Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
renske_13 schreef:Een geit, een schaap of een shetlanderHet zijn volgens mij allemaal wel goede gezelschapsdieren
In ieder geval beter dan niets! En een shetlander hengstveulen is ook helemaal niet duur
![]()
Heel veel succes!
marleen_usar schreef:Dan heb ik veel extra kosten ik zet namelijk net een zaak op poten en reed vanmorgen mijn auto in de prak.

Caira schreef:Natuurlijk kan dat niet al is het alleen al om het feit dat een paard niet alleen een kuddedier is voor de "gezelligheid" maar ook voor sociale controle en veiligheid. Een paard dat alleen staat kan nooit de waakzaamheid overdragen aan een ander paard. Wat je dus vaak hoort is dat paarden die lange of soms zelfs korte tijd alleen gestaan hebben sociale stoornissen ontwikkelen. Dat kan varieren van stalondeugden tot het volledig in elkaar trappen van andere paarden.
Caira schreef:Natuurlijk kan dat niet al is het alleen al om het feit dat een paard niet alleen een kuddedier is voor de "gezelligheid" maar ook voor sociale controle en veiligheid. Een paard dat alleen staat kan nooit de waakzaamheid overdragen aan een ander paard. Wat je dus vaak hoort is dat paarden die lange of soms zelfs korte tijd alleen gestaan hebben sociale stoornissen ontwikkelen. Dat kan varieren van stalondeugden tot het volledig in elkaar trappen van andere paarden.
Tancreda4 schreef:Lenen is echter wel een mooie oplossing als je geen geld kan uitgeven aan een andere pony. Echter heb ik ook voor een eigen shet gekozen zodat ik niet met de wensen van anderen zit, niet meer verantwoordelijkheid hebt (voelt toch anders, paard van een ander, laat ik mijn eigen shet een dag staan voel ik mij niet verplicht of schuldig) en idd meer zekerheid over hoe en wat en kunnen niet zomaar weer weggehaald worden.
russel schreef:Tancreda4 schreef:Lenen is echter wel een mooie oplossing als je geen geld kan uitgeven aan een andere pony. Echter heb ik ook voor een eigen shet gekozen zodat ik niet met de wensen van anderen zit, niet meer verantwoordelijkheid hebt (voelt toch anders, paard van een ander, laat ik mijn eigen shet een dag staan voel ik mij niet verplicht of schuldig) en idd meer zekerheid over hoe en wat en kunnen niet zomaar weer weggehaald worden.
Als je je geen shet van veroorloven, moet je niet aan een paard beginnen, immers het dier staat op een wei is stukken goedkoper dan in pension.
russel schreef:Vind ik dus niet, het een of het ander. Net zo iets als een hond willen, maar wel hele dagen van huis zijn ivm werk..men vind het dan heel normaal om het dier 9 uur in een bench te zetten omdat hij anders op de bank gaat liggen of wat sloopt...een paard willen hebben, maar niet het geld voor een amper kostend maatje erbij, is imo het zelfde.