Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sjattukuh25 schreef:een ding staat bij mij voorop en dat is als hij iets goeds doet dan beloon ik dat uitbundig met mijn stem. Vervolgens als hij lief is en blijft en doet niets verkeerd dan ga ik hele verhalen vertellen om vertrouwen te creëren.
Doet hij iest verkeerds zoals bijten, dan reageer ik binnen 3 sec door hem een tik te geven zodat hij associëert dat hij een tik kreeg voor het bijten.
Wat betreft het zweepje, gebruik ik het zweepje ook daar waar het OOIT voor bedoeld was: Het verlengde van de arm van een mens.
Ik aai hem met zweep maar hij krijgt er ook een tik mee, klinkt dubbelzinnig, maar ik heb dan de zweep in mijn hand en aai hem met zweep en een gedeelte van mijn hand, bijt ie dan krijgt ie een tik met het zweepje. Hij zal op den duur gaan in zien dat mijn hand het zweepje is en andersom. Echter, kan ik met mijn blote hand nooit het effect creëren dat wat een zweepje wel doet. Hiermee voorkom ik ook dat hij alleen maar ontzag krijgt voor het zweepje en niet voor mij.
We hebben daarom daar straks ook leuk gedolt in de stal met het zweepje en met mijn hand, gewoon op een leuke, speelse manier. Hem toucheren op plekken waar hij dat eerst niet accepteerde en voilá ik kon met het zweepje in mijn hand, hem ineens overal aaien. Zweepje weg gelaten en hupakee ineens sta ik z'n achterste te masseren.
Uiteindelijk ben ik nooit voorstander geweest van een zweepje, maar als ik het samenvoeg met de bewegingen en functies van mijn hand dan kan ik een groter effect te weeg brengen dan alleen maar met mijn blote hand.
Echter zal ik hier nooit misbruik van maken, Ik wou dat iedereen dat eens deed.
Citaat:Ook al hebben we de bak wel vrij dan is het op het moment met hem geen doen om de bak in te gaan. Wij willen niet graag nog een keer door de bak heen gesleurd worden. Misschien dat we iemand anders kunnen strikken om dit te doen, maar ja, wie wil dat nou doen he??