem de hoek in te trappen maar zeker niet tegen een flinke trap geven als hij ook maar een milimeter te ver gaat dropje2 schreef:Mag ik even opmerken dat het echt niet alleen een hengst hoeft te zijn waarbij je superconcequent moet zijn? Mijn merrie is echt een alfa merrie en dus zeer dominant, ook naar mensen.
Vanaf de dag dat ik haar heb, ze was toen 1 1/2 jaar oud, moet je jezelf dwingen om nóg dominanter te zijn, dan is er geen vuiltje aan de lucht maar... als je ze een vingerkootje geeft ben je je arm kwijt ( bij wijze van spreken dan hé) Toch wil ze graag nog regelmatig even uitproberen wie de baas is maar een duidelijk eh! is nu genoeg. Daar zijn wel ruim 10 jaar overheen gegaan..
Ben je bij zo'n type paard, ongeacht merrie, ruin of hengst, niet concequent en dominant, moet je een ander type paard uitzoeken want het zal niet lukken.
Eciara schreef:heb jij weleens een paard achteruit zien lopen bij een ander paard weg.
let er maar eens op Todorien schreef:Eciara schreef:heb jij weleens een paard achteruit zien lopen bij een ander paard weg.
Nee heb je dat nog nooit, dan zou ik als je meerdere paarden hebt en je die buiten hebt staan en er is van die paarden vast iemand de leider en die is er niet van gedient dat een ''mindere'' te dicht in de buurt komt dan gaan ze dreigen met de oren/ogen en stappen ze achteruit weg, helpt het dreigen met de oren/ogen niet dan gaat de leider zelf passen achterwaarts en dan gaat de ''mindere'' ook passen achterwaarts en draait dan bij de leider vandaan...........let er maar eens op
dropje2 schreef:Mag ik even opmerken dat het echt niet alleen een hengst hoeft te zijn waarbij je superconcequent moet zijn? Mijn merrie is echt een alfa merrie en dus zeer dominant, ook naar mensen.
) want dan jaagt ze haar weg en het andere ruintje ziet ze als speelbal tegen verveling om lekker op te jagen en tikkertje te spelen of hem aan zijn deken rond te slingeren door de wei.

Caira schreef:jup, een echte kuddeleider hoeft nml nooit één schop uit te delen. Die heeft aan een oogopslag genoeg.
let er maar eens op[/quote]