spiegel in stal voor onrustig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:29

Dat is wel raar. Wij hebben twee pensionpaarden die ook wat vreemd zijn, maar die zijn met magnesium juist stukken rustiger in omgang.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:31

psychiater schreef:
nee dat klopt hehe eindelijk iemand die het zegt dank je .Ze zal er ook nooit aan wennen dus ja dan maar op deze manier magnesium ook al geprobeerd maar kwa suplementen en dergelijke reageerd ze niet op helaas en daarbij is ze ook kieskeurig met voer als daar een poeder over gaat eet ze het niet meer op ook al staat het er dagen ze vertikt het

Welke Magnesium gebruik je? Kan ook nog verschil in werking in zitten. Ik gebruik Biomag van de paardendrogist. Het is geen wondermiddel maar het helpt wel iets.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:33

Wij bestellen het ook in Nederland, bij de paardendrogist. Ik zal straks eens kijken, of het de Biomag is. Er is een groot verschil tussen verschillende merken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:32

psychiater schreef:
nee dat klopt hehe eindelijk iemand die het zegt dank je .Ze zal er ook nooit aan wennen dus ja dan maar op deze manier magnesium ook al geprobeerd maar kwa suplementen en dergelijke reageerd ze niet op helaas en daarbij is ze ook kieskeurig met voer als daar een poeder over gaat eet ze het niet meer op ook al staat het er dagen ze vertikt het

herkenbaar.
Ik geef mijn merrie dagelijks een flesje bier door het voer en dan maakt het haar niet meer uit wat er verder nog in zit hoor :+
Ze vinden het erg lekker en het is nog goed voor ze ook ;)

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:45

psychiater schreef:
gelukkig is het jouw paard ook niet bijdehandje kan jij lekker slapen,paard heeft het verder prima staat lekker buiten met een wei vol met gras bij nood weer naar binnen goed hooi en stro marstall muslie met daily + van pavo tja het gaat ook alleen om de winter dan moet ze naar binnen zoals bij meer stallen.Vanavond komt de spiegel mag ik van iemand lenen om te proberen is speciaal voor paarden ben benieuwd bij haar werkte het wel ik breng verslag uit na een paar dagen......

Nou maar hopen dat ie er niet inspringt he!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:48

Moenie....even op blijven letten he???
Hoe zie jij een paard in een spiegel springen die niet eens in zijn stal hangt???

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:50

alison_belle schreef:
Moenie....even op blijven letten he???
Hoe zie jij een paard in een spiegel springen die niet eens in zijn stal hangt???

Ah kijk, niet geheel bijgelezen.

Ok, dan kan ie er niet inspringen, maar de kans dat ie knap nerveus wordt van een paard wat hem de hele tijd staat aan te staren, die kans is wel groot.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:53

dan zou ik de rest ook gelijk maar even lezen voor je verder gaat ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:53

bijdehandje1 schreef:
Wat bedoel je precies met dingen die allemaal niet vergen?
Je kunt rescue van Bach geven (had ik al gezegd) maar daarmee doe je aan symtoombestrijding. Net als met een spiegel, en pak je niet de oorzaak aan.

Ik zou ook niet aan een spiegel moeten denken. Zelfs niet met betongaas.

waarom komg het woord symthoombestrijding altijd naar voor.?
Paard is niet ziek :s vind het gewoon geen pretje om alleen te zijn.. Of dat haar maatje weg is..

wat wil je nu grondwerk doen als ze het allern doet als zij er niet zijn (zij is eigenaar en paardje)

vindt het wat ovedreven om direct een groot woord als symthoombestrijding te zeggen.!

@ts ik heb zelf geen ervaring met de middeltjes maar een spiegel lijkt me idd niet zo verantwoord..
Suc6 ermee

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:55

Hoe wil jij het dan noemen, het ís symptoombestrijding.
Bovendien kan een paard erg flippen van een paard in een spiegel.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:57

Als een paard gaat flippen van een spiegel.....waarom hangen er dan zo veel in de binnen rijhallen?

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:59

alison_belle schreef:
Als een paard gaat flippen van een spiegel.....waarom hangen er dan zo veel in de binnen rijhallen?

Die hangen er niet voor de paarden maar voor de ruiters :Y) en het gebeurt echt wel, dat er paarden helemaal van in de stress raken. Maar ze hangen wel op een hoogte dat een paard er niet goed bij kan, en ze zijn van veilig materiaal gemaakt, mocht er toch iets gebeuren.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:01

Maar dan kan je dus gerust zo een veilige spiegel aan de buitenkant van je stal monteren toch?
Lijkt mij dat hij eerder een spiegel molt in een rijhal dan eentje die niet eens in zijn stal hangt

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:02

bijdehandje1 schreef:
Hoe wil jij het dan noemen, het ís symptoombestrijding.
Bovendien kan een paard erg flippen van een paard in een spiegel.

ik vind het erg klinken alsof het paard een of andere ziekte heeft.!
Ik zou het dus zo niet noemen maar meer gewoon van een oplossing vinden voor het probleem.!

Allison-belle...
Daar heb je idd een punt.!

psychiater

Re: spiegel in stal voor onrustig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 09:09

zo goedemorgen allemaal...Even fijn om te melden gister uitgeprobeerd met de spiegel die niet in haar stal hangt even voor de duidelijkheid..ze ging helemaal flippen,nee hoor haar maatje ging weg ze dacht even o nee dus roepen en draaien misschien 5 of 10 min toen zag ze zichzelf en werd rustig ging op haar gemaak dr hooi op staan eten met hoofd in de stal zo nu en dan keek ze eens naar buiten naar de spiegel en dan naar rechts zo van nou vriend kom je al daarna weer verder met eten naar mijn idee werkt de spiegel wel degelijk ze was veel en veel rustiger en al zeker niet nat en nerveus ben benieuwd de komende dagen.Ik denk eindelijk wat gevonden te hebben ben zo blij dat ik toch heb doorgezet als het goed blijft gaan betekend geen terug val van haar maagproblemen geen kilo s die ze meer afvald door de stress en een vriendin die zich niet schuldig hoeft te voelen als ze is wezen rijden en mijn paard helemaal van slag is vanaf nu hoop ik gewoon rust voor ons allemaal op stal.mag een maand de spiegel proberen als het helemaal ok gaat schaf ik er zelf 1 aan.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:14

het paard van onze buren is nu 17 en heeft altijd paniek als de pony weggaat..vooral op stal staat hij helemaal bezweet heen en weer te springen ..nu zijn zij er sinds pas achter dat wanneer ze hem buiten zetten het veel minder is ..hij hinnekt wel af en toe maar het hysterische heen en weer rennen en springen is weg.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw paard reageerd maar je kan het proberen .

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:42

Dat klinkt goed, ze is tenminste rustiger nu met die spiegel, hopelijk blijft het zo.

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:36

tootje mijn paard staat overdag buiten en savonds binnen .Dan kan ik ook bijhouden hoeveel ze eet de wei is toch wel een stuk minder kwaliteit in september dus eet ze savonds wat bij in stal en van de winter staat ze natuurlijk hele dag op stal ze wordt wel gelucht maar niet op het moment dat haar maatje gaat rijden ze blijft dan achter en wordt totaal geflipt en er is geen mgelijkheid dat een ander met haar gaat slepen dat is even leuk maar wordt uiteindelijk een belasting voor die ander snap je...maar de spiegel werkt prima tot nu toe

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 11:51

Goeiemorgen.Ik kan nog steeds vermelden dat het prima gaat,aik zou zeggen voor degene met dezelfde problemen neem een spiegel werkt perfect.ik laat hem niet constant hangen pas als haar maatje weg gaat hangen ze de spiegel op zo blijft ze erin geinteresseerd.bedankt voor alle reacties

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:55

mooi dat het zo goed werkt.
en het is een handigere oplossing dan dat het paard verplaatst moet worden :D :j

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:45

psychiater schreef:
Goeiemorgen.Ik kan nog steeds vermelden dat het prima gaat,aik zou zeggen voor degene met dezelfde problemen neem een spiegel werkt perfect.ik laat hem niet constant hangen pas als haar maatje weg gaat hangen ze de spiegel op zo blijft ze erin geinteresseerd.bedankt voor alle reacties

Wel slim om de spiegel alleen maar op te hangen als maatje weg is, ik had het er rustig laten hangen :+ . Ik ga er wel over denken, mocht ik ooit naar een andere stal gaan, op deze stal houden ze het goed in de gaten dus heb ik de spiegel niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:53

Wanneer open je een topic ( help mijn paard is gewond na gevecht met spiegel)

Weet je hoe levensgevaarlijk je bezig bent, ik weet dat je een kort lontje hebt, en niet tegen kritiek kan, maar dit is alleen bezorgdheid tegen over het paardje.

Succes.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:18

volbloedfan schreef:
Wanneer open je een topic ( help mijn paard is gewond na gevecht met spiegel)

Weet je hoe levensgevaarlijk je bezig bent, ik weet dat je een kort lontje hebt, en niet tegen kritiek kan, maar dit is alleen bezorgdheid tegen over het paardje.

Succes.

Als je even de rest gelezen had dan had je kunnen lezen dat de spiegel BUITEN de box hangt, knap paard die zich door de tralies aan een spiegel kan verwonden, met zo'n opmerking als die van jou krijg ik ook een erg kort lontje. :+

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 12:26

Zeg volbloedfan lezen voordat je wat schrijft dan voorkom je dat mensen een kort lontje krijgen!!!!!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:22

Fijn te lezen dat de spiegel zo werkt. Dat is voor je stal genoot ook fijner gaan rijden en voor jou en je paard meer rust. Ik hou het in iedergeval in mijn achterhoofd dat een spiegel buiten de box buiten bereik een optie kan zijn.