Paard altijd alleen samen zetten bij andere paarden (Help?)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:55

Hier meldt zich de bazin van een paard wat niet met andere paarden kan staan. Dus meneer staat alleen, afgezonderd van de rest met een dubbele draad ertussen zodat hij er met zijn mep- en bijtgereedschap niet bij kan. Hij is continu aan het klieren als de anderen op die paar meter afstand staan, en hij gaat pas rustig zijn gangetje als ze meer dan 40 tot 50 meter van hem af zijn, maar ik geloof dat hij het liefst heeft dat ik zijn soortgenoten maar ga ophokken.
Dus tja, een paard wordt er niet altijd gelukkig van als hij samen met andere paarden moet staan omdat het zo hoort.
Het gebeurt hier ook regelmatig dat meneer nog in zijn up in de paddock rondhangt terwijl de rest al op stal is.
Om nou in dit soort situaties gelijk te gaan brullen dat de dierenbescherming langs moet komen gaat wel erg ver. Een paar jaar geleden was er geen haan die er naar kraaide en nu is het opeens mishandeling??? Sterker nog, de dierenbescherming zou beter moeten optreden waar dit wel moet, bijvoorbeeld bij verwaarlozing, etcetera. Alleen dan zie je ze niet en wordt je met een kluitje in het riet gestuurd...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 15:55

Dit is overigens mijn paardje waar het om gaat :D

Afbeelding
Afbeelding

SecretLIN

Re: Paard altijd alleen samen zetten bij andere paarden (Help?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 15:56

suleilitha daar geef ik je helemaal gelijk in over het feit van die dierenbescherming

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:56

TS: dat is mooi. Dat is dan ook nog een optie.

Je schrijft dat je merrie rustig is van zichzelf, misschien dat er dan wel een klik is met die felle merrie als het met de ruin niet lukt. Of misschien wel gezellig met z'n drieën.

Laat je weten of het lukt? Dan onttrek ik me nu hier even voor ik dingen schrijf waar ik spijt van krijg ;) .

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 15:57

Silence schreef:
Ja, draait daar het hele forum niet om....over meningen ;)
Maar goed, ben wel weer weg. Toch jammer dat je altijd meteen moet moven als je het ergens niet mee eens bent en dat duidelijk wil maken aan iemand. Ik heb duidelijk gezegd waarom het mij (en meerdere hoor als ik de reacties lees van sommige andere) verkeerd schoot. Als de TS direct de toon had aangehouden als in het berichtje waarop ik reageerde dan had je mij niet gehoord.

*heb het even aangepast sorry als ik jouw naam daarbij gezet heb dan maar iemand had het erover

Maar als het goed is snappen wij elkaar nu wel en weet ik waarom je zo fel reageerd ;)
Laatst bijgewerkt door SecretLIN op 09-10-09 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:58

Sorry, maar lees eens even terug.
Ik heb het woord dierenmishandeling en dierenbescherming helemaal niet genoemd. Dat waren andere bokkers. Dat vind ik wel oneerlijk van jou nu.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 15:58

Miepie1980 schreef:
TS: dat is mooi. Dat is dan ook nog een optie.

Je schrijft dat je merrie rustig is van zichzelf, misschien dat er dan wel een klik is met die felle merrie als het met de ruin niet lukt. Of misschien wel gezellig met z'n drieën.

Laat je weten of het lukt? Dan onttrek ik me nu hier even voor ik dingen schrijf waar ik spijt van krijg ;) .

ik heb beide merries al weleens bijelkaar laten ruiken (neusjes) maar de andere merrie reageerde er heel heftig op terwijl die van mij gelijk weer gras wou gaan eten.
Met zn 3en zou natuurlijk helemaal leuk zijn.

Ik laat zeker nog weten hoe het gegaan is en hoe mijn merrie veranderd is

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:00

Fijn dat je laat weten hoe het is gegaan. Zo hebben andere bokkers die misschien dit ook gaan doen er nog wat aan. Al blijft elk paard natuurlijk wel anders.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:00

Ik vind dat ze er hartstikke lief uit ziet! Succes ermee :)!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:01

Ik durf niet te zeggen of het gedrag gaat veranderen :)
Kan heel wisselend zijn. Mijn pony is zelf heel gelukkig met zijn weidegenoot, maar kan er wel prima van gescheiden worden. Echter is hij minder op mensen gericht, omdat hij zijn vriendje toch leuker vind (gelukkig! :) ).
Toen hij voor een week een ander vriendje had waar het minder mee klikte hing hij juist enorm aan mij en werd het inderdaad net een hond. Dat was natuurlijk heel lief en aardig, maar dat was niet de bedoeling. Ik heb liever dat hij meer interesse heeft in zijn vriendje dan dat hij zo op mij gaat hangen: zijn vriendje is er immers altijd!
Dus toen heeft hij ook alleen moeten staan, omdat het gewoon echt niet klikte. Was maar voor 3 week (hij kon wel met de andere paarden snuffelen), maar ik was blij dat hij weer naar huis kwam en weer gezellig samen was met zijn vriendje.
Want ik hoor niet zijn vriendje te vervangen, ook al was het natuurlijk voor mij wel leuk dat hij 3 week lang mij beschouwde als zijn enige vriend!

(overigens kon mijn pony niet in een kudde staan, toen veranderde zijn gedrag echt schrikbarend: aggressief naar elk kudde paard en ook naar elk mens die de kudde wou benaderen. Hij was zo druk met de leiderschap over te nemen, dat hij ook niet wou dat iemand maar de kudde benaderde... )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:02

;) We zijn eruit.

Goed dat je het gaat proberen. Succes ermee.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 16:02

Ze is ook heel lief, als de ruin dat nou ook is :P Gelukkig heeft al wel eens samen gestaan met andere paarden en ook met fjorden dus :D goeie kans dat het goed loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:03

Ik heb trouwens ooit, toen ik nog thuis woonde, echt jarenlang één pony gehad, en later één paard. Geld voor meer was er niet en verder wemelde het van de dieren, zoals rundvee, schapen en wat geiten. Dit ging prima, dieren zagen er altijd goed en tevreden uit, niks mis mee.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:04

ik zet mijn paardje alleenzomers in de wei met andern paarden in de paddocjk doe ik dat niet dan vervelen ze zich en worden ze gauw trapperig,
ik span een draadje kunnen ze altiiijd nog lekker neuzen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 21:45

gelukkig kunnen ze dan de hele winter buiten blijven staan op het land :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:09

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic berichten verwijderd, graag ontopic blijven en blijf vriendelijk tegen elkaar

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:25

ja dan is het minder erg dan vervelen ze zich oom minder in een paddock is het toch saai en een leuk spelletje is beentje breuk haha

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 23:42

Zolang mijn merrie gras heeft verveelt zij zich totaal niet :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 14:12

als het goed is krijgen we nog dit weekend te horen over het stukje weiland :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:42

Hoi!
Ik ben heel benieuwd hoe het is afgelopen ;) Vonden ze elkaar een beetje lief en is dat weiland doorgegaan? In ieder geval nog veel suc-6 met je paardje, hoop dat iedereen nu happy is ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 11:03

Weiland gaat pas per November in, maar zijn wat kleine problemen eigenaar wil nu opeens 125 euro per maand per paard hebben voor een heel klein banketstaaf stukje afgezet land

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:04

Elkaar tegemoetkomen in de prijs? Suc-6 in ieder geval! ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 15:22

Nee, dat willen de mensen dus absoluut niet dit is een vaste prijs, vrees dat mijn merrie tot april op ons eigenlandje moet met paarden naast zich samen met onze geiten en schapen en vanaf april samen met de ruin komt op het land wat ik nu ook huur

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:24

Dat duurt nog best lang...kan je niet tijdelijk een pony erbij zetten? Bijvoorbeeld een pony die iemand een oude dag wil gunnen en voor alle kosten wil opdraaien?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 15:43

dat is het probleem daar heb ik geen plek genoeg voor, anders had haar paard er nu ook wel bijgekunt :)