paard bokt bij aanspringen in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beeltje

Re: paard bokt bij aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:41

en nog iets, met een ruiter is nooit iets helemaal niets mis, de perfect ruiter bestaat niet, zelfs anky werkt aan haar eigen minpunten

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:01

stalarlo schreef:
en nog iets, met een ruiter is nooit iets helemaal niets mis, de perfect ruiter bestaat niet, zelfs anky werkt aan haar eigen minpunten

ik heb toch niet gezegt dat ik perfechte ruiter ben elke ruiter leert elke dag weer nieuwe dingen maar ik heb al stap trug gedaan naar de basis met hem
zijn bokken worden met de dag minder :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:02

Aria_zz schreef:
Hoe oud is het paard? Mijn 3 jarige had eerst problemen met evenwicht en ging hierdoor bokken.
Soms kan een tik tijdens het bokken helpen, en dan belonen al ie het niet doet.

had ik ook ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:04

jannie8 schreef:
het zadel ligt super zo als ik al zij hij heeft nerges last van in de zin van pijn of zo of wat dan ook zadel past super
dus graag tips wat ik er aan kan doen geen onzin uitkramen van zadel past niet
alles in onderzocht ja
hij is door alle scan geweest die er zijn dus dat is het niet :P

Euh, TS... Als je wilt dat mensen je helpen, mag je best wat vriendelijker reageren. Als jij verder geen info geeft over je materiaal, leeftijd van je paard en weet ik veel wat in je beginpost, gaan mensen die vragen nou eenmaal stellen. Snap je?

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:05

ilse86 schreef:
jannie8 schreef:
het zadel ligt super zo als ik al zij hij heeft nerges last van in de zin van pijn of zo of wat dan ook zadel past super
dus graag tips wat ik er aan kan doen geen onzin uitkramen van zadel past niet
alles in onderzocht ja
hij is door alle scan geweest die er zijn dus dat is het niet :P

Euh, TS... Als je wilt dat mensen je helpen, mag je best wat vriendelijker reageren. Als jij verder geen info geeft over je materiaal, leeftijd van je paard en weet ik veel wat in je beginpost, gaan mensen die vragen nou eenmaal stellen. Snap je?

als je alles door leest dan zie alles staan over hem ;)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:08

jannie8 schreef:
het ligt niet aan de ruiter

Hier beweer je toch echt anders...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:10

weet ik jannie, maar vond je in t begin van dit topic niet al te sympathiek tegen mensen die je willen helpen.

vond zelf de tip van diep blijven zitten wel een goeie eigenlijk. en als je m iets laat verzamelen vanuit de draf en dan aanspringen met een kleine kuithulp?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:16

en nog wat: wat zegt je instructeur er eigenlijk van?

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:19

ilse86 schreef:
en nog wat: wat zegt je instructeur er eigenlijk van?

gewoon niet op reageren maar door rijden paarden zijn net als kinderen als je op gaat reageren vind die alleen maar leuk want dat krijgt hij aandacht als
ik hem gewoon laat gaan zonder dat ik wat van zeg houd die er al snel mee op hij doet gelukig al minder het gaat steeds beter :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:21

maar hij doet het toch al 3 jaar? tenminste, dat dacht ik ergens te lezen... Dan is negeren alleen toch niet dé oplossing?
Wel mooi dat het al beter gaat.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:24

ilse86 schreef:
maar hij doet het toch al 3 jaar? tenminste, dat dacht ik ergens te lezen... Dan is negeren alleen toch niet dé oplossing?
Wel mooi dat het al beter gaat.

als je hem aanpakt dan word alleen maar erg dat wil ik ook niet
hij is dan helemaal van slag dan bokt die alleen maar meer
als ik dat doe het is gewoon erg gevoelig paard die je in ze waarde moet laten
dan doet die ook alles voor je ga je hem aanpakken en even laten zien wie de baas is . en met hem strijd aan dan doet die niks meer voor je ;)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:36

Dan moet je misschien toch maar zoeken naar een andere instructeur, als het al 3 jaar zo is en deze heeft het nog niet verbeterd, dan heb ik er toch wel mn twijfels over.

Wat wil je eigenlijk voor reacties horen? Iets in de zin van: Och wat vervelend nu, hopen dat het maar snel over is, jij doet het helemaal goed en verder is er ook niks mis, enz.... ;)

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:40

Henkjan schreef:
Dan moet je misschien toch maar zoeken naar een andere instructeur, als het al 3 jaar zo is en deze heeft het nog niet verbeterd, dan heb ik er toch wel mn twijfels over.

Wat wil je eigenlijk voor reacties horen? Iets in de zin van: Och wat vervelend nu, hopen dat het maar snel over is, jij doet het helemaal goed en verder is er ook niks mis, enz.... ;)

je moet gewoon dingen vragen als je niet weet waar je over praat ik les der nu net paar maanden met mijn paard

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:43

Maar dan hoef je nog niet iedereen af te kraken, die met een suggestie aan komt zetten..

Ik hoop voor je dat het goed komt, maar ik hou het hier voor gezien :)

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:51

Ik vind het wel opvallend dat hier in het topic gedaan wordt alsof het paard ergens last van moet hebben óf de ruiter faalt. Hoewel iedereen natuurlijk iets kan verbeteren gaat het vaak om kleine dingen. Het kan ook gewoon betekenen dat het paard nog lastig vindt, of gewoon erg enthousiast is. Het kan ook een irritant trucje zijn wat afgeleerd moet worden, paarden zijn heus niet altijd heilig en braaf als ze nergens last van hebben.. Ik zou ook zeggen; begin even bij de basis. Het rechtstellen van een paard lost een hoop op.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:54

Het gaat er hier niet om waar het probleem daadwerkelijk zit jozaa het gaat erom dat iedereen de ts wil helpen maar de ts wil geen hulp.
elk advies word afgewimpeld en alles is verder ok zadel rug paard ruiter kortom er is dus geen probleem?
ik ben hier ook wel klaar mee.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 01:17

quote :je moet gewoon dingen vragen als je niet weet waar je over praat ik les der nu net paar maanden met mijn paard[/quote]

Ik heb wat gevraagd maar krijg geen antwoord. Mijn vraag was , waarom je het paard helemaal hebt laten onderzoeken? wat was daar de reden van?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 01:22

ja op den duur ben je die manier van bokken al een beetje gewoon hé, en dan denk je dat het al veel verbeterd is.
En een supperruiter met een meewerkend en begrijpend paard, kan gewoon ni beter zijn.

jannie8 schreef:
nataly_ schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen hoor, zoveel tijd heb ik niet. Maar heeft je paard misschien moeite met de galop. Is zijn achterhand misschien niet sterk genoeg? Je zou m ook kunnen longeren, en dan alleen maar laten galopperen aan het halster.

neej hij heeft geen moeite met galop maar het gaat nu al beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:12

Heb je er een filmpje van of wat rijfotos?

Dat geeft me een iets beter beeld bij wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Is dit het eerste paard dat je in het Z rijd?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:51

ik heb ook nog geen antwoord op mijn vraag of er al een osteo of fysio bij geweest is.

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 11:07

hier mag slotje op probleem is opgelost

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:08

hoe heb je t probleem opgelost jannie? misschien kunnen andere mensen er nog wat mee:)

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:16

Das snel.... een probleem wat zich al 3 jaar voordoet, binnen een paar dagen opgelost door.... ja door wat... en hoe eigenlijk???

x_mnq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:43

ik zou ook even t zadel nakijken, en zn achterbenen, misschien heeft ie last van zn knieën?

jannie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 14:53

graag even alles door lezen het zadel past prima op hem
en hij heeft niet last van ze gewrichten of wat dan ook