bastiano680 schreef:Hou aub op met langere tijd nodig om te "verwerken".................wil je er een psycholoog bij halen?
Het is een driejarige die zijn grenzen niet kent. Die moet gewoon bij een transparant, helder en consequent iemand worden gezet en dan komt het allemaal goed en is het met een paar maand een zeer braaf beestje.
Wellicht een optie
Maar nee, ik vind wel dat paarden tijd nodig hebben om dingen 'te verwerken' (laten we een extreem voorbeeld nemen bij die hengst die nu bij Brink staat). Dit paard is waarschijnlijk met 3 jaar het land uit geplukt, ingereden, verkocht, verhuisd, anders gereden, hoge verwachtingen en staakt nu. Dat is in een periode van 8 maanden?
Jij zegt een paar maand met een consequente ruiter, ik bedoel precies hetzelfde. Hoewel ik gok dat het plan van aanpak anders zal zijn. Dit paard heeft tijd nodig om te leren wat het betekend om rijdier te zijn, het lichaam te gebruiken met een ruiter erop. Sommige paarden verwerken dat sneller dan anderen, zijn wellicht ook een stuk intelligenter dan anderen. Zeker op deze leeftijd, wat ik persoonlijk te vroeg vind om in te rijden. Maar dat is een andere discussie.
maar goed ik heb al een gevulde stal.
Die heeft dit jaar zelf 3 slipjachten meegereden met dit paard.