Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De staleigenaar brult dan eens tegen haar, of geeft een mep, en dan gedraagt ze haar beter... maar ook maar enkele minuutjes
k moet er wel bij zeggen dat deze merrie aan de hand totaal niet dominant of aggressief is, je duwt haar zo terug op de plaats en ze luistert dan eigenlijk erg goed. O ja, haar "plakgedrag" vertoont ze altijdElsB schreef:Annemarie van der Toorn is juist heel felxibel én een echte paardenvakvrouw. Ze is Monty Roberts-instructeur, maar beperkt zich zeker niet tot één 'kunstje'. Ze kijkt wat het individuele paard nodig heeft en zoekt een oplossing voor dát paard. Gezien de forse problemen die TS heeft met dit paard zou TS er mijns inziens juist heel veel baat bij kunnen hebben om contact te leggen met Monty Roberts Nederland.
aerdenhout1 schreef:Oei oei oei..nu krijg ik waarschijnlijk heel bokt over me heen, maar deze merrie zou bij mij een pak op haar..je weet wel...krijgen, die ze in haar hele leven nog niet heeft gehad!
Ik ben ik en Ik ben de baas! Of je nu, ik weet niet wat, hebt meegemaakt kan me niet schelen, maar IK word even niet opzij geduwd, meegetrokken, gebeten, getrapt, meegesleurd of aangevallen bij het eten geven!
Doe je het goed volgt een uitbundige beloning, ga je door, dan is daar ook de straf die een leider uit een groep je zal geven!
Let wel...ik kan een angstig en een mishandeld paard herkennen!
Ik haal uit dit verhaal een merrie die over een mens heen gaat en haar plek niet weet!