Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:24

:j

je wilt niet weten hoeveel kijkers er zijn geweest maar de meeste mensen waren gewoon slim en keken door het mooie paard heen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:29

Daarom denk ik dus dat ts veel te weinig ervaring heeft om hier goed mee om te gaan, jammer genoeg voor haar en het paard.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:30

vaak maken mensen ook die fout

nu heeft iemand het paardje wat o zo mooi is maar er dus ook niks mee kan

ik zou wijs zijn en voor haar een eigenaar gaan zoeken die kan omgaan met haar problemen en haar misschien kan helpen of zelf hele maar dan ook echt hele goed hulp zoeken

misschien een karakter analyse laten maken kijken wat daar uit komt

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:40

Het is inderdaad een mooi beestje maar dat is toch niet het allerbelangrijkste! Maar als een paard echt niet braaf is enz, dan merk je er toch wel iets aan bij de bezichtiging, of hebben ze de merrie iets gegeven?

Ik wens je veel sterkte ermee!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:41

Al is het nog zo'n vals paard. 3 jaar is imo veel te vroeg om fanatiek te gaan rijden. Koop dan een ouder paard. Met 3 jaar stap ik er in principe niet eens op, soms kan het nodig zijn, maar dan nog niet meer als 3 keer per week 20 min. uitbouwend naar 30.
Denk ook dat er even teveel gevraagd wordt van dit paard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:43

gr_roos schreef:
Al is het nog zo'n vals paard. 3 jaar is imo veel te vroeg om fanatiek te gaan rijden. Koop dan een ouder paard. Met 3 jaar stap ik er in principe niet eens op, soms kan het nodig zijn, maar dan nog niet meer als 3 keer per week 20 min. uitbouwend naar 30.
Denk ook dat er even teveel gevraagd wordt van dit paard.

Daar kan ik niet over oordelen maar haar karakter zal niet veranderen, ze wordt niet heter of gemener van paar dagen stil staan, wat ze overigens heel goed kan.
Deze merrie hoeft niet elke bereden te worden

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:44

Ik had er ook zo een, een Paddox. Bloedmooi om te zien, en trouwens ook superlief op stal en aan de hand enzo, maar stap er niet op. Die is naar een ruiter gegaan met natuurtalent en die heeft er ook nog heel wat mee af moeten knokken. Het lijkt even leuk, maar op de lange termijn is er echt geen moer aan.

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:09

Ik heb ook 8 jaar ervaring met paarden maar als erbij een paar dstaat zeer ervaren ruiter ga ik niet eens kijken... ik zou haar als ik jou was doorverkopen ...

succes ermee!

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:13

justdiesel schreef:
zou ze van die kalmerende pasta hebben gehad dan toen jij haar kocht?
want dit is toch wel een enorme omschakeling opeens....

Daar zat ik ook aan te denken, heb in het verleden ook wel eens zulke geintjes gezein (gelukkig bij een ander) Is er een aankoopkeuring met bloedonderzoek gedaan?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:18

BKS schreef:
justdiesel schreef:
zou ze van die kalmerende pasta hebben gehad dan toen jij haar kocht?
want dit is toch wel een enorme omschakeling opeens....

Daar zat ik ook aan te denken, heb in het verleden ook wel eens zulke geintjes gezein (gelukkig bij een ander) Is er een aankoopkeuring met bloedonderzoek gedaan?

:roll:

Ik wacht nog ff op bevestiging van de TS maar ik ken dit paard heb dit paard meegemaakt en zou haar zelf gaan kopen en met mijn 22 jaar ervaring en Z-dressuur durfde ik het niet aan.
Hier is absoluut geen sprake geweest van verdovende middelen, de ts is van te voren gewaarschuwd.
Bovendien is de merrie met proefrijden die ochtend ook heel vervelend geweest en leuk dat de ts het vond :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:20

als ik het zo lees doet TS er het verstandigste aan om dit paard aan de eerste de beste handelaar mee te geven

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:24

rust....en dan hulp erbij halen.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:25

KiWiKo schreef:
als ik het zo lees doet TS er het verstandigste aan om dit paard aan de eerste de beste handelaar mee te geven

Misschien wel, maar als ik zo lees, dan komt dit paard waarschijnlijk niet zo heel erg goed terecht. Ook als is het geen lief dier, zoiets gun je d'r geen één! Maar ja je kan je ook niet om ieder dier drukmaken enz!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:36

als ik heel eerlijk mag zijn............... WAT heb je eraan????????

zou het dier getalenteerd zijn ergens in, dan had het wel gekocht geweest door een vooraanstaand wedstrijd ruiter, die niks om karakter geeft en ermee om kan gaan............

maar dat is blijkbaar niet aan de orde, dus we hebben het hier over een middelmatig paard, met een naar karakter..........

onverkoopbaar aan de gemiddelde ruiter blijkt uit TS haar verhaal.......

Ik weet het niet hoor............. maar ik zeg wegdoen, zo snel mogelijk en of dat een goede handelaar is of de slager........ maakt mij niet zoveel uit.

Maar dit zal niet een win/win situatie ooit gaan worden

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:38

Het vervelendste aan dit verhaal vind ik nog dat vooral het paard de dupe is geworden van mensen die zichzelf overschatten.

Dit soort dingen komen gewoon te vaak voor.. :\

tita

Kiwi

ze is mooi, ze kan lopen, je moet alleen met der om kunnen gaan.

Bellatrix zo noemde ik haar is geen merrie voor de knuffel, bella is geschikt voor fokken want zo vals ze tegen mensen is zo lief is ze voor andere dieren.
Bella moet de sport in met een echte ruiter die ambitie heeft

Citaat:
zou het dier getalenteerd zijn ergens in, dan had het wel gekocht geweest door een vooraanstaand wedstrijd ruiter, die niks om karakter geeft en ermee om kan gaan............

maar dat is blijkbaar niet aan de orde, dus we hebben het hier over een middelmatig paard, met een naar karakter..........

Bella is zeker geschikt voor de sport met leuke gangen ze ging met de week beter lopen, ze heeft :~ :~ afstammeling.
Ze is zeker geschikt voor "hogere" werk Z2 moet geen problemen zijn
Laatst bijgewerkt door tita op 02-09-09 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Oef, heet dat paard Bellatrix, jeetje, dan kan die ook niet aardig zijn toch?

Zonder gein: zo'n soort paard heb ik ook gehad, gekocht met 3 jaar, ingereden met dik 3,5 door een zeer ervaren iemand die dit professioneel doet, 100 lessen NH ongeveer maar toch werd ze na een maand of 4 lichtelijk vals. Begon met lichte dreigingen en ontaarde in bijten en trappen met poetsen en opzadelen. Als je er uiteindelijk opzat was er niks aan de hand, keek wel zuur maar haalde dan niks uit.
Ik heb ALLES geprobeerd en gedaan en iedere mogelijke deskundige ernaar laten kijken. Veeartsen, osteopaten, tot en met de paardenfluisteraar toe.
Tot ik op een avond zat te huilen en te trillen van ellende op de bank. Toen ging de knop om en is ze voor 1000 euro opgehaald door een handelaar. Die heeft haar 9 maanden gehad omdat hij haar mooi vond, 3 ruiters hebben ermee gereden en iedere keer kreeg hij haar weer terug. Uiteindelijk heeft ook hij haar verkocht en heb ik haar daarna nog 2x op Marktplaats gezien.
En het ergste is: toch hield ik van dit paard want er zat ook zeker wel iets goeds in, daar was ik van overtuigd. Ik kon het alleen niet bovenhalen. Ik vind het ook verschrikkelijk dat ik haar zo weg heb moeten doen maar kon toen niet anders. Ik hoop dat het nu goed met haar gaat. Als ik ooit de staatsloterij win ga ik haar zoeken, is het dan nog niks dan koop ik haar terug en rij rechtstreeks naar Nijkerk.
Mijn advies: probeer wat je proberen kunt, lukt het niet stop er mee en doe haar weg! Het is een hobby, geen strugle for life!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:40

tita schreef:
Kiwi

ze is mooi, ze kan lopen, je moet alleen met der om kunnen gaan.

Bellatrix zo noemde ik haar is geen merrie voor de knuffel, bella is geschikt voor fokken want zo vals ze tegen mensen is zo lief is ze voor andere dieren.
Bella moet de sport in met een echte ruiter die ambitie heeft

nou precies :)

zo een paard moet terecht komen bij een serieuze sportruiter.......... absoluut!!

daarom wegbrengen naar de betere handelsstal

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:40

Het is natuurlijk aan de TS zelf om te bepalen! Maar ja het is een kansje waard om het te proberen met iets van grondwerk, en gewoon rustig aan! De verkoopster zal haar echt niet meer terug nemen, tenminste van wat ik lees, is de kans daarop heeeeel klijn!

Lukt het uiteindelijk niet met grondwerk dan kan ze haar over een maand bv. nog naar de eerste de beste handelaar doen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:42

Beaux jouw paard werd zo, Bella :D was gelijk vals gelijk als je naar haar toe liep zij liet gelijk haar ware aard zien dus de ts moet niet gaan doen alsof ze zo verbaasd was.

Maar ik moet nog echte bestiging krijgen maar het kan niet missen dat ze het is geweest.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:42

Jee Beaux... ik vraag me af of je dat paard niet beter meteen naar de slacht had kunnen doen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:43

Patser schreef:
Het is natuurlijk aan de TS zelf om te bepalen! Maar ja het is een kansje waard om het te proberen met iets van grondwerk, en gewoon rustig aan! De verkoopster zal haar echt niet meer terug nemen, tenminste van wat ik lees, is de kans daarop heeeeel klijn!

Lukt het uiteindelijk niet met grondwerk dan kan ze haar over een maand bv. nog naar de eerste de beste handelaar doen!

:n :n bella komt er niet meer in.
Grondwerk gaat niet lukken bij deze merrie we zijn 7 weken bezig geweest haar karakter is met de dag anders.
Vandaag onder de indruk, morgen beetje, overmorgen alweer vergeten }>

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:47

@Abeltje:Nee hoor, niet direct naar de slacht, want als je maar niet poetste en met opzadelen niet verblikte of verbloosde, geen liefde terug wilde en alleen maar keihard wilde trainen en daarna de boel gewoon weer op stal wilde gooien was dit een prima paard. Alleen kon ik er zo'n baasje niet voor vinden. En toendertijd was ik erg bang dat het aan mij lag. En daar hoefde ze niet voor geslacht. Maar nu ik haar steeds weer terug zie op Marktplaats vrees ik toch dat dit gewoon in dat dier zit...

@Tita, da's waar, de TS is er met open ogen ingetrapt vrees ik. Maar ik dacht met 26jaar paardenervaring ook wel even een jong paard op te voeden.....

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:47

Citaat:
:n :n bella komt er niet meer in.
Grondwerk gaat niet lukken bij deze merrie we zijn 7 weken bezig geweest haar karakter is met de dag anders.
Vandaag onder de indruk, morgen beetje, overmorgen alweer vergeten }>

Nou dan denk ik niet dat de TS een toekomst heeft met dit paardje! Of ze moet een of andere gave hebben! Sneu voor het dier :(:), maar het zij zo!!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:49

Beaux schreef:
Mijn advies: probeer wat je proberen kunt, lukt het niet stop er mee en doe haar weg! Het is een hobby, geen strugle for life!!

En ook geen reden om je nek voor te breken of om half failliet op te gaan.