Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tamadine schreef:Heel zielig allemaal, maar ik denk dat je ook moet kiezen voor de veiligheid van jezelf en de mensen om je heen...
Zelf zou ik nog wel 1 laatste maal het proberen met een goede gedragstherapeut (bijv annemarie v/t Toorn) en mocht het dan niet lukken, denk ik zelf dat je nog maar 1 keus hebt...
djune13 schreef:Slecht nieuws, dierenarts is langsgeweest. Lichamelijk is er niets mis, paard is karaktergestoord en levensgevaarlijk. Hij heeft me aangeraden het paard weg te doen.
Hij vermoed dat het een panneveulen is.
djune13 schreef:Volgens de DA zal gedragstherapie in zijn geval idd niets uithalen.
potverdikkie schreef:djune13 schreef:Slecht nieuws, dierenarts is langsgeweest. Lichamelijk is er niets mis, paard is karaktergestoord en levensgevaarlijk. Hij heeft me aangeraden het paard weg te doen.
Hij vermoed dat het een panneveulen is.
Als het niets lichamelijks is kan het dus wel verholpen worden, indien het paard het zelf ook wil.
Heb heel wat karaktergestoorde paarden gehad, als ik die allemaal had moeten laten euthaniseren........poehe.
djune13 schreef:Om nog even zijn gedrag te beschrijven.
Meestal is hij doodbraaf, ontspannen, onderdaning...en plots als je het niet verwacht valt hij aan. Daarna doet hij alsof er niets gebeurt is.
eefjuh112 schreef:En ja... dan gaat hij waarschijnlijk in de frikandellen.
eefjuh112 schreef:Ja oke. Maar dan krijgt zij er geen paard voor terug.
Als je hem kan inruilen, waarom niet. Dan heeft ze er in ieder geval een ander paard voor terug.
zal je zo haar email even doorgeven. er is altijd een oorzaak dat een paard zo handelt al ligt het misschien in de eerste maanden van zn leven