kreeg een pb van de TS of ik in dit topic mee wou praten. dus ben 't maares gaan lezen.
vorige topic is het ook al erg aan bod gekomen. en het is een echt discussie, je veranderd de mening van een ander niet.
niet over dit onderwerp.
daar ben ik inmiddels achter.
KiWiKo schreef:een neit goedegekeurde hengst, hengst houden heeft slechts meerwaarde voor de ego van het baasje, verder helemaal, en helemaal niks, nul, nada, ziltz, zero........
het paard heeft er helemaal niks aan, niet rechtsaf en niet linksaf.
tsja, dat riep je in het vorige topic ookal. dat men een hengst houd voor het ego. maar ik ken ze niet hoor. jij blijkbaar wel.
maar ben je bijzonderder als een hengst hebt, beter ofzo?
lijkt me niet. zou het dan ook raar vinden als mensen een hengst houden alleen voor hun EGO.
maar als je bijv. geen ruin wil maar een merrie (dit vind je gewoon een fijner geslacht
) ben je dan ook een ego als je roept pas op mijn merrie kan schoppen
want ze is hengstig? omdat je ook wil opvallen? lijkt me niet.
als jij je hengst-hengst wil laten en hij heeft er geen last van. dus onhandelbaar of 24 uur in een box
(want daar ben ik het absoluut ook niet mee eens, maar dat zie je overal, maakt niet uit welk geslacht!) waarom zou je hem dan onnodig onder het mes doen?
KiWiKo schreef:Over het algemeen worden hengsten ook hengst gehouden door vrouwen tussen de 16 en 30 jaar, hoe lager de leeftijd hoe meer hengsten..........
en hoe harder ze bleheren door de stalgangen "PAS OP!!! EEN HEHENGGGSSSTTTT!!!"
nou beetje een vooroordeel. 't zou best kunnen omdat deze mensen vaak lichamelijker beter in staat zijn en dus miss. beter met een hengst overweg kunnen o.i.d.
maar kan me niet voorstellen dat ze een hengst willen om anderen te laten zien kijk wat ik heb.