soms word ik dit zo zat...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:34

Waratje schreef:
ellen83 schreef:
Oja, en gebruik simpelweg de anatomie van het paard, oftewel zijn evenwicht door hem/haar opzij te duwen.

Heb jij wel eens geprobeerd een paard uit zijn evenwicht te duwen dat echt vastbesloten was om voeten op de grond te houden? Dat lukt je echt niet, hoogstens een eerste keer, daarna echt niet meer. }>

En dan (als het lukt) moet je belonen, dat vergeten de meeste mensen ;) Bovendien kun je je paard echt wel uit evenwicht brengen door met je lichaam tegen hem aan te staan (hangt er misschien wel vanaf hoe groot het paard is, haha)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:41

Ja ik heb dat ook wel eens maar dan ga ik gewoon niet rijden want als ik heel ongeduldig ben dan word ik heel snel boos en ga dan dingen doen die je niet moet doen en dan ga ik grondwerk/longeren of wandelen oid.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:46

ellen83 schreef:
En dan (als het lukt) moet je belonen, dat vergeten de meeste mensen ;) Bovendien kun je je paard echt wel uit evenwicht brengen door met je lichaam tegen hem aan te staan (hangt er misschien wel vanaf hoe groot het paard is, haha)

Oh, dat vergeet ik dan heus niet, hoor. Maar ik vraag me af of jij wel eens een vastbesloten paard hebt meegemaakt }>
En de maat van het paard maakt niet zo heel veel uit, als ze goed geaard zijn, krijg je ze echt niet uit evenwicht. Je kansen op succes zijn uiteindelijk groter met kriebelen dan met duwen ;) Gewoon een dressuurzweep tegen de pezen aankriebelen en licht tikken, op een gegeven moment gaat het been van de grond en dan beloon je dus (zonder de voet te willen pakken, ze moeten eerst willen optillen op verzoek). Het kan even duren, maar het werkt wel heel goed. Die zweep is vooral handig omdat je dan niet hoeft te bukken ;)

xmanuela

Re: soms word ik dit zo zat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:56

haha heb net nog gelachen
wil ik toscane * kwpn merie* der hoefjes uitkrabben wat niemand voor elkaar krijg...... altijd gaat ze hangen ,trappen durft ze met der achterbenen .
nu dacht ik ik doe het gewoon ik heb ook een klik met haar waardoor ze de meesten streken niet bij me uithaal. dus ik begin met krabben en ja hoor het gewonnen:D
elke x haar beloont als ze netjes der voetje gaf. ze heeft wel geprobeerd maar het is der niet gelukt.
als je ze beloond weten ze dat ze het goed doen en het een stuk minder energie kost als ze hun eigen niet druk maaken.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:58

Ja, mijn paard doet dit met rijden.
Die kan alles heus, en weet dit ook allemaal, maar als ze geen zin heeft vertikt ze het gewoon.