Vraagprijs voor zeer moeilijk paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:29

bastiano680 schreef:
Hou aub op met langere tijd nodig om te "verwerken".................wil je er een psycholoog bij halen?

Het is een driejarige die zijn grenzen niet kent. Die moet gewoon bij een transparant, helder en consequent iemand worden gezet en dan komt het allemaal goed en is het met een paar maand een zeer braaf beestje.

Wellicht een optie :P

Maar nee, ik vind wel dat paarden tijd nodig hebben om dingen 'te verwerken' (laten we een extreem voorbeeld nemen bij die hengst die nu bij Brink staat). Dit paard is waarschijnlijk met 3 jaar het land uit geplukt, ingereden, verkocht, verhuisd, anders gereden, hoge verwachtingen en staakt nu. Dat is in een periode van 8 maanden?
Jij zegt een paar maand met een consequente ruiter, ik bedoel precies hetzelfde. Hoewel ik gok dat het plan van aanpak anders zal zijn. Dit paard heeft tijd nodig om te leren wat het betekend om rijdier te zijn, het lichaam te gebruiken met een ruiter erop. Sommige paarden verwerken dat sneller dan anderen, zijn wellicht ook een stuk intelligenter dan anderen. Zeker op deze leeftijd, wat ik persoonlijk te vroeg vind om in te rijden. Maar dat is een andere discussie.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:32

Als er de kans is zou ik haar inruilen. Dan kun je er in 'natura' op vooruit gaan ;)
Dit paardje vind echt wel een nieuwe geschikte ruiter. Je moet heel realistisch blijven ze is voor jou een heel moeilijk paard maar voor een ander een koekje. Dus voor spotprijs wegdoen is onzin.

misschien zoiets? deden ook inruil meen ik en best leuke dieren http://staljansenvandenhout.nl/index.php?page=te-koop
Zelf ff zitten kijken, vind Ben een plaatje *D maar goed ik heb al een gevulde stal.

Succes iig!

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:37

RianneH schreef:
[

Wellicht een optie :P

Maar nee, ik vind wel dat paarden tijd nodig hebben om dingen 'te verwerken' (laten we een extreem voorbeeld nemen bij die hengst die nu bij Brink staat). Dit paard is waarschijnlijk met 3 jaar het land uit geplukt, ingereden, verkocht, verhuisd, anders gereden, hoge verwachtingen en staakt nu. Dat is in een periode van 8 maanden?
Jij zegt een paar maand met een consequente ruiter, ik bedoel precies hetzelfde. Hoewel ik gok dat het plan van aanpak anders zal zijn. Dit paard heeft tijd nodig om te leren wat het betekend om rijdier te zijn, het lichaam te gebruiken met een ruiter erop. Sommige paarden verwerken dat sneller dan anderen, zijn wellicht ook een stuk intelligenter dan anderen. Zeker op deze leeftijd, wat ik persoonlijk te vroeg vind om in te rijden. Maar dat is een andere discussie.

Een paard wat klaargemaakt wordt voor de hengstenkeuring is een heel ander verhaal dan een schimmeltje die bij een particulier staat ;) Dat die hengst stuk gereden is, dat begrijp ik direct. Dat gaat puur om de centen.

Maar een schimmelmerrie die bij een particulier staat...............als ik dan aan verwerken denk, dan denk ik gelijk aan allerlei zwevers, readers, grondwerkers en weet ik wat nog meer voor uitzuigers die geld willen verdienen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:39

ik heb je hele topic niet doorgelezen maar wel de eerste pagina.

ts het is dat je te ver bij mij vandaan woont anders had ik je zeker wel willen helpen.
toen ik mijn merrie kocht was ze 8 jaar de eerste 2 maanden was ze super lief en toen begon de elende,
bokken stijgeren etc
ook slaan en stijgeren tijdens het opstijgen.
uiteindelijk na veel aangekloot te hebben een veearts er bij gehad die ook veel met bach bloessem etc werkt, die zei rust en regelmaat, heb haar 2 maanden ''vrij'' gegeven en lekker op de weide gezet en niet op gereden.toen hebben we de handen ineen geslagen en na 4 jaar heb ik er een super paard aan.
ik moet wel zeggen die van mij is mishandeld geweest.
het is wel een kwestie van doorzetten.
mij tip geef het paard een tijdje rust.
en ga lekker veel wandelen en leuke dingen doen, maar niet rijden.
en pak het van de zomer weer op.
dan kun je er meer voor vragen als nu.
als ik je paard zou kopen zou ik er nu niet meer als 1500-2000 euro voor geven.
een jong dier zit erg met zichzelf in de knoop dus ik denk als je zelf doorzet er ook een leuk paard aan kan hebben.

hopelijk heb je hier wat aan.
suc6.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:44

bastiano680 schreef:
Een paard wat klaargemaakt wordt voor de hengstenkeuring is een heel ander verhaal dan een schimmeltje die bij een particulier staat ;) Dat die hengst stuk gereden is, dat begrijp ik direct. Dat gaat puur om de centen.

Maar een schimmelmerrie die bij een particulier staat...............als ik dan aan verwerken denk, dan denk ik gelijk aan allerlei zwevers, readers, grondwerkers en weet ik wat nog meer voor uitzuigers die geld willen verdienen.

Dat mag, maar dan hoef je niet zo'n reactie te plaatsen. Neem aan dat je het met me eens bent dat paarden tijd nodig hebben om dingen te leren? Dingen te verwerken?
Gehoorzamen is één ding, maar in dit geval kan de ruiter dit paard gewoon niet begeleiden in het leerproces en in de tijd die het paard nodig heeft om het geleerde op te slaan en te verwerken. Nee een paard mag niet steigeren, maar er mag best eens een stukje protest komen wanneer het gevraagde niet wordt begrepen. Zolang dit binnen de perken blijft. En met deze combinatie is dat niet het geval. Zonde, maar nu niet direct een probleempaard en zeker niet de schuld van dit paard.

Ennuh, andere discussie, maar die uitzuigers zijn er netzogoed aan de andere kant te vinden ;)

bastiano680

Re: Vraagprijs voor zeer moeilijk paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:52

Ik MAG zo'n reactie plaatsen. Dat jou dat niet aanstaat, is niet mijn probleem. En dat jij het vergelijkt met een ggk dekhengst..................dat lijkt nergens op natuurlijk.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:57

Zo pardon? Vanwaar die frustratie? Dacht niet dat wij elkaar ooit in het vaarwater hebben gezeten?
Wellicht mijn zin met 'zo'n reactie' niet gelukkig gekozen, maar ging er vanuit dat je wel snapte hoe ik dat bedoelde. Jammer, maar mocht het fel over zijn gekomen, mijn excuses.

Ik zeg niet dat dit paard netzoals een ggkdenkhengst is, ik probeerde wat uit te leggen en een ander overduidelijk voorbeeld te geven. Netzoals jij het voorbeeld neemt dat er vooral niet zweverig gedaan moet worden met dit paard, terwijl het enkel gaat over verwerken. Laten we elkaar vooral niet te letterlijk gaan nemen.

Mocht je het hier niet mee eens zijn, laten we dat dan vooral via pb gaan doen, want dat gaat zeker niet meer on topic.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:57

Het is overigens een vreemd verhaal? Nog geen maandje geleden staat er een topic over ditzelfde paard en dat de eigenaar zo blij is met het paard. Wat gebeurd er in slechts 1 maandje van stapelgek op het paard tot weg ermee????
Dat begrijp ik niet zo goed.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:14

scoxxx schreef:
Het is overigens een vreemd verhaal? Nog geen maandje geleden staat er een topic over ditzelfde paard en dat de eigenaar zo blij is met het paard. Wat gebeurd er in slechts 1 maandje van stapelgek op het paard tot weg ermee????
Dat begrijp ik niet zo goed.

Een eigenaar die der eigen rijkunst overschat en een paard welke daar gebruik van maakt................kan zomaar in een maandje tijd.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:28

Tja... dat is misschien wel zo ja. 2 minuutjes een klein lief meiske op mijn merrie... uitstappen meer niet, kind verongelukte bijna.
Soms gaan sommige paarden x sommige ruiters inderdaad echt niet samen. Verstandig dat dit soort combinaties niet samen verder gaan, denk ik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:33

Ik heb dit jaar (begin zomer meende ik...) een Trakhener-merrie gereden met dezelfde verschijnselen (overigens van top tot teen gecheckt door allerlei mogelijke personen voordat ik er op ging). Deze merrie is wat ouder (6 jaar) maar pas met 5 jaar ingereden. Twee weken intensief met haar gewerkt (veel werk aan de longe) en kon er daarna zonder problemen opstappen. De eigenaresse overigens ook weer :) Die heeft dit jaar zelf 3 slipjachten meegereden met dit paard. :j

Wat ik wil zeggen: Ik zou het persoonlijk eerst proberen met een andere ruiter (uiteraard nadat het paard doorgecheckt is op lichamelijk problemen) voordat ik tot de verkoop over kan gaan. Misschien lukt het daarna prima. Misschien lukt het met de andere ruiter wel, maar met jou daarna niet, dan kun je in ieder geval in de advertentie vermelden dat het probleem waarschijnlijk bij jou ligt en niet bij het paard (klinkt hard, weet ik).

Ik zou het paard in ieder geval niet zo snel opgeven. Ze is jong, er kan genoeg aan gedaan worden.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 12:36

Ik denk dat we er nu wel over op kunnen houden.
Ik heb mijn keuze al gemaakt, ik verkoop haar.
En er zijn al meerdere mensen langs geweest die interesse hebben.
Dus iedereen kan wel zeggen zo'n dier verkoop je niet voor die prijs. Maar dat lukt dus wel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 12:43

als je maar gewoon eerlijk bent tegen de nieuwe koper.dat kan het paard een hoop leed schelen.
Sterkte ermee!
Het blijft moeilijk z'on beslissing,denk ik....

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 12:57

Calimero_ schreef:
Dus iedereen kan wel zeggen zo'n dier verkoop je niet voor die prijs. Maar dat lukt dus wel.

Heb je haar al verkocht dan?
En heb je al een paard op het oog die geen consequente doortastende ruiter nodig heeft?
Geerke, ik vind dat ze het iig in haar bokt advertentie toch wel duidelijk zegt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:02

Calimero_ schreef:

Nou, als jij er dan een goed gevoel bij hebt dan is het een goede keus, toch? :)

ik wens je veel succes bij de verkoop!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:47

Ik denk dat in jouw geval verkoop de beste optie is, met het verhaal er duidelijk bij.
Het zou fijn zijn als iemand met veel ervaring dit paard in handen zou krijgen en na een korte rustperiode van voren af aan zou beginnen.
Dus weer beginnen met een poosje longeren, dan het rijden weer rustig en doeltreffend opbouwen.
Als ze medisch helemaal in orde is dan.

Het is een prachtig dier, het zou zonde zijn als ze dit gedrag zou blijven vertonen...

sterkte en veel succes ermee!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:27

kamsel schreef:
Calimero_ schreef:

Heb je haar al verkocht dan?
En heb je al een paard op het oog die geen consequente doortastende ruiter nodig heeft?
Geerke, ik vind dat ze het iig in haar bokt advertentie toch wel duidelijk zegt.

Nog niet verkocht, maar wel potentiële kopers.
Mijn boktadvertentie zegt veel, en vaak vragen mensen daar vanuit meer, en dan geef ik eerlijk antwoord.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:39

Calimero_ schreef:
Mijn boktadvertentie zegt veel, en vaak vragen mensen daar vanuit meer, en dan geef ik eerlijk antwoord.

Bedenk wel dat je meldingsplicht hebt (bewijs is fijn), anders loop je de kans dat jij de pony uiteindelijk weer terug moet nemen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:01

superwoman schreef:
Calimero_ schreef:

Bedenk wel dat je meldingsplicht hebt (bewijs is fijn), anders loop je de kans dat jij de pony uiteindelijk weer terug moet nemen.

Ik vertel alles gewoon eerlijk. Dus dan moet het vast goedkomen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:12

Ik weet dat je niet meer wilde dat we begonne over het paard zelf houden of juist niet. En je zegt dat je hem wilt verkopen. En ik zag in je profiel dat je de opleiding paardenhouderij doet. Op die opleiding rijdt toch iedereen? Kan er geen (oudere) student op rijden? Voor niks? Of voor heel weinig? Dat je afspreekt het paard te trainen. Te verbeteren dus? Jij zegt ik moet er 1400 euro voor hebben en de rest is voor jou? Is er dan geen animo voor? Dan wordt je paard tenminste voorgereden. En ik ga zelf nooit kijken naar een paard dat niet voorgereden kan worden. (tenzij ziekte maar dan kom ik een andere keer wel of ik vraag of ze niet iemand kennen die er een rondje op weg rijdt dat vindt ik al genoeg)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:15

Bovendien zag ik ook dat je Don Grego inmiddels niet meer hebt. (in je openingspost van het topic van Christal in je onderschrift) Hij paste ook niet bij je? Dan zou ik maar eens heel goed bedenken wat je dan wel wilt/zoekt in de toekomst.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:18

apple01 schreef:
Ik weet dat je niet meer wilde dat we begonne over het paard zelf houden of juist niet. En je zegt dat je hem wilt verkopen. En ik zag in je profiel dat je de opleiding paardenhouderij doet. Op die opleiding rijdt toch iedereen? Kan er geen (oudere) student op rijden? Voor niks? Of voor heel weinig? Dat je afspreekt het paard te trainen. Te verbeteren dus? Jij zegt ik moet er 1400 euro voor hebben en de rest is voor jou? Is er dan geen animo voor? Dan wordt je paard tenminste voorgereden. En ik ga zelf nooit kijken naar een paard dat niet voorgereden kan worden. (tenzij ziekte maar dan kom ik een andere keer wel of ik vraag of ze niet iemand kennen die er een rondje op weg rijdt dat vindt ik al genoeg)

Die opleiding doe ik nu niet meer.
En ik moet zelf ook weer een nieuw paard hebben dus 1400 is niet te doen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:19

apple01 schreef:
Bovendien zag ik ook dat je Don Grego inmiddels niet meer hebt. (in je openingspost van het topic van Christal in je onderschrift) Hij paste ook niet bij je? Dan zou ik maar eens heel goed bedenken wat je dan wel wilt/zoekt in de toekomst.

Don Grego was voor mij meer als leermiddel. Een geweldig paardje wat ik heb ingereden en weer verkocht.
Ik wil graag de wedstrijden in en hij was een pony. Dus niet wat ik Zocht.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:24

Er zit een klein verschil tussen potentiële kopers die afkomen op een paard met een bepaalde vraagprijs en en hem daadwerkelijk verkopen (nog afgezien van kopen voor de vraagprijs). Maar goed er hoeft maar 1 gek te zijn.

Superwoman, topics hier op bokt worden niet zomaar verwijderd (althans niet dit soort topics), dus zal ze wel aan kunnen tonen dat ze gezegd heeft dat het geen gemakkelijke is.
Apple, mij viel op dat TS paarden leuk vindt die een consequente en doortastende ruiter nodig hebben, leek mij ook geen geschikte combi, maar ja, ik ben maar een dom blondje.
TS, waarom zou je met een pony geen wedstrijden kunnen rijden? Er zijn tig pony's tussen de paarden en als ze goed voor elkaar zijn lopen ze ook gewoon bovenaan.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:28

kamsel schreef:
Er zit een klein verschil tussen potentiële kopers die afkomen op een paard met een bepaalde vraagprijs en en hem daadwerkelijk verkopen (nog afgezien van kopen voor de vraagprijs). Maar goed er hoeft maar 1 gek te zijn.

Superwoman, topics hier op bokt worden niet zomaar verwijderd (althans niet dit soort topics), dus zal ze wel aan kunnen tonen dat ze gezegd heeft dat het geen gemakkelijke is.
Apple, mij viel op dat TS paarden leuk vindt die een consequente en doortastende ruiter nodig hebben, leek mij ook geen geschikte combi, maar ja, ik ben maar een dom blondje.
TS, waarom zou je met een pony geen wedstrijden kunnen rijden? Er zijn tig pony's tussen de paarden en als ze goed voor elkaar zijn lopen ze ook gewoon bovenaan.

Je kan zeker wel met een pony tussen de paarden rijden. Maar Don Grego bood mij de gelegenheid om hem te kopen en doorverkopen voor meer geld. Hierdoor heb ik een trailer kunnen kopen en kan ik straks wedstrijden rijden. En anders kon dat niet.
Ik ben nu ook op zoek naar een grote pony of paard. Dat maakt me verder niet uit.