Waarom steigert een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AbelHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:41

Mijn 4-jarige kwpn merrie stijgert ook.. als zei niet wil doorlopen en ik haar aanpak gaat ze meteen de ligt in word er gek van weet iemand wat ik ermee moet??.. heb al les van iemand dat gaat eigenlijk wel heeeel goed maar dat stijgeren zie ik niet zo zitten..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:24

AbelHaf schreef:
Mijn 4-jarige kwpn merrie stijgert ook.. als zei niet wil doorlopen en ik haar aanpak gaat ze meteen de ligt in word er gek van weet iemand wat ik ermee moet??.. heb al les van iemand dat gaat eigenlijk wel heeeel goed maar dat stijgeren zie ik niet zo zitten..

probeer eerst een duidelijk te schrijven! (zei is van zeggen/ zij is van ze)
Blijkbaar pak je haar niet goed aan, als ze daardoor gaat stijgeren.
Hoe en waarom is moeilijk te zeggen aangezien er zo weinig info bij staat.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:28

AbelHaf schreef:

Voordat je ze gaat aanpakken zou ik eerst maar eens uitsluiten dat ze geen last van d'r rug heeft ivm verkeerd liggend of slecht passend zadel,daar zijn al veel misverstanden mee uit de weg geholpen.

Horsezz6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:03

Wat een ervaring! Maar geen prettige. Als je zeker weet dat hij geen pijn heeft dan lijkt me dat natuurlijk geen oorzaak. En idd pijn uit zich meestal onder het zadel, maar hij had idd toen hij in het land stond verwondingen op kunnen lopen etc. etc. Hij is nog jong natuurlijk en een hengst, maar dat is voor jou natuulijk geen reden om tegen je te gaan steigeren. Als een paard vooral een hengst gaan steigeren in de bak als ie los is dan is dat nog niet verbaasend. Maar waar ik me dan bezorgd om maak als ik je verhaal zo lees is dat ie naar jou steigert. Dan heb je een probleempje :\ Het lijkt me dat hij idd af en toe een flinke pets nodig als hij zo dom loopt te doen. :( Dat is voor jou miss niet prettig maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Blijf dan wel volhouden! Sterkte ermee! Komt zeker allemaal weer goed. En blijf de knuffelmomenten wel houden!

Succes!

Gr.