Paard verveelt zich heel erg in de stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:53

MysticTinker schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat zo'n mensen nog een topic openen?
Is toch niet meer dan logisch dat je zo'n commentaar krijgt?
Op bokt zitten paardenmensen.. hier gaat echt niemand zeggen 'ja joh, zet dat beest lekker 23 uur per dag op stal met een suiker-lik-geval en een skippybal, dan blijft ie happy..'
:n

Dergelijke mensen verdienen geen paard...
Die zou je zelf moeten opsluiten in hun wc en er 2 uurtjes per dag uithalen om even te mogen wandelen en trainen. En hup, weer terug de wc in, waar ze kunnen eten, drinken, slapen, plassen, poepen en.... vervelen.
Oh nee, je kunt je ook een lollie of een bal geven, daarmee is alles opgelost.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:54

JoviBan schreef:
MysticTinker schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat zo'n mensen nog een topic openen?
Is toch niet meer dan logisch dat je zo'n commentaar krijgt?
Op bokt zitten paardenmensen.. hier gaat echt niemand zeggen 'ja joh, zet dat beest lekker 23 uur per dag op stal met een suiker-lik-geval en een skippybal, dan blijft ie happy..'
:n

Die zou je zelf moeten opsluiten in hun wc en er 2 uurtjes per dag uithalen om even te mogen wandelen en trainen. En hup, weer terug de wc in, waar ze kunnen eten, drinken, slapen, plassen, poepen en.... vervelen.

Totaal ongenuanceerde opmerking....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:56

JoviBan schreef:

Of een spiegel! Dan denken ze dat ze gezelschap hebben :j

:+

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:58

Alsof elk paard gelukkig wordt van 24/7 op de wei in een groep. Ze vraagt om tips niet om meningen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:59

pipo123 schreef:
Alsof elk paard gelukkig wordt van 24/7 op de wei in een groep. Ze vraagt om tips niet om meningen

Alsof ieder paard gelukkig wordt van 23/7 op stal. Ze vraagt om tips, ze krijgt de ongezouten waarheid.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:00

Natuurlijk wordt elk paard daar gelukkig van, pipo :j
Als ze maar een schuilmogelijkheid hebben, en genoeg te eten. Dan heeft een paard alles wat ie nodig heeft :)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:01

Ze krijgt toch ook tips? Alleen blijkbaar is dat te ingewikkeld voor d'r en trekt ze zich terug uit het topic.
En niet iedereen zegt dat het paard 24/7 in de kudde moet staan hoor. 3 Uurtjes is alleen veel te weinig.

gummie

Maybe kunnen we tips aan Anky, Edward, Imke, etc vragen.... Alsof die beesten ooit daglicht zien? Tenzij ze aan een halstertouwtje een half uurtje in de berm mogen grazen. Gelijke monniken, gelijke kappen... Dan stuur de dierenbescherming ook maar hun richting op. Ik vind het nogal flauw allemaal.

aerdenhout1

Geak_Nena schreef:
wat voor stalle hebbe jullie dan? 200 bij 200,
5 bij 5 is groter dan de gemiddelde stal hoor!

Weet je TS..je sluit je ogen voor dingen waarvan je weet dat het verkeerd is!
Zelfs in een stal van 10 bij 10 zou geen enkel paard paard kunnen zijn!
Een paard is pas een paard als ze tussen soortgenoten mogen leven!
Paard is n.l een KUDDEDIER!!!! En al lopen ze daarbij een keer een verwonding op, jammer dan! Dat alles weegt niet op tegen de mentale gezondheid van je paard!

mariska32

Geak_Nena schreef:
@ Naomi ik wou dat er meer mensen zoals jij zijn, hij wordt elke dag een uur gereden, na dat ik gereden heb kan die lekker rollen in de bak en even los. Daarna wordt die afgespoten en gaat die op stal.
Hij stapt 3x per week in de stapmolen.

tja.......ik wou dat er minder zo waren.
nee,ik heb geen shetjes en fjorden. :P

Lynske78

even offtopic net als de rest van de huppelk*tjes hierzo. Hou eens op met TS af te zeiken. En hou het lekker bij je eigen knol.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:02

Goed gedaan, gummmie!!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:02

wat vind ik het toch naar dat iedereen maar een paard kan kopen en er mee kan doen wat hij wil, zonder werkelijk kennis te hebben van de behoeftes en zorg van zo'n mooi dier.
Ts, blijf lekker stampen, mooie adviezen zat hier en jij steekt je kop in het zand, ik wil je wel een stroomdraadje en wat paaltjes brengen hoor...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:03

Lynske78 schreef:
even offtopic net als de rest van de huppelk*tjes hierzo. Hou eens op met TS af te zeiken. En hou het lekker bij je eigen knol.

Tjonge dat ik op mijn leeftijd nog huppelkutje wordt genoemd zeg. :D

Jij bent een jonkie vergeleken bij mij.
Als TS wil dat we ons met onze eigen zaken bemoeien moet ze geen advies vragen. Ze krijgt hele goede adviezen alleen staan haar die niet aan, dat heeft heel weinig te maken met afzeiken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:04

Gezellig hier :n
Met z'n allen over een iemand heenvallen.....
Bokt op z'n best |(

8nnemiek

Re: Paard verveelt zich heel erg in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:05

Ik hoop dat TS er nachtmerries van krijgt vanacht, en alsnog de juiste keuze maakt ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:06

gummie schreef:
Maybe kunnen we tips aan Anky, Edward, Imke, etc vragen.... Alsof die beesten ooit daglicht zien? Tenzij ze aan een halstertouwtje een half uurtje in de berm mogen grazen. Gelijke monniken, gelijke kappen... Dan stuur de dierenbescherming ook maar hun richting op. Ik vind het nogal flauw allemaal.

Dus omdat anderen het zo doen is dat een excuus om je eigen paard niet op een zo paardvriendelijke manier te houden?
Zo kunnen we alles goedpraten en maakt het niet meer uit hoe je een paard houdt, er is vast altijd wel een ergere situatie te bedenken.

Bovendien rijdt TS lang niet op het niveau van de namen die jij noemt en krijgt haar paard ook lang niet de beweging van de paarden van genoemde ruiters per dag.

gummie

garny95 schreef:
wat vind ik het toch naar dat iedereen maar een paard kan kopen en er mee kan doen wat hij wil, zonder werkelijk kennis te hebben van de behoeftes en zorg van zo'n mooi dier.
Ts, blijf lekker stampen, mooie adviezen zat hier en jij steekt je kop in het zand, ik wil je wel een stroomdraadje en wat paaltjes brengen hoor...

Dat zijn geen adviezen... Lees nog maar eens goed. Dat zijn beschuldigingen, geen opbouwende kritiek maar neersabelende woorden. Een advies zou kunnen zijn, zoals sommigen ook geven, dat je een stukje weiland moet afzetten oid. In plaats daarvan wordt hier geroepen dat ze geen paard zou mogen hebben, dat de dierenbescherming er op af moet, etc. Dat heeft niets met adviezen te maken. Het feit dat TS hier deze vraag stelt blijkt juist wél van het willen voldoen aan de behoeften van dat paard. Anders zou ze er niet eens tips over vragen.

garny95

senna21 schreef:
Bokt op z'n best |(

als daardoor dat paard straks lekker naar buiten mag...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:07

senna21 schreef:
Bokt op z'n best |(

Nee je moet vooral toejuichen dat een paard gemiddeld 20 uur per dag in zijn stal staat en er ook nog eens wordt gemeldt dat betreffende paard zich verveelt.
Alles om het gezellig te houden, desnoods ten koste van een dier, dat is de juiste instelling voor een dierenliefhebber +:)+

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:07

Niet elk paard word daar gelukkig van heb hier het levende bewijs. Het zijn geen tips die gegeven worden want hier kan ze niks mee......heeft ze al aangegeven en in plaats van helpen blijven jullie je eigen ideaalen herhalen erg nuttig..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:08

gummie buiten de oordelen zie ik mooie adviezen zat, daar kan ze zeker wat mee, als ze wil... en omdat laatste wordt iedereen hier zo verdrietig, ze wil namelijk niet...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:08

Lynske78 schreef:

Zo, de intelligente medemens komt zich ook even melden hier? :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:09

gummie schreef:
Dat zijn geen adviezen... Lees nog maar eens goed. Dat zijn beschuldigingen, geen opbouwende kritiek maar neersabelende woorden. Een advies zou kunnen zijn, zoals sommigen ook geven, dat je een stukje weiland moet afzetten oid. In plaats daarvan wordt hier geroepen dat ze geen paard zou mogen hebben, dat de dierenbescherming er op af moet, etc. Dat heeft niets met adviezen te maken. Het feit dat TS hier deze vraag stelt blijkt juist wél van het willen voldoen aan de behoeften van dat paard. Anders zou ze er niet eens tips over vragen.

Je hebt het topic niet goed gevolgd.
Er zijn weldegelijk adviezen gegeven. Maar TS houdt desondanks vol dat het paard op stal blijft, hoe dan ook. Dan maar met een balletje of liksteen erbij, waarmee hij zich dan 22 uur lang moet vermaken, maar hij blijft hoe dan ook op stal. 8)7
En ja, zulke mensen verdienen geen paard. Heel simpel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-09-09 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:09

*\o/* that's me!