luanova schreef:sja... ik kan er nog steeds om lachen, maar ik begin ook steeds vaker geirriteerd te raken.
Ik zet hem al heel kort vast bij zijn stal, omdat ie anders weer met het halster van de buurman staat te klooien. Maar dan staat ie de knoop van zijn touw weer los te peuteren. Hij heeft 2 staldeuren (1 de gang in en 1 naar buiten) Op de binnendeur zit een hangslot !! En de buitendeur moet het bovenluik ook dicht. Ik vind het zelf een beetje zielig worden, maar zijn record is dat ik hem op stal zet, wegloop en in 10 sec. heeft ie de grendel open. En geloof me, we hebben al 4 soorten grendels geprobeert.
denk haast dat hij het op stal staan al niet zo leuk vind, genoeg afleiding( hooi!) kan dan toch wel vaak helpen.
mijn pony moet ook tijdens het poetsen echt een pluk hooi hebben anders is hij echt stront vervelend.
heb je dat al geprobeerd?
hang anders een hooinet op tijdens het poetsen?
tandarts even laten kijken, wisselen kan soms ook voor ongemak zorgen en dat ze dus overal aan moeten knabbelen.
probeer eigenlijk zo weinig mogelijk te reageren, hij krijgt dan namelijk aandacht en dat is waarschijnlijk net wat ie wil.