'afdanken' van paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:22

ook ik koop dieren voor het leven. als ik wat in huis haal dan gaat het alleen weg tussen 6 plankjes.
mijn oude merrie is nu ook aant genieten van dr pensioen. af en toe maken we nog een stap ritje maar meer kan ze niet hebben vanwege dr artrose. maar zolang als dat ze nog geniet van het leven blijft ze lekker bij me. ze staat gewoon op een pension stal en kost dus een hoop voor 'niks' om het maar even zo bot te zeggen, maar elke euro die ik er in stop doe ik met liefde en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om haar te verkopen/weg te geven of what ever. ik heb ook nog een jong paard staan die nu net 4 is en waar ik dus alles mee kan doen wat ik met het oudje niet meer kan qua rijden e.d. maar als ik er ooit financieel krap voor kom te staan, dan gaat het jonkie de deur uit. daar zal ik dan een goed baasje voor zoeken. maar ik zal er alles aan doen om mijn oudje bij me te kunnen houden. en als dat echt niet meer zou kunnen dan breng ik dr zelf naar de slacht en dan blijf ik er ook bij tot het klaar is. zodat ik zeker weet dat ze niet de handel oid in gaat.

imo zijn er te veel mensen die hun paard als gebruiksvoorwerp zien. hoeveel advertenties zie je wel niet op internet van oudere paardjes die het wedstrijd niveau van hun baasje niet (meer) aan kunnen. beestje heeft jaren lang zijn best gedaan en nu hij wat stijver en strammer wordt moet hij de deur uit, stank voor dank.
of het paard is koppig en luisterd niet naar de jeugdige ruiter. met andere woorden, het paard is gewoon volledig verpest en nu wil ze een nieuw paard wat weer verpest en afgedankt kan worden.
bah, wordt altijd kwaad als ik zulk soort advertenties zie... gezelschap paard gaat alleen naar goed tehuis... jaja... elke handelaar die zich beetje leuk voordoet kan zo'n paard meenemen... en het arme peerd weer pijn moeten lijden omdat er weer op gereden wordt terwijl zijn rug en benen naar de knoppen zijn.

maar er zullen altijd mensen zijn die dit blijven doen, net zoals er altijd mensen zijn die wel met de goede bedoelingen die arme beestjes in huis (stal) nemen, en dus blijft het circeltje zo rond gaan.

Apple

Re: 'afdanken' van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:04

Ik kijk daar iets genuanceerder naar. Een paard wordt met gemak 30 jaar. Veel mensen hebben wel de benodigde middelen om 1 paard te onderhouden, maar meer is vaak een probleem.

Als nu je hart ligt bij het rijden van wedstrijden, dat doe je tot je paard het niet meer kan en dan? Staprondje af en toe? Toch elke dag heen want het paard heeft aandacht nodig? Paard is op dat moment misschien 16, dat zou betekenen nog 14 jaar lang elke dag naar het paard. Staprondje en weer naar huis. Dat terwijl je hart ligt bij de wedstrijden. Dat voelt zo'n paard ook, dat je eigenlijk met tegenzin elke dag het staprondje aan het doen bent.

Misschien is op zo'n moment iemand net 30 jaar oud. Tegen de tijd dat het oude paard dan overlijdt is iemand 44 jaar. Wil je dan nog beginnen aan een nieuw jong wedstrijdpaard? Kun je dat dan nog?

Of: is het niet veel eerlijker tegenover paard en eigenaar om een goed tehuis te zoeken bij iemand die het wel leuk vind om lekker wat rond te keuvelen met zo'n paard, nog 14 jaar lang met plezier naar het paard gaat ipv dat paard en eigenaar geen lol meer aan elkaar hebben? Dan kan de oude eigenaar lekker aan de gang met een nieuw paard.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:45

Kom ik even met mijn ,,afdankertje,,
Ik heb 6 jaar geleden een lieve ruin gekocht en hem veel geleerd (was een echte angsthaas en kon niks) omdat hij mij niet de voldoening gaf die ik zocht heb ik een quarter merrie gekocht (ik rij western) en de ruin min of meer aan de kant geschoven!
Hij is nu 10 jaar en ik heb hem te koop gezet voor weinig want wil dat iemand anders wél plezier met hem heeft. Ik gun hem de aandacht ook want hij staat nu in een Hit-stal waar hij het wel naar zijn zin heeft maar waar ik niet vaak naar toe ga.

Maar dank ik mijn paard dan af?

ik vind van niet.
je moet plezier hebben in wat je doet en als je niet verder komt met waar je mee bezig bent dan kun je kiezen of te blijven steken hier in of een paard naar je wens te kopen en daar mee te kunnen bereiken wat je wil.
Een ander zou in jouw ,,afdankertje,, wel zijn droom paard kunnen vinden.

Ik zeg; je leeft maar 1x en doe wat je dus graag wil doen en soms moet je daartoe een besluit nemen die je erg aan je hart gaat maar die wel het beste voor je kan zijn.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:18

rapido schreef:
Kom ik even met mijn ,,afdankertje,,
Ik heb 6 jaar geleden een lieve ruin gekocht en hem veel geleerd (was een echte angsthaas en kon niks) omdat hij mij niet de voldoening gaf die ik zocht heb ik een quarter merrie gekocht (ik rij western) en de ruin min of meer aan de kant geschoven!
Hij is nu 10 jaar en ik heb hem te koop gezet voor weinig want wil dat iemand anders wél plezier met hem heeft. Ik gun hem de aandacht ook want hij staat nu in een Hit-stal waar hij het wel naar zijn zin heeft maar waar ik niet vaak naar toe ga.

Maar dank ik mijn paard dan af?

ik vind van niet.
je moet plezier hebben in wat je doet en als je niet verder komt met waar je mee bezig bent dan kun je kiezen of te blijven steken hier in of een paard naar je wens te kopen en daar mee te kunnen bereiken wat je wil.
Een ander zou in jouw ,,afdankertje,, wel zijn droom paard kunnen vinden.

Ik zeg; je leeft maar 1x en doe wat je dus graag wil doen en soms moet je daartoe een besluit nemen die je erg aan je hart gaat maar die wel het beste voor je kan zijn.

amen jij snapt het
ik hou heel veel van mijn pony ik heb hem al van veulen af aan maar als ik geen centjes meer heb of ik heb er geen zin meer in om wat voor reden dan ook gaat hij weg
ik vind namelijk dat als je een paard heb er ook voor moet kunnen en willen zorgen als dat niet meer gaat moet hij weg.
zo simpel is dat en dat heeft er niets mee te maken met afdanken of niet.

ik heb liever dat hij ergens terecht komt waar ze hem alles kunnen geven dan dat ik met mijn gezin droog brood moet eten omdat mama een pony heeft.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:09

ja maar er zit nog wel verschil in dat die van jou pas 10 is. die heeft nog een heel leven voor zich. maar je komt op MP bv een hoop paarden van rond de 20 tegen die als gezelschaps dier worden aangeboden omdat de eigenaar er geen 'tijd' (lees geen zin) meer voor heeft. en dat vind ik gewoon sneu voor het paard. wordt op zn oude dag uit zn vertrouwde omgeving weg gehaald om in veel gevallen bij een handelaar terecht te komen en daar als gezond rijpaard weer verkocht te worden.

lisanneOnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:22

Ik had mijn Fries eerst 1,5 jaar geleast bij Ardesch hij bleek een scheef bekken te hebben.
Inmiddels was ik al zo aan hem verknocht dat ik het niet over mijn hart verkreeg om hem weg te doen.. kneus of niet.

Iedereen moet het uiteraard voor zichzelf weten.. maar ik heb voor mezelf de keuze gemaakt dat een paard een vriendje voor het leven is!
Verder ben ik het overigens met Blue kim eens.. er worden zoveel paarden aangeboden die oud zijn en dan inderdaad ''afgedankt'''worden.
Evenals paarden die ziek zijn.. dat verbaast me elke keer weer hoe makkelijk die beestjes weg gedaan worden.
Laatst bijgewerkt door lisanneOnne op 07-06-10 23:29, in het totaal 3 keer bewerkt

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 23:25

weerom was het punt dus dat het wonder boven wonder telkens als de paarden de leeftijd van 20 beginnen te naderen is dat de baasjes ze niet meer 'kunnen' houden blijkbaar...

en ivm het wedstrijdrijden: schop je je hond ook buiten als hij wat trager wordt op zn oude dag of niet helemaal goed zn plas meer kan ophouden af en toe? of als de wandeling die je normaal altijd doet wat ver wordt voor em?

er zijn 1) goedkopere plaatsen waar je paard met pensioen kan en 2) als je een beetje talent hebt, dan zijn er paarden genoeg van andere mensen om uit te brengen op wedstrijd als je dat wilt! en als je geen talent hebt? sja dan zie ik eerlijk gezegd niet in waarom je oude paard niet goed genoeg meer was eigenlijk...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:20

blue_kim schreef:
ja maar er zit nog wel verschil in dat die van jou pas 10 is. die heeft nog een heel leven voor zich. maar je komt op MP bv een hoop paarden van rond de 20 tegen die als gezelschaps dier worden aangeboden omdat de eigenaar er geen 'tijd' (lees geen zin) meer voor heeft. en dat vind ik gewoon sneu voor het paard. wordt op zn oude dag uit zn vertrouwde omgeving weg gehaald om in veel gevallen bij een handelaar terecht te komen en daar als gezond rijpaard weer verkocht te worden.

Maar wat moet een eigenaar dan? Ik heb al geprobeerd voorzichtig te vertellen dat een mensenleven veranderd. Als ze echt geen zin heb is zo'n paard een blok aan je been en dan heb ik het niet eens over de centen.
Als mensen willen stoppen met turnen dan zeggen ze hun abbo op willen ze stoppen met voetbal wederom.
Maar wat als je 10 jaar geleden een paard heb gekocht en je hebt dus echt geen zin meer...je bent ondertussen getrouwd heb kindjes, werk en je kunt het geld niet meer missen en wat dan nog als je het geld wel kunt missen.
Iets tegen je zin in doen is vreselijk ondanks dat er een levend wezen aan verbonden is, bovendien kan zo'n paard van 20 jaar nog wel 12 jaar mee...nou dat is leuk :Y)

Paardenrusthuizen kan ook niet iedereen betalen en dat wil ook niet iedereen bovendien vind ik zo'n rusthuis nou niet zaligmakend.
Soest geweldig voorbeeld.....maar toch ik zou het niet willen

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:28

@tita
Afdanken is dan ook bedoeld als; Zonder goeie reden jou paard verkopen.

Je moet zelf er niet de dupe van worden en jou paard ook niet als je het te druk krijgt en geen geld of zin meer in heb, dan ben je nog erger als paardenliefhebber onthou dat.

Wees eerlijk tegenover jezelf en jou paard en zoek dan naar een goeie persoon die hem wel wilt houden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:33

Ik snap niet dat mensen niet in kunnen of willen zien dat het verkopen of weggeven van je oude of kapotte (soms EN Kapotte) paard gewoonweg heel veel risico's met zich meebrengt voor het dier.

natuurlijk gaat het geregeld goed, maar het gaat vaker fout!!

Ik voor een vind dat je gewoon je verantwoordelijkheid moet nemen....... wil of kan je niet meer, breng het dier weg en betaal elke maand of laat het afmaken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:46

Als mijn paard oud zou zijn (te oud om nog te moeten werken) zou ik hem zeker niet meer weg doen maar een oude dag gunnen op een stal zoals waar die 10 jarige van mij nu staat. Dat betekent lekker in een kudde lantervanten maar wel onder toezicht en in de winter een dak boven het hoofd. Ik zou een oudje niet zomaar op een weitje aan zijn lot over laten.

Maar wat is oud? Als een dier nog veel plezier heeft op zijn pak hem beet 18e en verder gezond en sterk is dan kan hij ook nog iemand heel erg gelukkig maken hoor!

Maar even wat anders; je kan een paard niet met een hond vergelijken! Een hond houden kost natuurlijk lang niet zoveel als een paard houden en niet iedereen heeft een weide tot zijn beschikking of woont op een mooie boerderij. Ook kan je leven zo drastisch veranderen dat je je paard niet meer KAN betalen/onderhouden in de toekomst.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:52

Ik ben het wel met je eens, en ik kom het helaas ook nog veel tegen, van mijn 5 paarden zijn er nu 3 'afgedankt' en binnenkort komt waarschijnlijk een 6de erbij (weer een 'afdankertje'). Voor deze paarden heb ik alles over zolang het paard een fijn leven kan leiden. De drie 'kneusjes' heb ik gekocht terwijl ik wist dat ze me veel geld zouden kunnen gaan kosten. Ik heb dan qua aankoop voor de meeste ook weinig betaald. Wel vind ik het ronduit schandalig dat er mensen zijn die voor hun oude of zieke paard nog de hoofdprijs vragen. Ik zou met alle liefde zo'n paard een huisje geven hoor, maar als ik er dan nog de hoofdprijs voor moet betalen terwijl ik er bijvoorbeeld niks mee kan dan gaat het voor mij over.

Ergens is het beter dat je je paard weg doet als je er geen plezier meer van hebt dan dat je continu met tegenzin naar je paard gaat. Maar ik kan nog steeds niet begrijpen dat er mensen zijn die het kunnen. Ik heb in ieder geval de instelling dat mijn paarden alleen dood weg gaan. En ik zal er dan ook alles aan doen om ze zo lang mogelijk een fijn leventje te geven.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:54

Ach, oude mensen stoppen we ook in een bejaardentehuis, dus... Waar ik meer moeite mee heb is dat oude paarden die niet meer bereden kunnen worden o.i.d. op Marktplaats gezet worden. Neem dan je verantwoordelijkheid en laat het inslapen als je het niet langer kunt opbrengen om het paard aan te houden...
Ik heb ook zo'n oudje; die blijft van mij. Maar daar kan nog op gereden worden, dus misschien leen ik haar nog wel eens uit aan haar verzorstertje dat ze haar bij huis mag hebben zolang ze nog bereden kan worden of zo. :) Niks mis mee toch?

Ik fok KWPN paarden en eerlijk is eerlijk; ik kan natuurlijk niet alles houden. Ik verkoop dan ook regelmatig een paard, daar moet je wel realistisch in zijn, een huisdier is een paard niet voor mij, daar zijn ze te duur voor, maar ik vind wel dat je verantwoordelijk bent dat je dier goed terecht komt als je verkoopt en dat je geen paarden verkoopt waar niemand meer iets mee kan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:06

tita schreef:
blue_kim schreef:

Maar wat moet een eigenaar dan? Ik heb al geprobeerd voorzichtig te vertellen dat een mensenleven veranderd. Als ze echt geen zin heb is zo'n paard een blok aan je been en dan heb ik het niet eens over de centen.
Als mensen willen stoppen met turnen dan zeggen ze hun abbo op willen ze stoppen met voetbal wederom.
Maar wat als je 10 jaar geleden een paard heb gekocht en je hebt dus echt geen zin meer...je bent ondertussen getrouwd heb kindjes, werk en je kunt het geld niet meer missen en wat dan nog als je het geld wel kunt missen.
Iets tegen je zin in doen is vreselijk ondanks dat er een levend wezen aan verbonden is, bovendien kan zo'n paard van 20 jaar nog wel 12 jaar mee...nou dat is leuk :Y)

Paardenrusthuizen kan ook niet iedereen betalen en dat wil ook niet iedereen bovendien vind ik zo'n rusthuis nou niet zaligmakend.
Soest geweldig voorbeeld.....maar toch ik zou het niet willen

maar of een mensenleven nu verandert of niet...je weet toch waar je aan begint als je een paard aanschaft?
Dat het duur is,veel tijd kost en dat ze 30 kunnen worden....dan zou ik zeggen ...begin er gewoon niet aan.

Blijf fijn op een manege rijden,dan heb je alleen de lusten niet de lasten....en de manege neemt zijn verantwoordelijkheid voor het paard als het einde nabij is.....dat is meestal het punt waarop veel eigenaren wegrennen en het dier te koop zetten of weggeven.

Je verantwoordelijkheid nemen valt niet mee met een dier....als het te ingewikkelt wordt ,wordt het gedumpt.

Ik begrijp van heel veel mensen niet waarom ze aan dieren beginnen,het kan toch niet moeiijk zijn om ze niet te hebben?
(even de gevallen van overmacht niet meegerekend natuurljk...scheiding,ziekte,sterfgeval enzo..waardoor et onmogelijk is een dier/paard te houden)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:17

In principe blijft bij ons ook een paard tot zijn dood. Ons eerste paardje is ook bij ons overleden. Heb daarna een jonge shiremerrie gekocht en haar toch uiteindelijk verkocht, omdat ze niet het familiepaard bleek te zijn wat we zochten.

Dus we hadden haar wel kunnen houden, maar hebben we toch niet gedaan. Misschien egoistisch van ons, maar nu staat ze ergens waar ze het naar haar zin heeft en er iedere dag met haar gereden wordt.

Wat ik mezelf wel zou kunnen verwijten is, dat ik me nog meer had moeten verdiepen in het shire ras en niet alleen maar afgaan op de verhalen, ze zijn zo lief en makkelijk, want dat is niet altijd zo, ze was wel heel lief, maar niet altijd de makkelijkste.

Dus ja, ik weet niet of ik bij het kopje afdanker hoor, had het beste met haar voor en ze staat nu super. het was de bedoeling dat ze oud bij ons kon worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:24

je gezonde jonge/middleaged paard verkopen vind ik heel normaal hoor als je vind dat er wat anders moet komen om welke reden dan ook.........

Mijn moeite heb ik met de oude of kapotte paarden........... daar neem je je verantwoordelijkheid voor, dood of betalen..... heel simpel

Jonge gezonde of oudere gezonde paarden komen er wel. Zolang een paard gezond is, doettie het wel op de markt en komt er wel een goede koper voor.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:31

KiWiKo schreef:
je gezonde jonge/middleaged paard verkopen vind ik heel normaal hoor als je vind dat er wat anders moet komen om welke reden dan ook.........

Mijn moeite heb ik met de oude of kapotte paarden........... daar neem je je verantwoordelijkheid voor, dood of betalen..... heel simpel

Jonge gezonde of oudere gezonde paarden komen er wel. Zolang een paard gezond is, doettie het wel op de markt en komt er wel een goede koper voor.

Das natuurlijk ook zo. Onze merrie was helemaal gezond en mankeerde niets. Oude/kapotte paarden is misschien toch een ander verhaal inderdaad. We zijn nu juist zelf op zoek naar een lief ouder paardje om die een goede oude dag te geven of een paardje wat door bijvoorbeeld lichte artose alleen nog recreatief mee gereden mag worden. En we weten dan ook dat er uiteindelijk niets meer mee gedaan kan worden, maar dan mag hij/zij lekker bij ons blijven tot de dood. Dan is het inderdaad zo dat je weet waar je aan begint.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:34

volgens mij worden jonge paarden ook een keer oud....het probleem blijft alleen het verplaatst naar een ander persoon...

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:38

geerke schreef:
volgens mij worden jonge paarden ook een keer oud....het probleem blijft alleen het verplaatst naar een ander persoon...

Zeker, ze had bij ons ook tot haar dood mogen blijven als ze wel de makke goedzul was geweest. Ze was te druk voor ons, best een beetje heet in haar hoofd, tenminste voor ons dan. We waren een makke, sullige fjord gewend die echt nergens van opkeek. De fjord hebben we ook al jaarling gekocht en is tot zijn dood gebleven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:42

Rendel schreef:
KiWiKo schreef:

Das natuurlijk ook zo. Onze merrie was helemaal gezond en mankeerde niets. Oude/kapotte paarden is misschien toch een ander verhaal inderdaad. We zijn nu juist zelf op zoek naar een lief ouder paardje om die een goede oude dag te geven of een paardje wat door bijvoorbeeld lichte artose alleen nog recreatief mee gereden mag worden. En we weten dan ook dat er uiteindelijk niets meer mee gedaan kan worden, maar dan mag hij/zij lekker bij ons blijven tot de dood. Dan is het inderdaad zo dat je weet waar je aan begint.

Precies :)

Kijk als je een 3 jarige koopt en als 6 jarige gezonde netjes aangereden paard weer verkoopt. Is daar niks mis mee...... of als 10 jarige, of als 16 jarige....... zolang het dier gezond is en geen gebreken heeft dan is dat allemaal ok! Ik zie bijvoorbeeld 16 jarige paarden die hoog in de sport gelopen hebben en die dan als leerpaard verkocht worden......... SUPER!! zolang ze niet kapot zijn......... maar als ik zo een zelfde paard als 23 jarige zie staan......... heb ik daar moeite mee....... Net zoals ik er ernstig veel moeite mee heb dat iemand diens 6 jarige kapotte paard op marktplaats zet.

Zolang het paard gezond is en gewoon zn dingetje kan doen zonder gebreken kan je het dier verkopen wat je wil, niemand (althans ik niet) zal daar een probleem van maken........ Alhoewel ik het wel moeilijker vind naarmate de leeftijd stijgt omdat gewoonweg heel simpel de vraag daalt, dus de waarde....... en dan zijn vaak de kopers de mensen met niet zo heel veel centjes, wat dan toch ook resutleerd in goedkopere stalling, goedkoper harnachement, toch wat minder naar de smid (wat vaak bij de ouwetjes JUIST heel belangrijk is) naja en dat soort dingen........ Zo komt zo een oud dier snel in de handel terecht waarvan IK vind dat het paardonwaardig is.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:52

Ik heb men 1ste paard Stella verkocht omdat ik toen een veulen, merrie en rijpony had en het echt te veel werd. Ze is toen voor enkele 100 euro's naar een meisje van 13 jaar gegaan die wandelingen met der wou doen. Stella haar leeftijd heb ik nooit zeker geweten, maar ik denk dat ze toen een jaar of 17 moet geweest zijn. Ik zie der nu nog regelmatig op de wei staan met een shetlander, heerlijk dik en modderig. Ik heb niet het gevoel dat ik der afgedankt heb eigenlijk. Mijn vorige paard Liberty M heb ik op 17 jarige leeftijd gekocht, ik heb 2 geweldige leerrijke jaren van hem gehad en ontzettend veel vriendschap. Maar dan ging ik naar de unif, en ik had geen tijd meer voor 2 paarden. Ik verzorg liever 1 paard goed, dan 2 half. Dus heb ik m te koop gezet.. Mijn andere paard was mijn zelf gefokte 3jarige merrie, die ik toen aan het zadelmak maken was.
Libs is verkocht naar een vriendin van me op de manege, hij is nu 21, nog steeds helemaal in topvorm! Hij wordt 3 maal in de week gereden en enkele keren in de paddock of de wei. Hij was ook oud, maar naar mijn gevoel heeft ie het nu 10 maal beter dan bij mij, omdat ik gewoon de tijd niet had. Heb ik hem dan ook afgedankt?
Overig staat ie nog steeds in de zelfde stal bij mij op de manege, ik geef ze elke week een halfuurtje les en soms rij ik m nog of gaan we wandelen. Hij is nog altijd mijn vriend en ik hou nog altijd even veel van m..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:55

Prima opgelost toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:57

Iets wat kapot is moet je ook niet (willen) verkopen dat is een ding dat zeker is.
Rest nu de vraag; wie wil er eigenlijk een kapot iets kopen??
Ik niet iig! :n

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:58

zoek maar eens hier op bokt ........... bizar hoeveel mensen zich laten oplichten in de paardenhandel.........

en dan vooral in de lagere prijsklasse

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:00

rapido schreef:
Iets wat kapot is moet je ook niet (willen) verkopen dat is een ding dat zeker is.
Rest nu de vraag; wie wil er eigenlijk een kapot iets kopen??
Ik niet iig! :n

Ik! Stom he, maar ik hou echt van mijn beestjes zelfs (juist) degene die ik bewust kapot gekocht heb. Maar dat komt inderdaad niet vaak voor :n