paard valt aan in zijn box en ook in de omgang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:31

jannie8 schreef:
M_D_H schreef:
ik vraag me af ts,
hoe oud je verder bent (en wat je ouders van dit paard vinden?)

wat mijn ouders van mijn paard vinden die vinden dat hij goed bij mij past ze zijn ook super blij met hem *D
Met rijden is het super dier die altijd alles voer je doet als je hem goed kan rijden dus het probleem zit alleen in de omgang niet in het rijden

als ik zo'n paard had had mijn ma de DA gebeld om te laten kijken wat er mee is.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:35

jannie8 schreef:
* Wil je wel hulp?
* Is je paard nagekeken op medische gronden voor dit probleem door een DA of fysio? jah
* Heb je er ooit een tandarts bij gehad? jah 2 maanden geleden nog
* Vertoond hij dit gedrag ook bij de hoefsmid? als ik bij ben gaat het opzig goed maar je moet hem met ze achterbenen in de gaten houden
* Hoe zadel je je paard op als je hem niet eens kan poetsen? Krijgt hij elke keer een tik als je bij hem bent, stal, zadelen enz.... het zadel doe ik er op en poetsen doe ik alleen bij de singel

dit is ook zoiets
kijk wel of er iemand in de buurt is die het even nakijk en dan kan je het snel weg hebben gehaald maar ik was net op tijd omdat te lezen.
volgens mij ben jij diegene die hulp nodig heeft en niet je paard sorry hoor
maar je zegt dat je er verstand van heb en al meerdere paarden heb gehad die zo waren maar volgens mij is het 1 grote fantasie wereld waar jij in leef

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:37

RandyOrton25 schreef:
jannie8 schreef:
* Wil je wel hulp?
* Is je paard nagekeken op medische gronden voor dit probleem door een DA of fysio? jah
* Heb je er ooit een tandarts bij gehad? jah 2 maanden geleden nog
* Vertoond hij dit gedrag ook bij de hoefsmid? als ik bij ben gaat het opzig goed maar je moet hem met ze achterbenen in de gaten houden
* Hoe zadel je je paard op als je hem niet eens kan poetsen? Krijgt hij elke keer een tik als je bij hem bent, stal, zadelen enz.... het zadel doe ik er op en poetsen doe ik alleen bij de singel

dit is ook zoiets
kijk wel of er iemand in de buurt is die het even nakijk en dan kan je het snel weg hebben gehaald maar ik was net op tijd omdat te lezen.
volgens mij ben jij diegene die hulp nodig heeft en niet je paard sorry hoor
maar je zegt dat je er verstand van heb en al meerdere paarden heb gehad die zo waren maar volgens mij is het 1 grote fantasie wereld waar jij in leef hou jij nou maar bij je eigen problemen en ga niet verder me topic verzieken en het is leeft ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:39

hm ts........... hoe oud ben je???

voordat ik je als een volwassene ga behandelen :)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:44

O jippie heb je je eigen spelling al gezien?? ;)
maar daar gaat het niet om mijn paard heeft geen probleem hoor.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik wel een DA enzo laat komen als er wat is.
En ik wil je topic niet verzieken meid ik wil alleen maar voor je paard dat jij even wakker word en er iets aan laat doen je gaf zelf al aan dat je paard iets mankeert lichaamlijk toch??
Mischien doet het hem wel super veel zeer als je aan hem zit met poetsen want het lijkt me niet normaal dat je alleen bij een singel kan poetsen en verder nergens.

En mocht het niets zijn aan lichamelijke klachten dan is een gedrags therapeut geen overbodige luxe.

Tenzij jij liever een paard heb wat ieder moment het ligt uit je ogen kan slaan of je vingers eraf bijt. Als dat laatste het geval is kun je hier beter geen topic plaatsen.

marijkedam

Re: paard valt aan in zijn box en ook in de omgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:46

Ik vond de vraag wat er mis was met de gewrichten wel interessant, maar daar heeft TS niets op geantwoord. Of stond dat in het stukje wat ze ge-edit had?

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:52

sorry hoor, maar als mijn kind zo'n paard zou hebben had ik hem allang na laten kijken door een da en laten heropvoeden door een ander, of ze nou zou willen of niet.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:55

jannie8 schreef:
hij heeft wel pijn in ze gewrichten maar daar komt het bijten niet van en het slaan met achter-benen
IK zal hier is in de buurt rond kijken wat hier mogelijk is

wat heeft hij dan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:01

Vooral de belangrijke vragen negeren en de vraag over je leeftijd ook vooral niet antwoorden..

Dit is nutteloos denk ik... weer een paard wat de dupe moet zijn van de onkunde en eigenwijsigheid vd mens...

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:03

helaas gebeurt dat te vaak......

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:04

vraag me dan wel af waarom er een topic geopend wordt als het toch allemaal niet klopt wat we zeggen...

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:06

misschien vroeger mishandeld?

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:09

Krijg het id dat TS hele verhaal verzonnen heeft...

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:10

dat idee heb ik ook

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:11

Share schreef:
Vooral de belangrijke vragen negeren en de vraag over je leeftijd ook vooral niet antwoorden..

Dit is nutteloos denk ik... weer een paard wat de dupe moet zijn van de onkunde en eigenwijsigheid vd mens...

maar ook waar ze woont wil ze niet zeggen...
ik zei dat ik(ben sportmasseur, en heb ervaring met dit soort dingen) haar wel wilde helpen
en ik krijg als antwoordt dat ze te ver bij mij weg woonde :(

ik denk dames...
dat we maar beter niet meer kunnen reageren in dit topic...
alles wat we zeggen wordt toch neit aangenomen, klopt nergens van, is niet mogelijk, of wil ze gewoon niet doen...
beetje verspilde moeite dit :(
arm paardje :(:)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:11

Als je goed de openingspost leest staat er ook niet echt een vraag in waarvoor je hulp of antwoord op wil maar alleen 'ik weet niet wat ik er mee aan moet'. Wat is nou je werkelijke vraag?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:14

Wij hebben bij ons op stal ook zo'n paardje. Ik heb echt bang van dat paard. Chapeau voor de eigenaresse, maarja ze heeft hem al van veulen af, zal ook wel weten hoe ze juist met hem om moet gaan zonder ongelukken te krijgen.
Paard is enorm zuur op stal, oren plat en bijten als je de tralies passeert en iets te lang in zijn box kijkt. Als je zijn deken oplegt bijt hij in de deken, of in de koorden of in je vingers (:P). Paard is vaak zuur en staat ook vaak te schrapen als hij vast staat. Ik denk dat het bij dit paard gewoon in zijn karakter zit ( misschien foute opvoeding, maar daar durf ik me niet over uit te laten). Ik blijf bij het paard liever uit de buurt is veiliger voor mezelf en nogmaals de eigenaresse weet hoe ze met hem moet omgaan en dat is het voornaamste.

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:16

mijn paard heeft ook het nodige gehad, maar uiteindelijk ligt het er ook helemaal aan hoe je zelf met het beestje omgaat.

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:17

vind het gewoon heel zielig voor haar (fantasie) paard

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:17

M_D_H schreef:
Share schreef:

maar ook waar ze woont wil ze niet zeggen...
ik zei dat ik(ben sportmasseur, en heb ervaring met dit soort dingen) haar wel wilde helpen
en ik krijg als antwoordt dat ze te ver bij mij weg woonde :(

ik denk dames...
dat we maar beter niet meer kunnen reageren in dit topic...
alles wat we zeggen wordt toch neit aangenomen, klopt nergens van, is niet mogelijk, of wil ze gewoon niet doen...
beetje verspilde moeite dit :(
arm paardje :(:)

Dan nog als je te ver weg woont, misschien kan je haar wel doorverwijzen naar iemand met dezelfde ervaring die dichter in haar buurt werkt.
Al de raad die tot nu toe gegeven is wimpelt ze zo af. Ze weet het allemaal beter, tja dan kunnen we haar toch niet helpen zeker.
Soms moet je eens in eigen boezem durven kijken en toegeven dat jezelf fout zit, zal niet voor iedereen even simpel zijn. Maar geen enkele ruiter is ooit uitgeleerd

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:18

Jannie, hoe oud is dit paard?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:19

Moet ze wel zeggen waar ze woont, ze wil toch graag geholpen worden.

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:20

blijkbaar niet, ik zou het wel weten als er mensen zijn die je graag willen helpen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:20

Van een 8jarige die moeite heeft met spelling van basiswoorden (dus geen gewone dt fouten) naar een poster die een stuk volwassener schrijft met minder fouten... Dames ik denk dat we met een SA zitten ;)

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 17:22

het paard leeft egt het is geen fantasie paard
ik vind dat gewoon egt K,u.t op merkingen ik zoek juist hulp als goed is komt er volgende maand iemand voor hem dus dan zal hij zig snel stukbeter voelen